image

Flipper Zero hekelt verbod Canadese overheid: schadelijk voor security

woensdag 20 maart 2024, 15:05 door Redactie, 12 reacties

De makers van de populaire geektool Flipper Zero hebben gereageerd op het verbod dat de Canadese overheid onlangs aankondigde. Als een maatregel om autodiefstallen in het land tegen te gaan worden apparaatjes zoals de Flipper Zero verboden. "We vinden dat dit soort voorstellen schadelijk voor security is en technologische voortgang afremt. Ze worden meestal gemaakt door mensen die niet begrijpen hoe security werkt en het zal niets doen om het probleem van autodiefstallen op te lossen", aldus de makers van de Flipper Zero.

De Flipper Zero wordt door de ontwikkelaars omschreven als een multitool voor penetratietesters en geeks. Het apparaat ondersteunt verschillende radioprotocollen, NFC, RFID, Bluetooth en infrarood en kan voor allerlei tests en onderzoeken worden gebruikt. Ook kan het als USB universal 2nd-factor (U2F) authenticatie token of security key fungeren en is het voor "BadUSB" aanvallen te gebruiken.

De makers stellen ook dat ze niet bekend zijn met bevestigde gevallen waarbij auto's door middel van een Flipper Zero zijn gestolen. "Dit komt doordat het apparaat beperkte functionaliteit heeft en niet is te gebruiken als een repeater om keyless entry-systemen aan te vallen." De Flipper Zero beschikt over één radiomodule, terwijl keyless repeaters waarmee auto's worden gestolen er vier hebben. Namelijk één voor de communicatie met de auto, één voor de communicatie met de 'autosleutel' en twee voor de communicatie tussen de repeaters.

In een blogposting leggen de makers uit hoe auto's met een keyless entry-systeem in het echt worden gestolen. Daarnaast roepen ze Canadezen op om een petitie te tekenen tegen het verbod op de Flipper Zero.

Reacties (12)
20-03-2024, 16:12 door Anoniem
Leuk speelgoed maar het is geen codegrabber van Aziatische herkomst die het doel hebben auto, sloten en sleutels te kopiëren. De c1101 chip van de flippers zit ook in de Homey,ook maar verbieden dan?
20-03-2024, 18:18 door Anoniem
Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?
Tis niet dat schroevendraaiers voor iets anders gebruikt worden dan Opel oldtimers te stelen.

While we are at it.. ik zie graag ook onze gawer Zuckerberg opgepakt.. hij steelt mijn data terwijl ik niet eens klant ben van zijn META universe.
20-03-2024, 20:53 door Reinder
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?


En niet te vergeten keukenmessen tegen steekpartijen, koevoetten tegen inbraak, auto's verbieden in de strijd tegen ramkraken, de import van bananen zodat daarin geen cocaine meer gesmokkeld kan worden, en als we het Internet verbieden maken we efficient een einde aan cybercrime.
20-03-2024, 22:07 door Anoniem
Ik zou zeggen mooie zaak tegen de staat.
20-03-2024, 23:15 door Anoniem
Flipper Zero moet niet verboden worden, hooguit misdaad, net zoals vorken ook niet verboden worden, al kan men er een oog mee uithalen, wat ook illegaal is.
Daarnaast is het goed voor pentesting.
20-03-2024, 23:16 door Anoniem
Door Reinder:
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?


En niet te vergeten keukenmessen tegen steekpartijen, koevoetten tegen inbraak, auto's verbieden in de strijd tegen ramkraken, de import van bananen zodat daarin geen cocaine meer gesmokkeld kan worden, en als we het Internet verbieden maken we efficient een einde aan cybercrime.

Nieuwe uitvindingen leiden tot nieuwe uitdagingen, en een heleboel idioterie, tegenwoordig gepareerd met het woord complottheorie. Uitvinding van de stoommachine en gebruik daarvan bij aanleg spoorwegen: daar krijgen koeien zure melk van, want ze schrikken van die trein. Uitvinding internet: daar krijgen de kalfjes van die zure melk producerende koeien waanideeën van, beter bekend als gekke koeienziekte. Als diersoorten de hersens van hun eigen soort opeten, dan worden ze biologisch aangetoond, ziek en gestoord, en ze gaan aan die aandoening dood. Nog vragen over het milieu?
21-03-2024, 09:54 door Anoniem
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?
Tis niet dat schroevendraaiers voor iets anders gebruikt worden dan Opel oldtimers te stelen.

While we are at it.. ik zie graag ook onze gawer Zuckerberg opgepakt.. hij steelt mijn data terwijl ik niet eens klant ben van zijn META universe.
In 75% van de gevallen gebruikt een inbreker een schroevendraaier bij een woninginbraak.

De reden dat een schroevendraaier aanval slaagt : mensen doen niets aan goede security (upgrades van hun hang- en sluitwerk en ook niet als ze gewaarschuwd worden!) en laten het gewoon op een inbraak aankomen.

Als de inbreker is binnen geweest, ja DAN worden er pas (te laat) maatregelen genomen, zo is mijn ervaring.
21-03-2024, 09:58 door Anoniem
En niet te vergeten keukenmessen tegen steekpartijen, koevoetten tegen inbraak, auto's verbieden in de strijd tegen ramkraken, de import van bananen zodat daarin geen cocaine meer gesmokkeld kan worden, en als we het Internet verbieden maken we efficient een einde aan cybercrime.
Ben je niet iets vergeten in deze lijst? "Terug naar het Stenen Tijdperk."

Dan zijn alle problemen opgelost hoor!
21-03-2024, 10:34 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?
Tis niet dat schroevendraaiers voor iets anders gebruikt worden dan Opel oldtimers te stelen.

While we are at it.. ik zie graag ook onze gawer Zuckerberg opgepakt.. hij steelt mijn data terwijl ik niet eens klant ben van zijn META universe.
In 75% van de gevallen gebruikt een inbreker een schroevendraaier bij een woninginbraak.

De reden dat een schroevendraaier aanval slaagt : mensen doen niets aan goede security (upgrades van hun hang- en sluitwerk en ook niet als ze gewaarschuwd worden!) en laten het gewoon op een inbraak aankomen.

Als de inbreker is binnen geweest, ja DAN worden er pas (te laat) maatregelen genomen, zo is mijn ervaring.
Klopt niet. Meest gebruikte inbrekersgereedschappen bij woninginbraak zijn een credit card formaat plasticje en valse sleutels.
21-03-2024, 10:55 door Anoniem
Echt weer zo'n voor-de-buhne-oplossing van politieke imbecielen...

Canada heeft een vet probleem met autodiefstallen... vooral in het gebied Ontario is het dramatisch slecht gesteld.
Gemiddeld wordt daar elke 5 minuten een auto gestolen... de overheid, de politie en de autofabrikanten zijn erg laks geweest in de aanpak hiervan, en nu moet om het publiek gerust te stellen 'nothing to see here, we are doing everything possible ( and we want to be re-elected next time)' actie van 'zie wel,.. we doen harde aanpak van autodiefstallen... we pakken een speelgoed apparaatje van nerds af...

Trieste bedoeling daar.... maar de politiek zit vol trieste mensen.... Jammer, want velen gaan de politiek in om iets te veranderen, maar eindigen als het probleem ipv de oplossing...
21-03-2024, 11:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?
Tis niet dat schroevendraaiers voor iets anders gebruikt worden dan Opel oldtimers te stelen.

While we are at it.. ik zie graag ook onze gawer Zuckerberg opgepakt.. hij steelt mijn data terwijl ik niet eens klant ben van zijn META universe.
In 75% van de gevallen gebruikt een inbreker een schroevendraaier bij een woninginbraak.

De reden dat een schroevendraaier aanval slaagt : mensen doen niets aan goede security (upgrades van hun hang- en sluitwerk en ook niet als ze gewaarschuwd worden!) en laten het gewoon op een inbraak aankomen.

Als de inbreker is binnen geweest, ja DAN worden er pas (te laat) maatregelen genomen, zo is mijn ervaring.
Klopt niet. Meest gebruikte inbrekersgereedschappen bij woninginbraak zijn een credit card formaat plasticje en valse sleutels.
Mijn cijfers zijn afkomstig van alle vastgelegde woninginbraken gedurende de afgelopen jaren in Nederland.
Wat u zegt klopt dus niet.
21-03-2024, 12:56 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Mijn Opel Manta van 1978 werd gestolen met een schroevendraaier...
Zullen we alle schroevendraaiers maar gaan verbieden?
Tis niet dat schroevendraaiers voor iets anders gebruikt worden dan Opel oldtimers te stelen.

While we are at it.. ik zie graag ook onze gawer Zuckerberg opgepakt.. hij steelt mijn data terwijl ik niet eens klant ben van zijn META universe.
In 75% van de gevallen gebruikt een inbreker een schroevendraaier bij een woninginbraak.

De reden dat een schroevendraaier aanval slaagt : mensen doen niets aan goede security (upgrades van hun hang- en sluitwerk en ook niet als ze gewaarschuwd worden!) en laten het gewoon op een inbraak aankomen.

Als de inbreker is binnen geweest, ja DAN worden er pas (te laat) maatregelen genomen, zo is mijn ervaring.
Klopt niet. Meest gebruikte inbrekersgereedschappen bij woninginbraak zijn een credit card formaat plasticje en valse sleutels.
Mijn cijfers zijn afkomstig van alle vastgelegde woninginbraken gedurende de afgelopen jaren in Nederland.
Wat u zegt klopt dus niet.
U refereert aan woninginbraak met schade sporen, ik aan woninginbraak zonder schadesporen, en dus meestal geen aangifte.
"U heeft zelf de deur open laten staan."
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.