image

Extreem kritieke lekken in Internet Explorer ontdekt

dinsdag 13 juli 2004, 14:01 door Redactie, 48 reacties

Er zijn verschillende lekken in Internet Explorer ontdekt, waardoor kwaadaardige personen security instellingen kunnen omzeilen en mogelijk een kwetsbaar systeem kunnen compromitteren. Het gaat in totaal om vier verschillende lekken die aanwezig zijn in Microsoft Internet Explorer 5.01, 5.5 en 6, maar ook oudere versies zouden kwetsbaar kunnen zijn. Er wordt aangeraden om "Active Scripting" uit te zetten of een ander produkt te gebruiken. De lekken worden door Secunia als "extremely critical" bestempeld.

Reacties (48)
13-07-2004, 14:09 door Anoniem
Dohh, weten we ook meteen wrom die SP2 is uitgesteld.
13-07-2004, 14:23 door Anoniem
So what else is new? Ik kijk al niet eens meer op van IE
lekken.
13-07-2004, 14:24 door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.
13-07-2004, 14:38 door Anoniem
Nou, Konquerer komt een end hoor (als je KDE gebruikt).
13-07-2004, 14:52 door Anoniem
Door Anoniem
Nou, Konquerer komt een end hoor (als je KDE gebruikt).
En laat dat nou niets te maken hebben met het OS. KDE is een
windowmanager :)
(no flame intended)
13-07-2004, 14:56 door Anoniem
Als je Linux met Windows wilt vergelijken moet je er wel van
uitgaan dat er een windowmanager is geinstalleerd, anders
gaat de vergelijking mank. En KDE is volgens mij 1 van de
meestgebruikte.
13-07-2004, 15:05 door Anoniem
Ja dat wel maar volgens mij hoef je die niet persee te
instaleren...
13-07-2004, 15:09 door Anoniem
Je kunt inderdaad ook bijvoorbeeld gnome nemen. Maar laten
we met zn allen afspreken dat we er geen "Linux is beter" -
"Microsoft is beter" discussie van maken..... Dat staat zo
zielig namelijk....
13-07-2004, 15:11 door Anoniem
Door Anoniem
Ja dat wel maar volgens mij hoef je die niet persee te
instaleren...

Leer lezen: "Als je Linux met Windows wilt vergelijken moet
je er wel van
uitgaan dat er een windowmanager is geinstalleerd, anders
gaat de vergelijking mank."

Anders moet je Linux zonder windowmanager met MS-DOS
vergelijken.
13-07-2004, 15:12 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Nou, Konquerer komt een end hoor (als je KDE gebruikt).
En laat dat nou niets te maken hebben met het OS. KDE is een
windowmanager :)
(no flame intended)
Emz, hehe, Windows (GUI) is ook gewoon een Windowmanager die
op een kernel draait, dus wat dat betreft geen verschil.
Daarom kan je de schil ook gewoon veranderen bij Windows.
En wat betreft Konquerer, al ben ik een Linux/KDE fan, die
werkt ook niet relaxed om te browsen, zelfde integratie
problemen. Mozilla rules, ongeacht het OS :)
13-07-2004, 15:12 door Anoniem
@14:56: wat 14:52 bedoelt is het volgende: IE zit ver
ingebed in de 'kernel' van Windows. Konqueror zit 'slechts'
ingebed in de windowmanager (of, zo u wilt, het 'desktop
environment').

In de praktijk betekent dat dat een [cr|h]acker die een
serieus gat in Konqueror vindt bijvoorbeelde de hele
home-directory (ruwweg vergelijkbaar met 'mijn documenten'
onder Windows) kan weggooien.

Een [cr|h]acker die een dergelijk serieus lek in IE vindt,
kan direct ook het hele systeem en de 'mijn
documenten'-mappen van medegebruikers om zeep helpen.

Beide is, overigens, Niet Fijn :).

(en om de wijsneuzen voor te zijn: inderdaad is het voor de
cracker onder Linux wellicht mogelijk een local exploit te
vinden om toch het hele systeem te vernachelen. Of dit kan
hangt er uiteraard vanaf of de gebruiker een up-to-date
kernel gebruikt, of de attacker een tot nu toe onbekend lek
kent. Het is, in ieder geval, een stuk lastiger.)
13-07-2004, 16:08 door Anoniem
Door Anoniem
@14:56: wat 14:52 bedoelt is het volgende: IE zit ver
ingebed in de 'kernel' van Windows. Konqueror zit 'slechts'
ingebed in de windowmanager (of, zo u wilt, het 'desktop
environment').

In de praktijk betekent dat dat een [cr|h]acker die een
serieus gat in Konqueror vindt bijvoorbeelde de hele
home-directory (ruwweg vergelijkbaar met 'mijn documenten'
onder Windows) kan weggooien.

Een [cr|h]acker die een dergelijk serieus lek in IE vindt,
kan direct ook het hele systeem en de 'mijn
documenten'-mappen van medegebruikers om zeep helpen.

Beide is, overigens, Niet Fijn :).

(en om de wijsneuzen voor te zijn: inderdaad is het voor de
cracker onder Linux wellicht mogelijk een local exploit te
vinden om toch het hele systeem te vernachelen. Of dit kan
hangt er uiteraard vanaf of de gebruiker een up-to-date
kernel gebruikt, of de attacker een tot nu toe onbekend lek
kent. Het is, in ieder geval, een stuk lastiger.)
Nu kan ik me geen exploit herinneren voor een browser die
het mogelijk maakte om bestanden/mappen te verwijderen.
Bovendien, als je je windows bak een klein beetje beveiligd,
kun je ook geen andere bestanden weggooien dan je "mijn
documenten". (moet je natuurlijk niet als admin gaan
internetten)
13-07-2004, 16:11 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
@14:56: wat 14:52 bedoelt is het volgende: IE zit ver
ingebed in de 'kernel' van Windows. Konqueror zit 'slechts'
ingebed in de windowmanager (of, zo u wilt, het 'desktop
environment').

In de praktijk betekent dat dat een [cr|h]acker die een
serieus gat in Konqueror vindt bijvoorbeelde de hele
home-directory (ruwweg vergelijkbaar met 'mijn documenten'
onder Windows) kan weggooien.

Een [cr|h]acker die een dergelijk serieus lek in IE vindt,
kan direct ook het hele systeem en de 'mijn
documenten'-mappen van medegebruikers om zeep helpen.

Beide is, overigens, Niet Fijn :).

(en om de wijsneuzen voor te zijn: inderdaad is het voor de
cracker onder Linux wellicht mogelijk een local exploit te
vinden om toch het hele systeem te vernachelen. Of dit kan
hangt er uiteraard vanaf of de gebruiker een up-to-date
kernel gebruikt, of de attacker een tot nu toe onbekend lek
kent. Het is, in ieder geval, een stuk lastiger.)
Nu kan ik me geen exploit herinneren voor een browser die
het mogelijk maakte om bestanden/mappen te verwijderen.
Bovendien, als je je windows bak een klein beetje beveiligd,
kun je ook geen andere bestanden weggooien dan je "mijn
documenten". (moet je natuurlijk niet als admin gaan
internetten)

En wat wordt er standaard gedaan bij XP? Iedere
gebruiker is administrator... woohoo...by default secure :-)
13-07-2004, 16:17 door Anoniem
Door Anoniem
@14:56: wat 14:52 bedoelt is het volgende: IE zit ver
ingebed in de 'kernel' van Windows. Konqueror zit 'slechts'
ingebed in de windowmanager (of, zo u wilt, het 'desktop
environment').

Daarentegen zit er wel een webserver in de kernel van Linux.
As of kernel 2.3.14, kHTTPd is integrated into the kernel.

http://www.fenrus.demon.nl/
13-07-2004, 16:21 door Anoniem
Door Anoniem
En wat wordt er standaard gedaan bij XP? Iedere
gebruiker is administrator... woohoo...by default secure
:-)
Daar zie ik het nut idd ook niet echt van....
Als ik een pc inricht voor vrienden, zorg ik dat de
accountjes van de gebruikers guest accounts zijn. Zo kunnen
ze het moeilijker verneuken. Bovendien kun je mbv een
security template de rechten wat aanscherpen.
(mocht je dit in de toekomst ook gaan doen, regel dan dat de
computer elke keer automatisch aanlogt met een guest
account, en leg uit dat als ze iets willen installeren, dat
ze dan eerst uitloggen, en opnieuw inloggen met
administrator)(tis ook verstandig om administrator te renamen)
13-07-2004, 17:02 door Anoniem


Daarentegen zit er wel een webserver in de kernel van Linux.
As of kernel 2.3.14, kHTTPd is integrated into the kernel.

khttpd/tux is verwijderd uit de vanilla kernel distributie
sinds 2.5.
13-07-2004, 17:07 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
En wat wordt er standaard gedaan bij XP? Iedere
gebruiker is administrator... woohoo...by default secure
:-)
Daar zie ik het nut idd ook niet echt van....
Als ik een pc inricht voor vrienden, zorg ik dat de
accountjes van de gebruikers guest accounts zijn. Zo kunnen
ze het moeilijker verneuken. Bovendien kun je mbv een
security template de rechten wat aanscherpen.
(mocht je dit in de toekomst ook gaan doen, regel dan dat de
computer elke keer automatisch aanlogt met een guest
account, en leg uit dat als ze iets willen installeren, dat
ze dan eerst uitloggen, en opnieuw inloggen met
administrator)(tis ook verstandig om administrator te
renamen)

Kweetut...maar uiteindelijk komt het er op neer dat mensen
dan maar continu als admin inloggen, wat het is toch wel erg
lastig, iedere keer uitloggen en weer inloggen. Eigenlijk
zou Microsoft een mac OS X achtige functionaliteit in moeten
bouwen... om het adminpassword vragen als er iets
geinstalleerd moet worden.
13-07-2004, 17:13 door Anoniem
Niet als je zorgt dat de pc standaard bij het opstarten
inlogt met een guest account. Het zou inderdaad een stuk
mooier zijn als je een admin pwd zou moeten opgeven om iets
te installeren. In linux is su ook heilig. Windows heeft het
"shift + rechtsklikken" > run as..., maar volgens mij kun je
dat alleen gebruiken om bijvoorbeeld in het register te
komen. Ik weet niet zeker of je zo ook dingen kan
installeren. Ben ff niet in de buurt van windows, dus kan
het ook niet testen...
13-07-2004, 17:28 door Anoniem
Door Anoniem
Niet als je zorgt dat de pc standaard bij het opstarten
inlogt met een guest account. Het zou inderdaad een stuk
mooier zijn als je een admin pwd zou moeten opgeven om iets
te installeren. In linux is su ook heilig. Windows heeft het
"shift + rechtsklikken" > run as..., maar volgens mij kun je
dat alleen gebruiken om bijvoorbeeld in het register te
komen. Ik weet niet zeker of je zo ook dingen kan
installeren. Ben ff niet in de buurt van windows, dus kan
het ook niet testen...

In principe kun je met rus as ook installers runnen. Maar
vaak runnen die installers ook weer installers, en wat er
dan gebeurt is vaak niet te voorspellen. Laten we maar
zeggen dat het installproces op windows severely fucked up
is. Overigens is dat op unix niet minder.
13-07-2004, 18:18 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
@14:56: wat 14:52 bedoelt is het volgende: IE zit ver
ingebed in de 'kernel' van Windows. Konqueror zit 'slechts'
ingebed in de windowmanager (of, zo u wilt, het 'desktop
environment').

In de praktijk betekent dat dat een cracker die een
serieus gat in Konqueror vindt bijvoorbeelde de hele
home-directory (ruwweg vergelijkbaar met 'mijn documenten'
onder Windows) kan weggooien.

Een cracker die een dergelijk serieus lek in IE vindt,
kan direct ook het hele systeem en de 'mijn
documenten'-mappen van medegebruikers om zeep helpen.
Nu kan ik me geen exploit herinneren voor een browser die
het mogelijk maakte om bestanden/mappen te verwijderen.

Ik bedoel de bugs die 'arbitrary code execution' mogelijk
maken, zoals de meeste buffer overflows. Zo'n 'code
execution' op applicatie-niveau kan in principe niet meer
dan de huidige gebruiker. Op kernel-niveau kan de cracker
echter, kort gezegd, 'alles'.

Het punt hierboven was dat de Windows-GUI (en daardoor ook
IE) erg dicht tegen de kernel aan zit. Onder linux staat de
GUI meer dan onder Windows echt los van de kernel.
13-07-2004, 19:23 door Anoniem
Is dit Microsoft antwoord op de uitspraak van Bill Gate$$$
om zo Microsoft Windows beheerders aan het werk te houden ;-)
13-07-2004, 19:24 door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.

Als je geen verstand hebt van beide ... kun je alles beweren
... zie sommige van de bovenstaande posts
13-07-2004, 19:43 door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.
Bestaat Linux dan nog?
13-07-2004, 20:06 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.
Bestaat Linux dan nog?
http://www.googlefight.com/cgi-bin/compare.pl?q1=linux&q2=microsoft&B1=Make+a+fight%21&compare=1&langue=us

Ik denk het wel ;)
13-07-2004, 20:25 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.

Als je geen verstand hebt van beide ... kun je alles beweren
... zie sommige van de bovenstaande posts
Klok? Klepel?

En welk genie denk jij dat je bent om mij de les telezen?
13-07-2004, 20:43 door Anoniem
als je een integraal onderdeel van je OS ook gebruikt als
interface naar de wereld toe ben je gewoon
beveiliginstechnisch gezien stom bezig
13-07-2004, 21:04 door Anoniem
er is een nieuw lek in ms-dos gevonden!
14-07-2004, 08:10 door Anoniem
Back on topic:

Ik kreeg zojuist via Windows Update een aantal security
fixes, die zouden moeten verhinderen dat anderen m'n systeem
overnemen.
Zijn dit fixes voor de items hierboven genoemd? Of is het
toevallig de maandelijkse update?
14-07-2004, 08:13 door Anoniem
met mijn P3 500 kan ik niet eens normaal mozilla draaien, laat staan een
beetje complete lunix versie. Dus ik poep op al die lekken en gebruik lekker
me inet explorer 6.0. en neem maar van mij aan Mozilla sucks op langzamere
systemen.
14-07-2004, 08:15 door Anoniem
oops LINUX, het is nog vroeg
14-07-2004, 09:01 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Trouwens iemand die nog steeds durft te beweren dat Windows
net zo veilig is als Linux? Linux wordt tenminste niet
geleverd met een lekke browser die diep ingebouwd zit in het
operating system.

Als je geen verstand hebt van beide ... kun je alles beweren
... zie sommige van de bovenstaande posts
Klok? Klepel?

En welk genie denk jij dat je bent om mij de les telezen?
We waren in dit topic al voorbij het flamen. Nu gingen we
discusieren over hoe het veiliger kan. Het afzeiken kan
ergens anders.
14-07-2004, 09:03 door Anoniem
Grappig dat mensen wintendo met linux durven te vergelijken.
Het is hetzelfde een oorlogsschip (linux) vergelijken met een rubberbootje
(wintendo) :-)
14-07-2004, 09:15 door Anoniem
Linux is in den beginne ontwikkeld als OS om dat alle
programmeertalen ondersteunde, en gratis was. Dit omdat
Linus Torvalds een arme IT student was.
Tegenwoordig is het een uitstekend OS als server.
Werkstation is het nog niet helemaal goed voor, maar daar
word hard aan gewerkt. Windows is een echt OS voor de
workstation, en ook voor servers.

Ik ben het met je eens dat je Windows en Linux niet echt
goed kunt vergelijken, maar je oorlogsschip - rubberbootje
theorie klopt niet.
14-07-2004, 09:15 door Anoniem
Door Anoniem
met mijn P3 500 kan ik niet eens normaal mozilla draaien,
laat staan een
beetje complete lunix versie. Dus ik poep op al die lekken
en gebruik lekker
me inet explorer 6.0. en neem maar van mij aan Mozilla sucks
op langzamere
systemen.


Daarom moet je ook FreeBSD draaien.
14-07-2004, 09:16 door Anoniem
Door Anoniem
Grappig dat mensen wintendo met linux durven te vergelijken.
Het is hetzelfde een oorlogsschip (linux) vergelijken met
een rubberbootje
(wintendo) :-)
Een ferrari met een lada :-)

Maar de vergelijking tussen Windows en Linux gaat in zoverre
wel op dat ze allebei uiterst hackable zijn :-)
14-07-2004, 09:23 door Anoniem
Door Anoniem
Een ferrari met een lada :-)

Maar de vergelijking tussen Windows en Linux gaat in zoverre
wel op dat ze allebei uiterst hackable zijn :-)
Ik moet zeggen dat Linux beter hackable is, want een expert
komt nog steeds binnen bij een gevorderde Linux gebruiker.
Er zijn gigantisch veel dingen waar je op moet letten met
het opzetten van een Linux bak. Bovendien kun je meer schade
aanrichten als je een Linux bak root, want je kunt gewoon
via telnet alles doen. Wat wil je met windows anders doen
als je admin rechten hebt? In principe is het enige wat je
kan doen bestanden lezen / wissen / schrijven / aanpassen.
14-07-2004, 09:34 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Een ferrari met een lada :-)

Maar de vergelijking tussen Windows en Linux gaat in zoverre
wel op dat ze allebei uiterst hackable zijn :-)
Ik moet zeggen dat Linux beter hackable is, want een expert
komt nog steeds binnen bij een gevorderde Linux gebruiker.
Er zijn gigantisch veel dingen waar je op moet letten met
het opzetten van een Linux bak. Bovendien kun je meer schade
aanrichten als je een Linux bak root, want je kunt gewoon
via telnet alles doen. Wat wil je met windows anders doen
als je admin rechten hebt? In principe is het enige wat je
kan doen bestanden lezen / wissen / schrijven /
aanpassen.

Gevordere linux gebruiker ?
Telnet ?

Duh....
We weten iig dat jij geen gevorderde linux gebruiker bent....

ssh rulez :)
14-07-2004, 09:37 door Anoniem
Wat boeit dat nou? Als je een Linux bak root, interreseert t
je echt niet of je dat doet via een telnet of een ssh...
14-07-2004, 10:14 door Anoniem
lol, ik ga maar gauw weg want de wintendo lameroidz hebben weer de
overhand
14-07-2004, 10:25 door Anoniem
Door Anoniem
lol, ik ga maar gauw weg want de wintendo lameroidz hebben
weer de
overhand
Ik ben geen windows fan, maar ik blijf zo goed mogelijk
objectief.
14-07-2004, 11:57 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Een ferrari met een lada :-)

Maar de vergelijking tussen Windows en Linux gaat in zoverre
wel op dat ze allebei uiterst hackable zijn :-)
Ik moet zeggen dat Linux beter hackable is, want een expert
komt nog steeds binnen bij een gevorderde Linux gebruiker.
Er zijn gigantisch veel dingen waar je op moet letten met
het opzetten van een Linux bak. Bovendien kun je meer schade
aanrichten als je een Linux bak root, want je kunt gewoon
via telnet alles doen. Wat wil je met windows anders doen
als je admin rechten hebt? In principe is het enige wat je
kan doen bestanden lezen / wissen / schrijven /
aanpassen.


Ik heb je post ook even aan rest van de afdeling laten
lezen, die ook over de grond rolden van het lachen :-)

Je cluelessness is amusant en schokkend tegelijkertijd. Jij
hebt echt geen idee wat je met Windows kan.
14-07-2004, 12:06 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Een ferrari met een lada :-)

Maar de vergelijking tussen Windows en Linux gaat in zoverre
wel op dat ze allebei uiterst hackable zijn :-)
Ik moet zeggen dat Linux beter hackable is, want een expert
komt nog steeds binnen bij een gevorderde Linux gebruiker.
Er zijn gigantisch veel dingen waar je op moet letten met
het opzetten van een Linux bak. Bovendien kun je meer schade
aanrichten als je een Linux bak root, want je kunt gewoon
via telnet alles doen. Wat wil je met windows anders doen
als je admin rechten hebt? In principe is het enige wat je
kan doen bestanden lezen / wissen / schrijven /
aanpassen.


Ik heb je post ook even aan rest van de afdeling laten
lezen, die ook over de grond rolden van het lachen :-)

Je cluelessness is amusant en schokkend tegelijkertijd. Jij
hebt echt geen idee wat je met Windows kan.

Ach laat ze maar dude, 90 % bestaat uit gefrustreerde wintendo lamerz en de
rest uit huisvrouwen en mensen die zich enorm vervelen :-)
14-07-2004, 14:10 door Anoniem
Even wat misverstanden uit de wereld helpen.

Linus heeft GEEN OS geschreven. Linux is een kernel, GEEN OS. Linux met
windows vergelijken kan dus niet. Je kan niet een kernel vergelijken met een
kompleet OS. Een betere discussie is Linux met de Kernel van windows
vergelijken (monolitisch [*bsd, linux] vs. microkernel [NT/2K/XP])
http://kilobug.free.fr/hurd/pres-en/html/node4.html

Op een P3-500MHz zou Linux niet/slecht lopen? Hoeveel geheugen zit erin,
16MB ofzo? Linux heeft bij mij prima gedraait op verschillende systemen (van
een p90/16MB t/m dual Athlon 2400+/1GB en alles wat er tussen zit).

Ben het ermee eens dat Mozilla vrij fors is, er zit immers meer in dan alleen
een browser (composer, mail, news, chat etc.). Als je alleen een browser
nodig hebt kun je mozilla compileren zonder alle extra's. Makkelijker is het
om Firefox te gebruiken. Die komt ook bij Mozilla vandaan maar is echt alleen
maar een browser. Firefox is dan ook een stuk "lichter" dan Mozilla.
14-07-2004, 15:15 door Anoniem
Door Anoniem
met mijn P3 500 kan ik niet eens normaal mozilla draaien,
laat staan een
beetje complete lunix versie. Dus ik poep op al die lekken
en gebruik lekker
me inet explorer 6.0. en neem maar van mij aan Mozilla sucks
op langzamere
systemen.

Zeg moppie dan doe je iets helemaal verkeerd.

Hier draait het ook op een PII 300, en gaat echt als de
brandweer.
14-07-2004, 16:50 door Anoniem
Door Anoniem
Grappig dat mensen wintendo met linux durven te vergelijken.
Het is hetzelfde een oorlogsschip (linux) vergelijken met een rubberbootje
(wintendo) :-)

niet grappig, mocht je je dat afvragen

Internet explorer integreren in WIndows was meer een commercieel
gedreven beslissing dan een technische. Explorer is ontwikkeld door een
stelletje college graduates en is lang niet zo volwassen op het moment van
in productie name dan het van de VAX/VMS afgeleide WIndows NT
15-07-2004, 01:21 door Anoniem
Door AnoniemLinus heeft GEEN OS geschreven.
Linux is een kernel, GEEN OS. Linux met windows vergelijken
kan dus niet.

Kijk, dat noemen ze nu 'pars pro toto'.

Een betere discussie is Linux met de Kernel van windows
vergelijken (monolitisch [*bsd, linux] vs. microkernel
[NT/2K/XP])

De NT kernel is geen 'pure' microkernel, maar 'leent' wel
wat ideeen uit die hoek. Een aardige beschrijving is te
vinden in dit technet-artikel:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/ntwrkstn/evaluate/featfunc/kernelwp.mspx

het van VMS afgeleide Windows NT

interessant! - nooit geweten. Ik kende de grap dat je als je
bij alle letters van VMS 1 optelt je 'WNT' (Windows NT)
krijgt, maar wist niet dat er nog zo veel meer achter zat.
Google levert onder andere:
http://www.winntmag.com/Windows/Articles/ArticleID/4494/pg/3/3.html
16-07-2004, 09:35 door Anoniem
Toch jammer dat er niet gemod wordt op de reacties... 99% van de
reacties hebben niets te maken met het artikel dat eraan vooraf
ging.
17-07-2004, 07:48 door Anoniem
Ach, het is misschien niet allemaal even on-topic, maar er
wordt voor de verandering weer eens op een overwegend
volwassen manier gediscussieerd, en er komen mensen met
interessante punten. Ik vind het een hele verbetering ten
opzichte van veel andere postings laatst.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.