Pakketbezorger GLS heeft gisterenmiddag naar duizenden klanten e-mails gestuurd met de gegevens van andere klanten. Op onder andere Twitter regende het klachten van klanten die honderden e-mails van GLS bedoeld voor andere klanten ontvingen. In de e-mails stond informatie over zendingen, waaronder naam, adresgegevens en e-mailadressen.
In een verklaring op de eigen website stelt de pakketbezorger dat de e-mails naar zo'n vijfduizend zakelijke en particuliere e-mailadressen zijn gestuurd. "GLS Netherlands betreurt dit ten zeerste en zal de betrokkenen op korte termijn benaderen. GLS Netherlands heeft na de eerste signalen direct actie genomen en het mailverkeer volledig afgesloten", aldus het bedrijf.
Volgens GLS is het probleem bij een externe it-dienstverlener ontstaan en inmiddels opgelost. De pakketbezorger voegt toe dat de niet nader genoemde dienstverlener maatregelen heeft getroffen om herhaling te voorkomen. Daarnaast is er vanmiddag melding van een datalek gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.