Pakketbezorger GLS heeft gisterenmiddag naar duizenden klanten e-mails gestuurd met de gegevens van andere klanten. Op onder andere Twitter regende het klachten van klanten die honderden e-mails van GLS bedoeld voor andere klanten ontvingen. In de e-mails stond informatie over zendingen, waaronder naam, adresgegevens en e-mailadressen.
In een verklaring op de eigen website stelt de pakketbezorger dat de e-mails naar zo'n vijfduizend zakelijke en particuliere e-mailadressen zijn gestuurd. "GLS Netherlands betreurt dit ten zeerste en zal de betrokkenen op korte termijn benaderen. GLS Netherlands heeft na de eerste signalen direct actie genomen en het mailverkeer volledig afgesloten", aldus het bedrijf.
Volgens GLS is het probleem bij een externe it-dienstverlener ontstaan en inmiddels opgelost. De pakketbezorger voegt toe dat de niet nader genoemde dienstverlener maatregelen heeft getroffen om herhaling te voorkomen. Daarnaast is er vanmiddag melding van een datalek gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.