image

Western Digitaal waarschuwt klanten voor datalek na inbraak op systemen

zaterdag 6 mei 2023, 09:56 door Redactie, 4 reacties

Harde schijffabrikant Western Digital heeft klanten via e-mail gewaarschuwd dat hun persoonlijke gegevens zijn gestolen nadat aanvallers toegang wisten te krijgen tot systemen van het bedrijf. Het gaat specifiek om gegevens van klanten van de webshop van Western Digital. De gestolen informatie bestaat uit namen, factuur- en leveradresgegevens, e-mailadres, telefoonnummer, gehashte wachtwoorden en gedeeltelijke creditcardnummers.

Vanwege de diefstal van klantgegevens heeft Western Digital besloten om het aanschaffen van producten in de webshop tijdelijk te staken. Naar verwachting zal dit in de week van 15 mei weer mogelijk zijn. Hoe de aanvallers toegang tot de systemen konden krijgen heeft WD niet laten weten. Eerder bleek dat een ransomwaregroep gegevens bij Western Digital had buitgemaakt en zag het bedrijf zich gedwongen om de My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home Duo, My Cloud OS 5, SanDisk ibi en de SanDisk Ixpand Wireless Charger service dagenlang offline te houden. De diensten zijn inmiddels weer online.

Reacties (4)
06-05-2023, 11:22 door nnsa
Alweer ?

Niets geleerd van vorige hacks dus…
06-05-2023, 11:36 door MathFox
Door nnsa: Niets geleerd van vorige hacks dus…
Nee, maar we hebben wel hard gelachen om die vorige hack, want die was bij de concurrent. Wij hebben de zaken veel beter op orde, dachten we vorige week.
06-05-2023, 13:07 door Anoniem
Door MathFox:
Door nnsa: Niets geleerd van vorige hacks dus…
Nee, maar we hebben wel hard gelachen om die vorige hack, want die was bij de concurrent. Wij hebben de zaken veel beter op orde, dachten we vorige week.
Ja en wie lacht er morgen, maar begrijp wel dat ook Microsoft, Google, Apple en de rest aan de beurt komt.
Wij worden verplicht om een account aan te maken wat helemaal niet nodig is en waarom zullen ze zich
daar druk om maken de klant heeft het probleem.
08-05-2023, 08:09 door Bitje-scheef
Door Anoniem:
Door MathFox:
Door nnsa: Niets geleerd van vorige hacks dus…
Nee, maar we hebben wel hard gelachen om die vorige hack, want die was bij de concurrent. Wij hebben de zaken veel beter op orde, dachten we vorige week.
Ja en wie lacht er morgen, maar begrijp wel dat ook Microsoft, Google, Apple en de rest aan de beurt komt.
Wij worden verplicht om een account aan te maken wat helemaal niet nodig is en waarom zullen ze zich
daar druk om maken de klant heeft het probleem.

Dat is zeker een goed punt.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.