image

GLS stuurde duizenden klanten e-mails met gegevens van andere klanten

woensdag 19 juli 2023, 16:35 door Redactie, 4 reacties

Pakketbezorger GLS heeft gisterenmiddag naar duizenden klanten e-mails gestuurd met de gegevens van andere klanten. Op onder andere Twitter regende het klachten van klanten die honderden e-mails van GLS bedoeld voor andere klanten ontvingen. In de e-mails stond informatie over zendingen, waaronder naam, adresgegevens en e-mailadressen.

In een verklaring op de eigen website stelt de pakketbezorger dat de e-mails naar zo'n vijfduizend zakelijke en particuliere e-mailadressen zijn gestuurd. "GLS Netherlands betreurt dit ten zeerste en zal de betrokkenen op korte termijn benaderen. GLS Netherlands heeft na de eerste signalen direct actie genomen en het mailverkeer volledig afgesloten", aldus het bedrijf.

Volgens GLS is het probleem bij een externe it-dienstverlener ontstaan en inmiddels opgelost. De pakketbezorger voegt toe dat de niet nader genoemde dienstverlener maatregelen heeft getroffen om herhaling te voorkomen. Daarnaast is er vanmiddag melding van een datalek gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Reacties (4)
19-07-2023, 19:47 door Anoniem
Het probleem blijft dat GLS die mail adressen heeft. Die krijgen ze van hun opdrachtgever. Maar voor het doen van hun werk, hebben ze die helemaal niet nodig.
Besteed daar eens aandacht aan. Immers, als ze die niet hebben, dan kan het ook niet fout gaan.
20-07-2023, 07:31 door Anoniem
Mooi moment voor GLS om hun hele mailvoorziening eens te verbeteren.

Die “geachte ontvanger” en mailadressen met willekeurige vage domeinen (gls-netherlands.com en gls-info.nl eens meteen aanpakken zou ze goed doen.
22-07-2023, 17:48 door Anoniem
Ok,het probleem lag bij een externe it-dienstverlener,
die zonder naam en rugnummer word beschreven,
dat de niet nader genoemde dienstverlener.

Ze hebben bij gls zelf best een algemeen laag waarderings cijfer in amsterdam
qua services,zouden ze dat bij de niet nader genoemde dienstverlener
ook hebben?

NL2023
24-07-2023, 11:49 door Anoniem
Door Anoniem: Het probleem blijft dat GLS die mail adressen heeft. Die krijgen ze van hun opdrachtgever. Maar voor het doen van hun werk, hebben ze die helemaal niet nodig.
Besteed daar eens aandacht aan. Immers, als ze die niet hebben, dan kan het ook niet fout gaan.
Hoe moeten ze anders ontvanger informeren met ontvangst informatie zoals bezorgtijden, niet thuis berichten etc. ? Via de post, natuurlijk hebben ze de email adressen nodig.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.