Vloerbedekkingketen Carpetright accepteert als gevolg van een cyberaanval in de winkels alleen nog maar contant geld en bankoverschrijvingen. Klanten kunnen sinds woensdag niet meer bij de winkels pinnen en de pinterminals zijn afgekoppeld om verdere risico's te voorkomen, zo laat Carpetright Nederland aan RTL Nieuws weten.
De Britse Carpetright werd vorig week slachtoffer van een cyberaanval, waardoor klanten geen bestellingen meer in de vierhonderd Britse winkels kunnen plaatsen, zo meldt The Times. De systemen hiervoor zijn namelijk offline gehaald. Op de eigen website spreekt de vloerbedekkingketen over 'technische problemen'.
Er wordt inmiddels onderzocht of de aanvallers ook toegang hebben gekregen tot de Nederlandse systemen. Naar aanleiding van de aanval in het Verenigd Koninkrijk werden ook de Nederlandse systemen uitgeschakeld. Klant- en personeelsgegevens zijn volgens het bedrijf niet gestolen.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.