image

'Frankrijk overweegt goedkeuring voor Europees plan voor chatcontrole'

zondag 2 juni 2024, 13:11 door Redactie, 37 reacties

Frankrijk overweegt goedkeuring te geven aan een nieuw voorstel waarbij alle chatberichten van Europese burgers worden gecontroleerd. Mocht het voorstel worden aangenomen zal chatapp Signal de EU verlaten. Door de support van Frankrijk zou er een Europese meerderheid voor het plan zijn. Dat melden Netpolitik en Euractiv op basis van interne documenten.

De Europese Commissie kwam een aantal jaar geleden met het voorstel om alle chatberichten van burgers te controleren. Het Europees Parlement zag het voorstel niet zitten en kwam met een eigen voorstel. De Europese lidstaten hebben nog geen gezamenlijke positie ingenomen, maar EU-voorzitter België heeft inmiddels verschillende voorstellen bedacht om de lidstaten over de streep te trekken.

Het nieuwste voorstel betreft alle communicatie-apps, ook die van end-to-end encryptie gebruikmaken. Gebruikers moeten daarbij toestemming geven om al hun berichten te laten controleren. Wie niet akkoord gaat kan geen foto's, video's, afbeeldingen en url's meer versturen. Audiocommunicatie zal echter geheel worden uitgezonderd. Verder zal de chatcontrole niet gelden voor accounts die worden gebruikt voor nationale veiligheid, opsporing of militaire doeleinden.

Het Belgisch voorstel wil daarnaast door middel van 'AI-technologie' ook op onbekend misbruikmateriaal controleren. Experts hebben al herhaaldelijk aangegeven dat dit voor een groot aantal vals positieven zal zorgen, waarbij mensen onterecht worden aangemerkt wegens het versturen van misbruikmateriaal. Op dit moment is er een 'blokkerende minderheid' die het voorstel tegenhoudt, maar Frankrijk overweegt nu goedkeuring.

Voor Duitsland, Nederland, Polen, Oostenrijk en Luxemburg is het nieuwe voorstel niet acceptabel. Verschillende andere landen zijn het nog aan het bekijken. "Een akkoord is nog niet gesloten vanwege de blokkerende minderheid van minstens vier staten met tenminste 35 procent van de EU-populatie die het niet eens kunnen worden. Naast Duitsland en Polen ging het tot nu toe ook voornamelijk om Frankrijk", aldus Netpolitik. Frankrijk is over het nieuwste voorstel echter een stuk positiever en wil ook meehelpen met het vinden van een compromis, zo blijkt uit interne documenten.

Patrick Breyer, Europarlementariër voor de Piratenpartij, maakt zich grote zorgen dat de EU-landen, die tot nu toe kritisch waren, opeens positief zijn over de plannen, die in essentie hetzelfde zijn gebleven als de eerste versies. Daarbij vreest Breyer dat als de lidstaten een dergelijke radicale positie innemen, het Europarlement tijdens de onderhandelingen de eigen positie zal opgeven en akkoord gaat met een compromis dat ieders online veiligheid in gevaar brengt.

Signal-president Meredith Whittaker is fel tegen het plan. "Laat er geen enkele twijfel zijn: we zullen de EU-markt verlaten in plaats van onze privacygaranties te ondermijnen. Dit voorstel, als het wordt aangenomen en gehandhaafd tegen ons, dwingt ons deze keuze te maken", zo laat ze op X weten. "Het is surveillancewijn in veiligheidszakken."

Reacties (37)
02-06-2024, 13:29 door Anoniem
Ik chat niet. Ik heb geen Signal, Whatsapp of Telegram op mijn telefoon. Dus, hoe ga ik gecontroleerd worden, als Europeaan? Omdat ik niet chat wil dat nog niet zeggen dat ik geen crimineel of terrorist ben. Misschien chat ik wel niet omdat ik onder de radar wil blijven. Een beetje crimineel zal toch niet zo dom zijn om een chat-app o.i.d. te gebruiken?
02-06-2024, 13:35 door Anoniem
ach, ik heb jaren in frankrijk voor banken VPN's geinstalleerd, mocht niet beter dan 3DES, want anders kond de overheid niet meer meelezen met banken.
met die mentaliteit van de fransen heb je geen vijanden of amerikanen nodig.
02-06-2024, 13:35 door Anoniem
Aanstaande donderdag 6 juni 2024 zijn er weer Europese verkiezingen in Nederland, voor wie de datum nog niet scherp had.
02-06-2024, 13:36 door Anoniem
Klopt niet wat er staat in de eerste alinea.

Signal zal de EU niet verlaten puur als de wet wordt aangenomen.

Als de wet wordt aangenomen EN Signal gedwongen wordt hier aan te houden, in het allerlaatste geval.

Zie tweets Meredith Whittaker

https://x.com/mer__edith/status/1796816224401129882?t=PZU12JukA64FkeOD_Lpb4g&s=19

https://x.com/mer__edith/status/1796516071639564682?t=6259HuMI6TYUP9AFCn-3XA&s=19
02-06-2024, 13:59 door Anoniem
Die chatcontrol gaat gewoon door en alles blijft zoals het is alleen wordt je gecontroleerd. Er zijn er die
begrijpen wat het inhoud en voor de rest gaat de massa mee. Ik doe zoals anoniem 13:29 dus crimineel
zonder dat ik het weet maar dat krijg ik nog wel te horen.
02-06-2024, 14:04 door Anoniem
Door Anoniem: Klopt niet wat er staat in de eerste alinea.

Signal zal de EU niet verlaten puur als de wet wordt aangenomen.

Als de wet wordt aangenomen EN Signal gedwongen wordt hier aan te houden, in het allerlaatste geval.

Zie tweets Meredith Whittaker

https://x.com/mer__edith/status/1796816224401129882?t=PZU12JukA64FkeOD_Lpb4g&s=19

https://x.com/mer__edith/status/1796516071639564682?t=6259HuMI6TYUP9AFCn-3XA&s=19

Dat staat LETTERLIJK in het artikel: "Signal-president Meredith Whittaker is fel tegen het plan. "Laat er geen enkele twijfel zijn: we zullen de EU-markt verlaten in plaats van onze privacygaranties te ondermijnen. Dit voorstel, als het wordt aangenomen en gehandhaafd tegen ons, dwingt ons deze keuze te maken", zo laat ze op X weten. "Het is surveillancewijn in veiligheidszakken."
02-06-2024, 14:18 door Anoniem
Dit doet mij herinneren wat mijn Vader (RIP) als eerste leerde in het Frans... "Lèche-moi le cul", wat een genot om te zien na 40 jaar dat dit nog steeds van toepassing is.
02-06-2024, 14:37 door Anoniem
Tja ze willen op deze manier naar censuur op internet,alles maar door de strot duwen wat mensen nou juist niet willen,als de wet doorgaat gaat al het vrije internet en de democratie naar de maan er mee. Lang leve VPN om zo zo alles te dwarsbomen van de overheden,waar bemoeien ze zich mee het komt er op neer dat je nergens meer privacy hebt in je eigen tuin of huis bij wijze van spreken,dat zo het net is als je in je eigen huis bijvoorbeeld en waar je ook loopt op straat door bigbrother in de gaten wordt gehouden. Als ik het goed heb kom je dan in de werkelijkheid terecht in de wereld van het o zo bekende bekende boek van George Orwell meen ik Farenbheid 9/11.
02-06-2024, 15:07 door Anoniem
Door Anoniem: Aanstaande donderdag 6 juni 2024 zijn er weer Europese verkiezingen in Nederland, voor wie de datum nog niet scherp had.

Dat lost dit probleem alleen niet op.
Het EP heeft zich al tegen het oorpspronkelijke voorstel uitgesproken.
Het zijn de EC en de Raad van Ministers (in dit geval de ministers van Justitie van de EU-landen) die voor zijn of lijken te zijn.
Daar stem je nu niet op met de komende verkiezingen.
02-06-2024, 17:23 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Aanstaande donderdag 6 juni 2024 zijn er weer Europese verkiezingen in Nederland, voor wie de datum nog niet scherp had.

Dat lost dit probleem alleen niet op.
Het EP heeft zich al tegen het oorpspronkelijke voorstel uitgesproken.
Het zijn de EC en de Raad van Ministers (in dit geval de ministers van Justitie van de EU-landen) die voor zijn of lijken te zijn.
Daar stem je nu niet op met de komende verkiezingen.
Nee, maar die kunnen dit niet buiten het Europarlement om invoeren, dat is onderdeel van de wetgevende macht, en daar stem je wel op. Stem dus op partijen die hier tegen zijn en niet op partijen die zich hier niet over uitspreken of voor zijn.
02-06-2024, 17:30 door Anoniem
Door Anoniem: ach, ik heb jaren in frankrijk voor banken VPN's geinstalleerd, mocht niet beter dan 3DES, want anders kond de overheid niet meer meelezen met banken.
met die mentaliteit van de fransen heb je geen vijanden of amerikanen nodig.

Die Fransen zijn nog erger dan CIA.

Ze jatten ook bronnen voor je neus weg, doen alsof ze CIA zijn enz
De echte CIA heeft het nakijken.

He he.... Ik zou die fransozen niet vertrouwen.....
02-06-2024, 17:36 door Anoniem
Door Anoniem: Die chatcontrol gaat gewoon door en alles blijft zoals het is alleen wordt je gecontroleerd. Er zijn er die
begrijpen wat het inhoud en voor de rest gaat de massa mee. Ik doe zoals anoniem 13:29 dus crimineel
zonder dat ik het weet maar dat krijg ik nog wel te horen.

Gaat zeker gewoon door....

Ik zeg er maar niets van anders ben ik "antisemitisch".

Ik ga mijn vrienden maar tzt overtuigen matrix te installeren ipv signal.

Easy peasy.... Want Session heeft een domme interface, Telegram is foreign Intel, Signal is US Intel (zie funds), WhatsApp is commercieel, en die Zwitserse betaalde app die rolt hun eigen crypto , waar vorig jaar 7 lekken in zijn ontdekt....


Elke messenger waar je centrale servers of een 06 voor nodig hebt is fout. Bij Signal zien ze niet je content, maar de metadata verraad met wie jij praat en wanneer....
02-06-2024, 18:00 door Anoniem
Dus als je appt "het is beter om tegen te hebben dan zon", doen ze je niets. We moeten dus de omgekeerde wereld gaan aanhangen.
02-06-2024, 18:13 door Anoniem
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je apart moet gaan stemmen voor het Europees parlement. Zoals je in Nederland ook niet stemt voor wie er in de Eerste Kamer komt (maar dan wel weer voor de waterschappen, met allemaal mensen die je niet kent). Eéns in de vier jaar je beste vertouwen geven lijkt me wel genoeg en daarna ga je de koeien melken.

Als je de hele tijd maar moet stemmen dan geeft dat het gevoel dat bestuurders hun eigen gegeven verantwoordelijkheid niet kennen of kunnen overzien.

Alsof het een songfestival is.
02-06-2024, 18:56 door Anoniem
Door Anoniem: Tja ze willen op deze manier naar censuur op internet,alles maar door de strot duwen wat mensen nou juist niet willen,als de wet doorgaat gaat al het vrije internet en de democratie naar de maan er mee. Lang leve VPN om zo zo alles te dwarsbomen van de overheden,waar bemoeien ze zich mee het komt er op neer dat je nergens meer privacy hebt in je eigen tuin of huis bij wijze van spreken,dat zo het net is als je in je eigen huis bijvoorbeeld en waar je ook loopt op straat door bigbrother in de gaten wordt gehouden. Als ik het goed heb kom je dan in de werkelijkheid terecht in de wereld van het o zo bekende bekende boek van George Orwell meen ik Farenbheid 9/11.

Let op.. Het zijn Grapperhaus, Yesilguz, en andere ministers van justitie die hier fan van zijn.. En het al een jaar of 14 opgooien en promoten.
EP is tegen..
CDA, D66, VVD, SGP en alles rechts hier van zijn voor... Aan de linkerkant hoor je niet veel.
Piraten partij en de Groenen zijn duidelijk tegen.
In de EU zit piratenpartij wel in de bankjes.
02-06-2024, 19:00 door Anoniem
Door Anoniem: Tja ze willen op deze manier naar censuur op internet,alles maar door de strot duwen wat mensen nou juist niet willen,als de wet doorgaat gaat al het vrije internet en de democratie naar de maan er mee. Lang leve VPN om zo zo alles te dwarsbomen van de overheden,waar bemoeien ze zich mee het komt er op neer dat je nergens meer privacy hebt in je eigen tuin of huis bij wijze van spreken,dat zo het net is als je in je eigen huis bijvoorbeeld en waar je ook loopt op straat door bigbrother in de gaten wordt gehouden. Als ik het goed heb kom je dan in de werkelijkheid terecht in de wereld van het o zo bekende bekende boek van George Orwell meen ik Farenbheid 9/11.
Je haalt wat door elkaar...
George Orwell: 1984 geschren ergens in 1930er jaren
Farenheit 451 van Ray bradbury
Beide idd dystopische romans.

9/11 is een verwijzijng naar het zelfmoord bombardement van de twintowers in New York.
02-06-2024, 19:42 door Anoniem
Ik heb een selfhosted XMPP server met een webbased cliënt.
Daar kunnen mijn familie en vrienden op inloggen.
Alles FOSS.
02-06-2024, 20:29 door Anoniem
. Bij Signal zien ze niet je content, maar de metadata verraad met wie jij praat en wanneer....


Onjuist. Signal is ontworpen om geen metadata te verzamelen. De metadata die nodig is wordt end to end versleuteld zodat Signal die nooit kan zien. Ook je contacten en social graph is volledig onbekend voor ze


Signal kan dus niet zien met wie jij praat en wanneer. Je verwart het misschien met WhatsApp, die wél alleen de berichten versleutelt
02-06-2024, 20:57 door Reinder
Het fijnste van dit plan vind ik zelf toch wel de warme wetenschap dat alle terroristen en pedofielen dan binnenkort opgepakt zullen worden omdat ze natuurlijk gewoon netjes door blijven gaan met het gebruiken van die end-to-end versleutelde apps die onder deze maatregelen de content zullen gaan scannen. Het zal natuurlijk niet zo zijn dat ze zullen uitwijken naar andere apps die niet onder die maatregelen vallen, of die gehost worden in landen waar de Europese wetten niet gelden.

Kijk, het is natuurlijk even slikken om te weten dat je spannende selfies aan je meerderjarige geliefde, en de foto's van je baby'tje op het strand, straks door ambtenaren in een morsig kantoorgebouw in Brussel gronden bekeken zullen gaan worden, maar dat is een kleine prijs om te betalen voor de schier eindeloze horde pedofielen die straks ook netjes hun kinderporno op deze manier zullen blijven verhandelen en daardoor opgepakt zullen gaan worden. Ik hoop maar dat we voldoende lege cellen klaar hebben staan.

Ik kan ook niet wachten (dit zal als alles volgens verwachting gaat 1 tot 2 jaar na inwerkingtreding zijn) tot het moment dat ook andere vormen van criminaliteit op deze manier opgespoord zullen gaan worden. Zaken zoals klokkenluiders die met bewijs van enorme zogenaamde "enstige misstanden" bij de overheid naar de pers gaan; die mensen zijn gewoon geen patriotten en dus verraders en moeten gewoon de cel in. Of leaserijders die stiekem meer dan 500km prive rijden, of mensen die kritiek hebben op het bevoegd gezag. Het is gewoon tijd dat er een einde komt aan de mogelijkheid om buiten het zicht van de staat met elkaar te praten.

Daarom zeg ik: prima plan! Ik kan niet wachten tot alle prive gesprekken met mijn vrouw door de overheid gecontroleerd gaan worden.
02-06-2024, 21:04 door Anoniem
, Signal is US Intel (zie funds).

Dat is een hoax, regelmatig nog eens verspreid door concurrent Pavel durov van Telegram.

Signal is helemaal niet van de CIA. Zelfstandige non profit OTF heeft jaar geleden 2 of 3 miljoen dollar gedoneerd aan Open whisper systems. Dat klopt.

Maar als dat al een bezwaar zou zijn, otf support signal al lang niet meer.

In 2018 overgegaan in de Signal Foundation. Funding is lening ex whatsapp oprichter, enkele grote donaties en donaties gebruikers.
02-06-2024, 21:43 door Anoniem
Wat is die EU toch een vreselijk gedrocht geworden.
Wanneer stappen we er nou eindelijk eens uit??

Ohja... die crimineel gebruikt al lang wat anders. Die ga je er niet mee vangen. Alles om de burgers in de gaten te kunnen houden.
02-06-2024, 21:56 door Anoniem
Door Reinder: Het fijnste van dit plan vind ik zelf toch wel de warme wetenschap dat alle terroristen en pedofielen dan binnenkort opgepakt zullen worden omdat ze natuurlijk gewoon netjes door blijven gaan met het gebruiken van die end-to-end versleutelde apps die onder deze maatregelen de content zullen gaan scannen. Het zal natuurlijk niet zo zijn dat ze zullen uitwijken naar andere apps die niet onder die maatregelen vallen, of die gehost worden in landen waar de Europese wetten niet gelden.

Kijk, het is natuurlijk even slikken om te weten dat je spannende selfies aan je meerderjarige geliefde, en de foto's van je baby'tje op het strand, straks door ambtenaren in een morsig kantoorgebouw in Brussel gronden bekeken zullen gaan worden, maar dat is een kleine prijs om te betalen voor de schier eindeloze horde pedofielen die straks ook netjes hun kinderporno op deze manier zullen blijven verhandelen en daardoor opgepakt zullen gaan worden. Ik hoop maar dat we voldoende lege cellen klaar hebben staan.

Ik kan ook niet wachten (dit zal als alles volgens verwachting gaat 1 tot 2 jaar na inwerkingtreding zijn) tot het moment dat ook andere vormen van criminaliteit op deze manier opgespoord zullen gaan worden. Zaken zoals klokkenluiders die met bewijs van enorme zogenaamde "enstige misstanden" bij de overheid naar de pers gaan; die mensen zijn gewoon geen patriotten en dus verraders en moeten gewoon de cel in. Of leaserijders die stiekem meer dan 500km prive rijden, of mensen die kritiek hebben op het bevoegd gezag. Het is gewoon tijd dat er een einde komt aan de mogelijkheid om buiten het zicht van de staat met elkaar te praten.

Daarom zeg ik: prima plan! Ik kan niet wachten tot alle prive gesprekken met mijn vrouw door de overheid gecontroleerd gaan worden.

Nog een ander voordeel van dit plan: meer bulkdatasets waarvan de bewaartermijn tot sint juttemis verlengd wordt! https://www.security.nl/posting/843636/Minister+verlengt+weer+eindtermijn+van+bulkdataset+inlichtingendiensten Ook prima voor het milieu om die serverparken vol met zich opstapelende bulkdatasets draaiende te houden. Het gaat nu echt de goede kant op!
02-06-2024, 21:59 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Tja ze willen op deze manier naar censuur op internet,alles maar door de strot duwen wat mensen nou juist niet willen,als de wet doorgaat gaat al het vrije internet en de democratie naar de maan er mee. Lang leve VPN om zo zo alles te dwarsbomen van de overheden,waar bemoeien ze zich mee het komt er op neer dat je nergens meer privacy hebt in je eigen tuin of huis bij wijze van spreken,dat zo het net is als je in je eigen huis bijvoorbeeld en waar je ook loopt op straat door bigbrother in de gaten wordt gehouden. Als ik het goed heb kom je dan in de werkelijkheid terecht in de wereld van het o zo bekende bekende boek van George Orwell meen ik Farenbheid 9/11.
Je haalt wat door elkaar...
George Orwell: 1984 geschren ergens in 1930er jaren
Farenheit 451 van Ray bradbury
Beide idd dystopische romans.

9/11 is een verwijzijng naar het zelfmoord bombardement van de twintowers in New York.
1984 is een dystopische toekomstroman van de Britse schrijver George Orwell, grotendeels geschreven in de periode 1946-1948 en gepubliceerd in 1949, kort voor het overlijden van de auteur in 1950.
02-06-2024, 22:37 door johanw - Bijgewerkt: 02-06-2024, 22:44
Signal gaat de EU helemaal niet verlaten, Signal gaat dit gewoon negeren en laat de EUSSR dan maar zien dat ze Signal geblokkeerd krijgt. Dan krijgen ze net zo'n behandeling als China, Iran, Egypte en nog zo wat onvrije landen.

Voor WhatsApp zullen er binnen de kortste keren of gehackte versies uitkomen waarin dit uitgezet is, of men maakt een internationale versie voor gebruik in vrije landen (dus niet in de EU) die dan via sites als apkmirror toch wel te downloaden is. Net zoals we eind jaren 90 "illegaal" de US versie van Netscape met betere encryptie installeerden.
02-06-2024, 22:54 door Anoniem
Door johanw: Net zoals we eind jaren 90 "illegaal" de US versie van Netscape met betere encryptie installeerden.

Dat was voor Europese ingezetenen zinloos, omdat de webservers in Europa die encryptie toen niet ondersteunden.
02-06-2024, 23:14 door Anoniem
Door Reinder: een morsig kantoorgebouw in Brussel

Een morsig kantoorgebouw in Den Haag. Voor meer werkgelegenheid, waar het Europol hoofdkantoor is gevestigd.

"[...] het nieuwe in Den Haag te vestigen EU-centrum [heeft] als taak de berichten te filteren [...]"

https://www.security.nl/posting/804171/
03-06-2024, 08:51 door Anoniem
Dit zal niet transprant gebeuren, er zal een zwijgplicht komen (dat bedrijven niks mogen zeggen over achterdeurtjes, een gagorder) en ministers zullen zelf boven deze wet staan.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zwijgplicht
https://www.security.nl/posting/838207/%27Europese+ministers+willen+eigen+accounts+uitzonderen+van+chatcontrole%27
Daarnaast zal er zoveel mogelijk geld verzameld worden van de metadata, dat is een van de grootste aanstichters van deze wet, dat is één van de grootste redenen waarom overheden deze wet zo graag willen, men kan er miljarden mee verdienen.
Frankrijk zal demonstrantwn gemakkelijker de kop kunnen indrukken aangezien er een machtsvacuüm ontstaat via deze mogelijkheid.
Er zullen zeer weinig criminelen worden opgepakt, maar er zullen extreem veel onschuldige slachtoffers vallen, waaronder kinderen, al deze mensen zullen niet meer vertrouwelijk met elkaar kunnen communiceren.
Criminelen gaan gewoon ergens anders heen. (Dat doen ze nu ook al)
Ook gaan mensen zich anders gedragen vanwege het chilling effect, mensen worden effectief geconditioneerd omdat ze het gevoel hebben (wat ook zo is) in de gaten te worden gehouden, hierdoor komt het publieke debat in gevaar.
03-06-2024, 09:07 door Anoniem
Nee, maar die kunnen dit niet buiten het Europarlement om invoeren, dat is onderdeel van de wetgevende macht, en daar stem je wel op. Stem dus op partijen die hier tegen zijn en niet op partijen die zich hier niet over uitspreken of voor zijn.

Ik ga niet stemmen, want op wie ik ook stem hij zit er niet voor de EU inwoners maar voorzichtig zelf te verrijken.
Als je de link leest dan weet je ook waarom privacy wetten niet voor iedereen gelden.

https://nos.nl/collectie/13972/artikel/2522951-de-europese-lobbymachine-van-2-miljard-euro-met-billboards-en-borrels
03-06-2024, 09:26 door Anoniem
Door Anoniem: Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je apart moet gaan stemmen voor het Europees parlement. Zoals je in Nederland ook niet stemt voor wie er in de Eerste Kamer komt (maar dan wel weer voor de waterschappen, met allemaal mensen die je niet kent). Eéns in de vier jaar je beste vertouwen geven lijkt me wel genoeg en daarna ga je de koeien melken.
De Eerste Kamer dient als extra controle op wat door de Tweede Kamer wordt aangenomen. Het Europarlement gaat over dingen op Europees niveau, en dat is de reden dat je er apart voor moet stemmen, zoals je ook voor Tweede Kamer, provincie en gemeente apart stemt. Invloed op die verschillende bestuursniveaus hebben via verkiezingen is terecht op al die niveaus. Het staat je vrij om er niet voor te stemmen, maar schaf het niet af omdat het jou toevallig niet zo interesseert.
03-06-2024, 10:24 door Anoniem
Nee, maar die kunnen dit niet buiten het Europarlement om invoeren, dat is onderdeel van de wetgevende macht, en daar stem je wel op. Stem dus op partijen die hier tegen zijn en niet op partijen die zich hier niet over uitspreken of voor zijn.
Ik ga pas stemmen als zij stoppen met lobbyen.

https://nos.nl/collectie/13972/artikel/2522951-van-intieme-concerten-tot-borrels-de-werkwijze-van-lobbyisten-in-brussel
03-06-2024, 10:40 door Anoniem
Als ik het goed begrijp ligt ons lot in de handen van robots (AI), wie gaat de robots (AI) dan controleren?
03-06-2024, 10:55 door Xavier Ohole
Wat een stelletje ongelofelijke digibeten!
03-06-2024, 13:00 door Anoniem
Gelukkig.. Na China, Turkije, Iran en nog wat duistere staten, volgt nu ook de EU in deze ontwikkeling naar een deugdzaam leven.
03-06-2024, 13:14 door Anoniem
Door Anoniem: Als ik het goed begrijp ligt ons lot in de handen van robots (AI), wie gaat de robots (AI) dan controleren?

Andere robots (AI).
Enig menselijke maat in toezicht is te kostbaar en geen personeel te vinden.
Ze kunnen beter de KPers die al bekend zijn, hiervoor inzetten. Dat zijn ervaring-experts. Zie het als een taakstraf. ;-(
03-06-2024, 13:19 door Reinder
Door Anoniem:
Door Reinder: een morsig kantoorgebouw in Brussel

Een morsig kantoorgebouw in Den Haag. Voor meer werkgelegenheid, waar het Europol hoofdkantoor is gevestigd.

"[...] het nieuwe in Den Haag te vestigen EU-centrum [heeft] als taak de berichten te filteren [...]"

https://www.security.nl/posting/804171/

Bedankt voor de correctie! Het is heel fijn om te weten dat het Nederlandse ambtenaren zullen zijn die je babyfoto's gaan bekijken, dat verhoogt de kans dat de ambtenaar in kwestie iemand is die je kent in het dagelijks leven, en bovendien hebben Nederlandse ambtenaren natuurlijk ook een ijzersterke reputatie op het gebied van het horig zijn aan de staat. Wederom een win-win situatie hier.
03-06-2024, 15:39 door Anoniem
Waarom is dit niet een van die stellingen die is meegenomen in de stemwijzer? Misschien omdat het mensen wakker zou schudden niet weer voor hetzelfde vakje te gaan als al die andere jaren.
Je zou bijna gaan overwegen om een Nexit aan te gaan vragen als dit door de EU wordt aangenomen.
04-06-2024, 02:23 door Anoniem
Waarom mocht SyRI niet meer?
https://www.mensenrechten.nl/actueel/toegelicht/toegelicht/2020/rechter-oordeelt-dat-fraudedetectiesysteem-syri-in-strijd-is-met-mensenrechten
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.