image

Microsoft verbiedt verspreiding Service Pack 2 via P2P

vrijdag 13 augustus 2004, 13:26 door Redactie, 27 reacties

Microsoft heeft stappen ondernomen om te voorkomen dat haar Service Pack 2 voor Windows XP via bestandsuitwisselingsnetwerken verspreid wordt. De SP2 update werd door "file-swapping activisten" gebruikt om te laten zien hoe dit soort netwerken kunnen helpen bij het verspreiden van grote en belangrijke bestanden. De waarschuwingen van Microsoft hebben er echter voor gezorgd dat de file-swappers hun experiment moesten stoppen. De enige plek om Service Pack 2 te downloaden is via Microsoft, zo laat dit artikel weten.

Reacties (27)
13-08-2004, 13:57 door Anoniem
natuurlijk . .alsof ze dat nu nog kunnen stoppen . . .dream on!
13-08-2004, 14:10 door Anoniem
Door Anoniem
natuurlijk . .alsof ze dat nu nog kunnen stoppen . . .dream on!
idd :S dat word toch wel gedeeld via p2p
13-08-2004, 14:24 door noripsni
ach ja.. ook een manier om van je geld af te komen.. alleen maar kostbare
bandbreedte... als ze nou gewoon alles via p2p aanbieden, kunnen ze dat
verdiende geld eens steken in de ontwikkellingen van een perfecte sp2, waar
niemand meer over kan klagen... maar ja ik denk dat ik de enige ben die er zo
over denkt..


en dan het verbieden ervan, helemaal leuk... alsof iemand daar iets van
aantrekt deze dagen... verbieden hahahaha, gaan ze mij nu ook verbieden
om windows xp naar binnen te halen via een p2p gebeuren... oja.. dat deden
ze al.


al met al..

what's new....
13-08-2004, 14:42 door Anoniem
De DMCA in de strijd gooien is een beetje overdreven imho. Maar kan me
voorstellen dat ze bang zijn dat mensen versies gaan aanbieden die
getrojaned zijn.
13-08-2004, 15:16 door Anoniem
Door Anoniem
De DMCA in de strijd gooien is een beetje overdreven imho. Maar kan me
voorstellen dat ze bang zijn dat mensen versies gaan aanbieden die
getrojaned zijn.
Dat kan je voorkomen door met MD5 hashes te werken.
Check de hash van de via p2p verkregen versie met die van de hash als
aangegeven op de microsoft site.
13-08-2004, 15:28 door Anoniem
Ahh... Posten we hem toch in newsgroups :-)
13-08-2004, 15:29 door Anoniem
Aanvulling: Aan de andere kant, waarom zou je hem P2P
aanbieden als je hem gewoon kunt downloaden.. Weet je wel
"zeker" dat je geen gehackte versie hebt..
13-08-2004, 15:34 door noripsni
Door Anoniem
Door Anoniem
De DMCA in de strijd gooien is een beetje overdreven imho. Maar kan me
voorstellen dat ze bang zijn dat mensen versies gaan aanbieden die
getrojaned zijn.
Dat kan je voorkomen door met MD5 hashes te werken.
Check de hash van de via p2p verkregen versie met die van de hash als
aangegeven op de microsoft site.

ja maar denk je dat een normale gebruiker dat nog zou snappen??
ik bedoel... een gebruiker uitleggen hoe bittorrent werkt (voor een leek dan) si
nog makkelijk... maar zodra je met dergelijke hashes aankomt.. denk dat de
meeste ogen toch wel redelijk beginnen te tollen...

maar dan nog.. het is inderdaad wel een oplossing...
13-08-2004, 15:45 door Anoniem
Door Anoniem
Aanvulling: Aan de andere kant, waarom zou je hem P2P
aanbieden als je hem gewoon kunt downloaden...
Omdat volgende week de hele wereld tegelijk SP2 gaat downloaden, en
zoveel capaciteit heeft Redmond nou ook weer niet. Daarom laten ze nu al
groepjes gebruikers downloaden. Wanneer SP2 via p2p te krijgen is, is het
'allemaal tegelijk-probleem' veel minder groot. In effect is het eigenlijk in M$
voordeel ...
13-08-2004, 16:07 door Anoniem
och bekijk het zo, in de reclame en showbizz is slecht nieuws ook goed
nieuws. Neem de borst van janet jackson, heel amerika sprak er schande
van en ze moest zich veronschuldigen, en ik geloof een boete betalen. Maar
haar cd verkoop steeg enorm en ze is weer helemaal hot.
Met andere woorden door iets te verbieden, breng je het ook weer in de
belangstelling en ben je van `gratis` reclame verzekerd
13-08-2004, 16:26 door dim
Merk overigens op dat Microsoft al tijden zo'n beetje alle self-extracting executables die ze ter download aanbieden een digitale handtekening meegeeft. Dit geldt ook voor de SP2 distributie. Gewoon rechtsklikken, Properties en dan de Digital Signatures tab, daar kun je heel eenvoudig zien dat het een origineel van Microsoft afkomstig bestand is. (Laten we er even van uitgaan dat je VeriSign etc vertrouwt. ;) Als aanvulling op de MD5 hashes die je sowieso overal al aantreft, is dat misschien een extra geruststelling.

Hoe dan ook, het is niet echt gegarandeerd dat je systeem vrijwel net zo hard stuk gaat van het originele Service Pack, als van een virus. :P
13-08-2004, 16:28 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Aanvulling: Aan de andere kant, waarom zou je hem P2P
aanbieden als je hem gewoon kunt downloaden...
Omdat volgende week de hele wereld tegelijk SP2 gaat
downloaden, en
zoveel capaciteit heeft Redmond nou ook weer niet. Daarom
laten ze nu al
groepjes gebruikers downloaden. Wanneer SP2 via p2p te
krijgen is, is het
'allemaal tegelijk-probleem' veel minder groot. In effect is
het eigenlijk in M$
voordeel ...


akamai heeft meer dan je denkt
Dit loopt over hun infrastructuur en tot nu toe heeft het
nog nooit echt liggen baggeren :)
13-08-2004, 17:00 door Anoniem
Door noripsni
ach ja.. ook een manier om van je geld af te komen.. alleen maar kostbare
bandbreedte...
M$ heeft geen website met een datalimiet van 2GB hoor :-) Dat is gewoon
netjes onbeperkt. De reden dat leken anders troep binnen kunnen halen is
een hele goede. Ik denk dat dat idd de reden is.
13-08-2004, 20:35 door Anoniem
Geinige reacties van de dames en heren security "experts" alhier.
Waarom zou je een product welke een dergelijke impact heeft op de
betrouwbaarheid en beveiliging van je systeem (zei het ten goede of ten
kwade, daar mag je zelf over oordelen) én gratis te downloaden is van de
fabrikant zelf, waarom zou je dit willen downloaden via non-secured
omgevingen als P2P. tuurlijk kun je hashes checken, certificaten natrekken
etc. maar alleen het idee al dat je zou bedenken om het via P2P op te halen
doet mij twijfelen aan het gezond verstand alhier.

sorry...
13-08-2004, 20:43 door Anoniem
Microshit kan verbieden wat ze maar willen. Of er naar geluisterd wordt is
vraag 2.
13-08-2004, 21:56 door Anoniem
Door Anoniem
Geinige reacties van de dames en heren security "experts" alhier.
Waarom zou je een product welke een dergelijke impact heeft op de
betrouwbaarheid en beveiliging van je systeem (zei het ten goede of ten
kwade, daar mag je zelf over oordelen) én gratis te downloaden is van de
fabrikant zelf, waarom zou je dit willen downloaden via non-secured
omgevingen als P2P. tuurlijk kun je hashes checken, certificaten natrekken
etc. maar alleen het idee al dat je zou bedenken om het via P2P op te halen
doet mij twijfelen aan het gezond verstand alhier.

sorry...
wijze taal en einde verhaal
13-08-2004, 23:26 door Anoniem
Door Anoniem
Geinige reacties van de dames en heren security "experts"
alhier.
Waarom zou je een product welke een dergelijke impact heeft
op de
betrouwbaarheid en beveiliging van je systeem (zei het ten
goede of ten
kwade, daar mag je zelf over oordelen) én gratis te
downloaden is van de
fabrikant zelf, waarom zou je dit willen downloaden via
non-secured
omgevingen als P2P. tuurlijk kun je hashes checken,
certificaten natrekken
etc. maar alleen het idee al dat je zou bedenken om het via
P2P op te halen
doet mij twijfelen aan het gezond verstand alhier.
sorry...
Nou, dat staat er gewoon: "om te laten zien hoe dit soort
netwerken kunnen helpen bij het verspreiden van grote en
belangrijke bestanden" ; het gaat niet op SP2 maar om ta
laten zien hoe krachtig P2P wel niet is. De P2P mannen
hebben dus een ander doel voor ogen, die interseert SP2
wellicht wat minder maar willen graag wat extra reclame
voor hun P2P zaken..
14-08-2004, 00:38 door dim
Het is een beetje vreemd om P2P netwerken automatisch als onbetrouwbaar te bestempelen. Het zijn domweg transportmedia, meer niet. Of je een file nou downloadt van Akamai, eh Microsoft, of via BitTorrent, dat maakt niets uit voor het resultaat.

Je ziet tegenwoordig steeds meer legitieme software en bestanden via P2P netwerken verspreid worden, dat is gewoon omdat niet iedereen zoals Microsoft eindeloos veel cash aan Akamai kan doorsluizen. :)
14-08-2004, 15:06 door Anoniem
En jij wilt beweren dat je exact de bron van je via P2P gedownloade kunt
aanwijzen?
Kijk, ik heb niks tegen P2P behalve dat het voornamelijk illegaal materiaal
aanbiedt en dat wij het op ons bedrijfsnetwerk absoluut hebben verboden. Ik
maak zelf thuis ook wel gebruik van P2P tools om een programma te
downloaden en te bekijken (mag niet, weet ik).

Voor security gerelateerde zaken kun je er niet op vertrouwen, wie weet
download je een versie van een of ander firewall programma welke net iets
is aangepast zodat het programma perfect werkt behalve tegen verkeer
vanaf één bepaald netwerk, kom jij daarachter als dit hardcoded is?

Mijn betoog geeft gewoon aan dat wanneer de fabrikant zelf een download
ter beschikking stelt via officiele kanalen, dan kun je jezelf op geen enkelle
wijze security bewust noemen wanneer je hetzelfde download via
onbetrouwbare bronnen. is niet moeilijker als het hier staat.

Dat het kan is heel leuk, zal ook vast heel stoer zijn dat je via P2P nu al een
SP2 in een vertaling hebt bemachtigd, maar blijft "leuk voor thuis" de
geavanceerde hobbyist zo te zeggen.
14-08-2004, 19:26 door Anoniem
Ach, wat een gelul weer.
14-08-2004, 21:31 door Anoniem
Door Anoniem
Ach, wat een gelul weer.
Briljante reactie, zodra je volwassen bent zal ik je een leuke baan aanbieden.
14-08-2004, 22:41 door Anoniem
Vertel mij nu 1 echt goede rede waarvoor ik het risico zou
willen lopen om verkeerde dingen te downloaden dit is echt
weer een onzin discusie.
Valt mij wel meer op dat somige onderwerpen echt ver gezocht
zijn .
Een belangrijk deel van mijn besturing gaan downloaden via
p2p is gewoon belachelijk.

Groeten
14-08-2004, 22:50 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Ach, wat een gelul weer.
Briljante reactie, zodra je volwassen bent zal ik je een
leuke baan aanbieden.

Nog meer gelul...
15-08-2004, 02:45 door Anoniem
Zou het misschien kunnen zijn dat dit thema in het verlengde
staat van het wel of niet ter beschikking stellen van SPII
aan de illigale gebruikers van MS???

pfffftttttt,
denk ff verder na dan het puntje van je neus
15-08-2004, 10:12 door Anoniem
<!-- ik ga SP2 lekker beschikbaar maken voor p2p op kazaa . warez ,
bittorrent , limewire, sharemonkey --> veel download plez!
16-08-2004, 09:01 door Anoniem
Door Anoniem
Ahh... Posten we hem toch in newsgroups :-)
haha

oh sorry,
vind zon opmerking altijd grappig

microsoft vind dat je alleen bij hun mag downloaden..
en dan cappen ze het aantal downloads...
SLIM!
16-08-2004, 19:36 door Anoniem
die is al te downloaden, en verwacht geen hopen
downloads.... als ik zo anderen hun pc bekijk....+-60% keeg
nog nooit updates
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.