Archief - De topics van lang geleden

<b>Kleurencode beschermt internetgebruiker</b>

29-06-2004, 15:47 door Redactie, 11 reacties

Om de Nederlandse bevolking op de hoogte te brengen van mogelijke terroristische aanslagen, werd er onlangs een kleurencode geintroduceerd. Door middel van kleuren wordt er aangegeven hoe groot de kans op een aanslag is. Dit alerteringssysteem zou ook voor de veiligheid van de Internetter gebruikt moeten worden. Microsoft zou eindgebruikers namelijk onvoldoende en op een te ingewikkelde manier over security updates informeren en anti-virusaanbieders zouden alleen maar hypes verspreiden. Onze stelling luidt dan ook: Kleurencode beschermt internetgebruiker

Reacties (11)
29-06-2004, 17:15 door Anoniem
Dan zou de stelling zijn; kleurencode informeert internet
gerbuiker.

Zou wel van toepassing zijn als je de 'bad guys' zover kan
krijgen dat als ze foute intenties hebben op hun site dat ze
dat dan aangeven dmv een rode waarschuwingsvlag! (kleine
kans dat iemand daar aan meedoet, maar zou wel fijn zijn!?!)

Ze kunnen beter in de pc winkel van die grote
waarschuwingsborden met zo'n doodshoofd erop bij de windows
pc's zetten! Zeer gevaarlijk voor de gezondheid!

Happen iemand?
29-06-2004, 20:53 door Anoniem
weer niet akkoord
internet / pcgebruik is altijd gevaarlijk, je moet altijd blijven uitkijken...
voortdurend code rood
29-06-2004, 21:30 door Anoniem
Inderdaad, internet is altijd gevaarlijk!
Men kijkt niet uit, men let niet op. Er word niet ge-update.

http://www.virtugon.nl/column.php?id=1

Die vind ik hier eigenlijk wel bij passen.
30-06-2004, 11:49 door Anoniem
Door Anoniem
Inderdaad, internet is altijd gevaarlijk!
Men kijkt niet uit, men let niet op. Er word niet ge-update.

http://www.virtugon.nl/column.php?id=1

Die vind ik hier eigenlijk wel bij passen.


Maar wel een beetje kort door de bocht, die column.
30-06-2004, 14:20 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Inderdaad, internet is altijd gevaarlijk!
Men kijkt niet uit, men let niet op. Er word niet ge-update.

http://www.virtugon.nl/column.php?id=1

Die vind ik hier eigenlijk wel bij passen.


Maar wel een beetje kort door de bocht, die column.


Een beetje kort? Ik irriteer me ook soms aan beginnende
internetters, maar volgens mij zijn het de mensen die er
verstand van hebben die alle crap maken, waardoor de
beginners niet meer normaal kunnen surfen. Dus moet iedereen
die er verstand van heeft er maar mee stoppen. Dit is net zo
kromme stelling als in de link staat.
30-06-2004, 14:30 door Anoniem
Ik ben het er wel helemaal mee eens!

Dat wil zeggen die link naar virtugon...
01-07-2004, 10:21 door Anoniem
Ik vind de stelling deze keer echt kan nog wal raken. Bij het terroristiche
kleueren systeem gaat het om het redden van levens, cq voorkomen van
slachtoffers middelsalertheid te creeeren. Zoals een van de eerdere posters
als goed opmerkte, zullen vele die juist misbruik van beginnende interneters
willen gebruiken, schijt hebben aan de hele kleurencode. Voor de rest als je
die kleurencode zou gaan toepassen op bijvoorbeeld een uitbraak van een
groot virus/worm heb je er ook niet veel aan, want dan staat het of op al 100
websites of hebben de meeste gebruikers al hun virus scanner ge-update.

De stelling zou beter kunnen zijn: gebruikers die pertinent niet updaten
moeten een kleurensysteem krijgen en bij rood mogen ze een tijd het internet
niet meer op.
05-07-2004, 13:46 door tifkap
Je hebt totaal niks aan een kleurcode..

So what dat het 'Code Pink' is.. wat moet je dan doen? Net zozeer dat
het onzin is om een 'Code Red' te geven als er een terrorist zijn hondje
uitlaat, is het onzin om internet-kleurcodes te geven aan mensen die
er niks aan hebben, als er geen specifieke acties aan verbonden zijn.

Het leger kan wat doen met kleurcodes (extra wachtlopen, verlof intrekken,
extra vliegtuigen in de lucht, etc), maar wat kan je doen als internet-burger?

- In plaats van dagelijks patches te checken, dit elk uur doen?
- Je computer uit zetten?

Nuteloze onzin
06-07-2004, 11:11 door Anoniem
En waar vind ik die kleurencode dan?
Moet ik daar speciaal naartoe surfen, dan kan er op die
pagina ook gelijk worden gestart met een poging tot opvoeden
van 'de internetgebruiker'. Dit alles in de positieve zin
van het woord. Ik kom bij nogal wat vrienden, kennissen en
kennissen van kennissen over de vloer om pc's op te lappen
en elke keer hang ik hetzelfde verhaal op over het negeren
of wegklikken van pop ups, mailtjes met spelletjes o.i.d. De
meesten wisten tot dan toe niet dat het zo gevaarlijk was.
Kennen security.nl dan ook totaal niet en beloven dat ze er
op zullen letten, echt die mensen bestaan gewoon.
Dit soort info, en veel meer natuurlijk moet dan ook op die
kleurencode site komen, waarbij van mij dan gelijk die
kleurtjes weg mogen, volgens mij wordt namelijk alleen rood
gebruikt vanaf het moment van ingebruikname.
08-07-2004, 00:19 door Anoniem
Rode kaart voor alle beleidsmakers die teveel Star Trek hebben
gekeken. Wat een terminale onzin is op landelijk niveau voor
spokenjagers, is in interfaces natuurlijk wel een nuttig middel.
Je kunt het maar een keer gebruiken, en security is maar een
van de opties. Er zijn sowieso veel mensen die kleurenblind zijn, dus
zaligmakend is het nooit.
09-07-2004, 11:57 door Anoniem
Door Anoniem
Dan zou de stelling zijn; kleurencode informeert internet
gerbuiker.

Zou wel van toepassing zijn als je de 'bad guys' zover kan
krijgen dat als ze foute intenties hebben op hun site dat ze
dat dan aangeven dmv een rode waarschuwingsvlag! (kleine
kans dat iemand daar aan meedoet, maar zou wel fijn zijn!?!)

Ze kunnen beter in de pc winkel van die grote
waarschuwingsborden met zo'n doodshoofd erop bij de windows
pc's zetten! Zeer gevaarlijk voor de gezondheid!

Happen iemand?

"Internetten tijdens zwangerschap is slecht voor uw baby".... ow, die werkt
dan weer niet, verkeerd pakje sigaretten bij me... Maar zo'n balk moeten ze
er tegenwoordig wel opplakken!
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.