Door Anoniem: Maar zonder e-mail adres van je provider, is het veel makkelijker om weg te lopen bij die provider. Alle andere ISP's in Nederland hebben nog wel e-mail voorlopig.
Kennelijk voor T-Mobile geen reden om het aan te houden... Ik schat zo in dat ze gekeken hebben hoeveel klanten dat adres eigenlijk gebruiken, en dat het er heel weinig waren.
De gemiddelde T-Mobile internet klant is toch degene die alleen naar de prijs kijkt en niet naar wat er geboden wordt, dus die gaat die mail vast niet missen, die zat al bij gmail/hotmail/outlook. Hierboven zie je dan 1 uitzondering op dat beeld.
Het beveiligen en werkend houden van een eigen e-mail server is iets wat je niet zelf wilt doen als gemiddelde e-mail gebruiker. Dan komt je mail niet aan of wordt je mailserver gehackt.
Dat lijkt me niet relevant in deze discussie.
Bij Gmail en Outlook heb je altijd het risico dat ze om niets je account sluiten. Zonder uitleg waarom. Dan ben ik toch blij met mijn KPN mail. Dat werkt gewoon en heel oude providers als Planet werken nog steeds prima in je mail programma bij KPN. Ze hebben echt heel veel overgenomen in het verleden en er werken kundige mensen.
Als je daar zelf gaat zitten, ja. Maar als T-Mobile voor hun domein een mailservice bij een van die bedrijven op laat tuigen en daar hun klanten een mailadres laat aanmaken dan is dat probleem er niet.
Er zijn ook andere opties. Bijv Freedom Internet deed in het begin ook niet zelf de mail, hadden ze ook uitbesteed.