Bij STIC (
https://www.stic-nederland.nl )kun je je klachten
melden en je kunt uitgenodigd woden voor een hoorzitting.
Allemaal heel vriendelijke mensen daar maar ze doen geen
F*CK voor je anders dan je eindeloos aan het lijntje houden.
Hun rol is me nu ineens duidelijk geworden: ambtelijke
klachtentellers.
Als je aangifte wilt doen dan kom je ook van een koude
kermis terug, of je moet wel heeel volhardend zijn.
Dit verhaal over Stic klopt niet helemaal.
Het gaat er om wat voor aanklacht je in dient.
Ter onderbouwing van zijn klacht heeft klager het volgende aangegeven.
Klager heeft de site van verweerster bezocht en een pop—up, met onder
andere de mededeling ‘wilt u gratis toegang’ ,aangeklikt, Vervolgens heeft
klager een scherm gezien met de mededeling: deze modemtoegang zorgt
voor een supersnelle verbinding, Verbinden? Klager heeft geen
tariefvermelding gezïen. Hij heeft een verbinding gemaakt in de
veronderstelling dat het gratis was en deze verbinding ook weer beëindigd
na 20 minuten. De volgende dag heeft klager getracht de ïnbelverbinding, die
na het downloaden van de dialer was geïnstalleerd in zijn computer. te
verwijderen. Ongemerkt heeft .klager daarbij verbïnding met het
betaalnummer gemaakt. Hij heeft wederom geen tanefvetmelding gezien.
Deze verbinding heeft 63 uur opengestaan.
De beslissing
De Commissie
• bepaalt dat XXXXXXXXX., artikel 2 van de Stic-Code heeft overtreden door het
verschaffen van mïs]eïdende informatïe;
• bepaalt dat XXXXXXXX artikel 9 lid 1 en 2 van de Stic-Code heeft overtreden
door liet niet, dan wel niet duidelijk vermelden van het tarief;
• bepaalt dat XXXXXXXXX., artikel 6juncto artikel 4 sub c van de Stic-Code
heeft overtreden door ongeoor]oolile instandhouding van de
intei-ne
• geeft een schriftelijk advies aan de OPTA met het verzoek tot definitieve
intrekking van het info matienummer;
• legt XXXXXXXXX als sanctie op een geldboete van € 20.000.-;
• veroordeelt XXXXXXXX. tot een bijdrage in de kosten van de
klachtenbehandeling, ten bedrage van € 700,-.
Kijk als je het zo doet zoals deze klager komt het helemaal goed.
Ik kan begrijpen dat niet iedereen goed is in het opstellen van een klachten
brief.
Maar zeer binnekort wordt er een stichting opgezet die mensen helpt bij het
opzetten van een klacht naar Stic of de Opta voor deze geld kloppers.
JV te A
PS: de berichten die hier staan zijn overgenomen uit de uitspraak.
de namen zijn verwijderd uit oogpunt voor de wet.