Bij de cyberaanval op Easypark vorig jaar zijn ook wachtwoordhashes van klanten gestolen, zo heeft het bedrijf laten weten. Hoeveel klanten zijn getroffen en hoe de aanval kon plaatsvinden is nog altijd niet bekendgemaakt. Eerder werd al bekend dat de aanvallers naam, telefoonnummer, adresgegevens, e-mailadres en 'enkele cijfers' van het IBAN- of creditcardnummer hadden buitgemaakt.
Nu meldt het bedrijf in een update over het incident dat het ook om wachtwoordhashes gaat. "Onze analyse bevestigt dat gehashte versies van wachtwoorden ook deel uitmaakten van het datalek. We nemen contact op met getroffen klanten omdat we om onze klanten geven en omdat we transparant willen zijn", aldus de update. Easypark besloot afgelopen december na ontdekking van het datalek al de wachtwoorden van getroffen klanten te resetten.
"Hoewel de wachtwoorden zijn gehasht en gereset, raden we getroffen klanten aan om hun wachtwoord op andere online platformen te wijzigen mochten zij daar hetzelfde wachtwoord hebben gebruikt. Een andere manier om wachtwoorden veilig en uniek te houden is door middel van een wachtwoordmanager", zo laat Easypark verder weten. Het bedrijf zegt er alles aan te doen om het vertrouwen van klanten terug te winnen en betreurt het ongemak dat mogelijk is veroorzaakt.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.