Door een datalek bij marktonderzoeker Blauw zijn de gegevens van 22.000 bezoekers van Vrienden van Amstel Live en drieduizend klanten van zorgverzekeraar CZ gelekt. Eerder waarschuwden de NS en VodafoneZiggo ook al voor een datalek bij het marktonderzoeksbureau. In het geval van de NS zouden mogelijk de gegevens van 780.000 reizigers op straat zijn beland. Bij VodafoneZiggo zou het om 700.000 klanten gaan.
Blauw voert klanttevredenheidsonderzoeken uit en maakt hierbij gebruik van de software van Nebu. Dit bedrijf heeft te maken gekregen met een datalek waardoor mogelijk ook de gegevens die het voor klanten verzamelt in handen van aanvallers terecht zijn gekomen. Heineken zegt dat het alle bezoekers van Vrienden van Amstel Live in kwestie heeft geïnformeerd, zo meldt De Telegraaf. Volgens Blauw zijn in totaal veertien klanten voor wie het werk door het datalek getroffen. De gelekte gegevens bestaan uit namen, telefoonnummers en e-mailadressen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.