image

Symantec ziet anti-censuur programma als Trojan

woensdag 15 september 2004, 12:56 door Redactie, 11 reacties

Kwam eerder McAfee nog in het nieuws doordat het een ISP configuratie programma als een Trojaans paard zag, nu is het Symantec dat ten onrechte een programma als Trojan bestempeld. Volgens de Norton Anti-Virus software van Symantec is Freegate, een programma waardoor Chinese surfers door de overheid geblokkeerde websites toch kunnen bekijken, malware en wordt het bij detectie van systemen verwijderd. Een werknemer van Symantec bevestigde dat men Freegate, dat van verschillende proxy servers gebruik maakt om de gecensureerde pagina's op te vragen, als Trojaans paard zag, maar wilde niet laten weten waarom. Mogelijk dat het om een fout in de nieuwste update gaat, maar het uitblijven van een verklaring doet vermoeden dat dit het zoveelste voorbeeld van een IT-bedrijf is dat de Chinese overheid helpt bij het censureren van haar burgers, aldus dit artikel.

Reacties (11)
15-09-2004, 13:20 door Anoniem
In principe is het ook malware, want het is illegaal in china....
15-09-2004, 13:26 door dlemckert
Door Anoniem
In principe is het ook malware, want het is illegaal in china....

Misschien... Maar niet hier of ergens anders in de wereld voor zover mij
bekend, dus compleet blocken, wereldwijd lijkt me niet de juiste actie.

Toegegeven, met deze 'dienst' zorgt Symantec wel dat hun scanner in één
keer 'up-to-date' is voor zo'n beetje 20% van de wereldbevolking, dus denk ik
dat het zakelijk best slim is :)
15-09-2004, 13:33 door Alain
Door Anoniem
In principe is het ook malware, want het is illegaal in
china....

Illegaal is niet hetzelfde als malicious (schadelijk),
gelukkig is het niet moeilijk om virusscanners te misleiden
omdat dezelfde data op zoveel manieren kan worden
gepresenteerd. Het enigste wat symatec riskeert is een groot
marktverlies in China.
15-09-2004, 14:02 door Anoniem
Het enigste wat symatec riskeert is een groot marktverlies in China.
Ik kan me voorstellen dat dit best een belangrijk detail is....

BTW, het is "enige", want eniger dan enige kan niet.
15-09-2004, 14:50 door Alain
Door Anoniem
Het enigste wat symatec riskeert is een groot
marktverlies in China.
Ik kan me voorstellen dat dit best een belangrijk
detail is....

BTW, het is "enige", want eniger dan enige kan niet.

U heeft helemaal gelijk, helaas zit er geen edit knop op
want het moet ook symantec zijn met een n.
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/262/[/ulr]
15-09-2004, 22:43 door Anoniem
Je moet de rechten van een land eerbiedigen, maar de wet staat niet
boven de rechten van een persoon. Soms kan dit in strijd met elkaar
zijn. Bijvoorbeeld: er zijn Nederlanders geweest die de Duitse
bezetter een handje hielpen in het vangen van Joden. Natuurlijk is dit
in hoge mate onrechtvaardig: uiteindelijk werden de Joden vertrapt,
vernederd en vermoord. De nazi-wetten waren duidelijk in strijd met
de rechten van de persoon en in strijd met Gods Wet : de Tien
Geboden "Gij zult niet doden"
16-09-2004, 00:19 door Anoniem
Door Anoniem
Je moet de rechten van een land eerbiedigen, maar de wet
staat niet
boven de rechten van een persoon. Soms kan dit in strijd met
elkaar
zijn. Bijvoorbeeld: er zijn Nederlanders geweest die de Duitse
bezetter een handje hielpen in het vangen van Joden.
Natuurlijk is dit
in hoge mate onrechtvaardig: uiteindelijk werden de Joden
vertrapt,
vernederd en vermoord. De nazi-wetten waren duidelijk in
strijd met
de rechten van de persoon en in strijd met Gods Wet : de Tien
Geboden "Gij zult niet doden"

Daarom zij ook ``De universele rechten van de mens´´ opgesteld.
16-09-2004, 00:24 door Anoniem
Quote: ... maar het uitblijven van een verklaring doet
vermoeden dat dit het zoveelste voorbeeld van een IT-bedrijf
is dat de Chinese overheid helpt bij het censureren van haar
burgers.

En wat krijg je nu? Veel Chinese gebruikers die niet weten
dat je in Norton AV een zelf bepaalde map kan uitsluiten
gooien hun Norton AV uit wanneer ze ``illegaal´´ willen
surfen of chatten. Dus nutteloos en onveilig tegelijkertijd!
11-10-2004, 12:10 door Anoniem
wat maakt dat allemaal nou uit over de tien geboden en nazies???
dat heeft hier geen reet mee te maken !!
11-10-2004, 12:11 door Anoniem
Door Alain
Door Anoniem
Het enigste wat symatec riskeert is een groot
marktverlies in China.
Ik kan me voorstellen dat dit best een belangrijk
detail is....

BTW, het is "enige", want eniger dan enige kan niet.

U heeft helemaal gelijk, helaas zit er geen edit knop op
want het moet ook symantec zijn met een n.
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/262/[/ulr][/quote]Wat kan china ons trouwens schelen?
11-10-2004, 12:13 door Anoniem
Door Anoniem
Door Alain
Door Anoniem
Het enigste wat symatec riskeert is een groot
marktverlies in China.
Ik kan me voorstellen dat dit best een belangrijk
detail is....

BTW, het is "enige", want eniger dan enige kan niet.

U heeft helemaal gelijk, helaas zit er geen edit knop op
want het moet ook symantec zijn met een n.
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/262/[/ulr][/quote]Wat kan china ons trouwens schelen?[/quote]best wel veel, leer meer over de computer industrie man !
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.