Door Anoniem: Door Anoniem: Misschien besef je het niet , maar er zijn meer red flags bij fraude detectie dan alleen de transactie zelf die gedaan wordt na succesvolle authenticatie.
(geo) IP ligt voor de hand, invoerpatronen die hinten op niet-handmatig invoer etc.
Waarom denk je dat een tracking-pixel die een advertentienetwerk gebruikt om gebruikers te tracken met gericht advertenties plaatsen als doel die informatie gaat leveren aan de website waarop die pixel geplaatst wordt? Misschien besef je het niet ;-), maar dat "tm" in "adobetm" staat voor "tag management" en dat is een fancy naam voor wat meestal een tracking pixel wordt genoemd.
Het IP-adres van een client kan een webapplicatie zelf kinderlijk eenvoudig opvragen. Als ze dat nodig hebben bij een bank kunnen ze het zelf vastleggen, op een manier die niet onderuit wordt gehaald als klanten zoiets als Ublock Origin gebruiken, en die veel minder omslachtig is dan achteraf gegevens uit een externe bron (als die al bruikbare gegevens bevat voor dit doel) koppelen aan de sessies. Voor live-fraudedetectie is het wel zo handig om met direct beschikbare gegevens te werken.
En als advertentieplatforms in staat zijn om de invoer toetsaanslag voor toetsaanslag te volgen is er des te meer reden om ze te blokkeren, die kunnen dan veel te veel.
Maar het is in elk geval veel te kort door de bocht om te stellen dat fraude detectie (slechts/pas) gedaan wordt aan de hand van de transactie die ingegeven wordt.
Mogelijk. Maar dan nog zou ik raar staan te kijken als een advertentieplatform de juiste partner is voor een bank om hiervoor in te schakelen.
Ik zou inderdaad hopen en verwachten dat deze functies door de 'eigen' servers van de bank gedaan worden.
Maar dat geld natuurlijk ook voor alle marketing statistieken die ze (nu) van Adobe krijgen - als ze zouden het zelf ook kunnen doen.
Maar goed - bij een kleine bank zou het me niet helemaal verbazen als ze dingen outsourcen of niet-optimaal hebben omdat ze gebruiken wat ze makkelijk van een extern platform krijgen en niet ook nog intern ontwikkelen.
Zoals alle IT zaken - je hebt een forse eenmalige start/investeringskosten voor een platform , en daarna heel beperkte (extra) kosten voor iedere extra gebruiker.
De pech voor kleine spelers is dat ze vergelijkbare kosten moeten maken, maar die over veel minder klanten en omzet kunnen uitsmeren.
Als je dat niet intern doet , moet je het inkopen - zoals zovelen doen met O365 .