image

Microsoft reclame: Linux 10 keer zo duur als Windows

woensdag 25 augustus 2004, 10:06 door Redactie, 36 reacties

De Advertising Standards Authority (ASA), de Engelse Reclame Code Commissie, heeft een reclame van Microsoft misleidend genoemd. In de reclame vergeleek Microsoft, onder het kopje "Weighing the cost of Linux vs Windows? Let's review the facts," twee systemen met elkaar. Windows draaide echter op een magere dual 900Mhz Xeon configuratie, terwijl Linux op een z900 IBM mainframe draaide. Volgens de reclame was Linux 10 keer duurder dan Windows Servers. Verder liet de reclame weten dat "in een recente studie van de onafhankelijke onderzoeksgroep Meta Group, de kosten van het draaien van Linux op een z900 mainframe voor het verrichten van file serving en Web serving vergeleken zijn. De resultaten toonden aan dat het IBM z900 mainframe met Linux minder geschikt en veel duurder is dan Windows Server 2003 als een platform voor server consolidatie.*"

De asterix verwees naar een voetnoot waar stond dat de resultaten buiten de Verenigde Staten kunnen varieren, zo laat dit artikel weten.

Reacties (36)
25-08-2004, 10:42 door Anoniem
Door Redactie
De asterix verwees naar een voetnoot waar stond dat de resultaten buiten de
Verenigde Staten kunnen varieren, zo laat dit artikel weten.
Huh? Een goede test is toch onafhankelijk van de testlocatie?? Hoe kunnen
de resultaten dan varieren?

Maar wederom: De conclusie is weer op het punt dat men geen zin meer had
om na te denken.

Mooie vergelijking trouwens tussen een 900Mhz Xeon dual proc en een z900
IBM mainframe (is dat ding al niet 8 keer duurder dan eerstgenoemde?)
25-08-2004, 11:17 door Anoniem
En mensen zijn hier verbaasd over? Dit is een typisch
voorbeeld van hoe "onafhankelijke" onderzoeksbedrijven als
(in dit geval) de Meta groep mensen die niet verder lezen
dan de conclusie zand in de ogen strooien.

Een goede test is niet alleen onafhankelijk van de
testlocatie, maar ook onafhankelijk van de hardware,
tenminste, als je Linux en Windows wilt vergelijken.

Ik zal het betreffende rapport eens opduiken, en kijken wat
ik aan interessante dingen kan vinden.

Uiteraard is de z900 met Linux duurder... ik weet niet
precies wat een z900 kost, maar een p690 kost al gauw een
miljoen, en dat is "maar" een AIX doos.
25-08-2004, 11:22 door Anoniem
Het zijn een goede gaven :

kritisch lezen
scepcisme
25-08-2004, 12:57 door Anoniem
Zijn er uberhaupt nog mensen die die idioten serieus nemen?
25-08-2004, 13:01 door Anoniem
Nu is wel het leuke dat linux en op een dual 900Mhz Xeon configuratie en op
een z900 IBM mainframe kan draaien, volgens mij is linux het platform
onafhankelijkste :-)
25-08-2004, 13:02 door basvandorst
25-08-2004, 13:17 door Anoniem
Haha wie daar in trapt verdient ook geen Linux te gebruiken :p

Hier heet zoiets trouwens misleidende reclame en kan dit aangeklaagd
worden (wat trouwens al verschillende keren is gebeurd).
25-08-2004, 13:26 door Anoniem
Helaas zijn er genoeg "pointy haired bosses" die dit geloven :(
25-08-2004, 14:11 door Anoniem
Door basvandorst
hier een paar onhafhanklijke onderzoeken:
http://www.microsoft.com/belux/nl/executivecircle/facts/analyses.aspx
Onafhankelijke onderzoeken door MS uitgevoerd....... Tuuuuurlijk
25-08-2004, 14:15 door Anoniem
Door Anoniem
Door Redactie
De asterix verwees naar een voetnoot waar stond dat de resultaten buiten de
Verenigde Staten kunnen varieren, zo laat dit artikel weten.
Huh? Een goede test is toch onafhankelijk van de testlocatie?? Hoe kunnen
de resultaten dan varieren?

Maar wederom: De conclusie is weer op het punt dat men geen zin meer had
om na te denken.

Mooie vergelijking trouwens tussen een 900Mhz Xeon dual proc en een z900
IBM mainframe (is dat ding al niet 8 keer duurder dan eerstgenoemde?)
Tuurlijk maakt het uit wat de locatie is. In Nederland zijn de loonkosten
stukken hoger dan in de meeste landen. Dat maakt al een groot verschil in
prijs per land.
25-08-2004, 14:33 door Anoniem
Lijkt me dus duidelijk: gewoon stoppen met Linux, is duurder, minder veiliger
dus een verspilling van je tijd.
25-08-2004, 14:54 door Anoniem
haha

wat een onzin
25-08-2004, 15:19 door Anoniem
Door Anoniem
haha

wat een onzin


Zeker, iedereen weet dat het maar 9 keer duurder is :-)
25-08-2004, 15:42 door Anoniem
Door Anoniem
Lijkt me dus duidelijk: gewoon stoppen met Linux, is duurder, minder veiliger
dus een verspilling van je tijd.
En het is een terroristen OS!
Maar goed, 10 keer zo duur klinkt wel een klein beetje overdreven....
25-08-2004, 15:52 door Anoniem
Als het zo duur is moet het wel goed zijn !!!!
25-08-2004, 16:07 door Anoniem
Door Anoniem
Als het zo duur is moet het wel goed zijn !!!!


LOL
25-08-2004, 16:35 door Anoniem
Door Anoniem
Helaas zijn er genoeg "pointy haired bosses" die dit geloven
:(
Nah, niet dat het ter zake doet. Je bouwt gewoon een rapport
van 50 pagina's met dit soort gevallen en weerleggingen en
gooit het onder hun neus.
Alleen al bij het zien van de stapel papier krijg je alweer
gelijk.

Like they really care...
25-08-2004, 20:14 door Anoniem
who cares, hoe minder mensen linux gebruiken hoe beter, kan je er teminste
nog mee patsen.
25-08-2004, 20:47 door Anoniem
Perfect !

Nu kun je makkelijk geld verdienen door software te maken
door *wel* Linux te werken. De concurrentie die nl deze
onzin wel gelooft loopt dan toch kilometers achter.

:)

Zelf heb ik FreeBSD geinstalleerd (op dell laptop) met
OpenOffice en gniffel in mijzelf helemaal ziek als ik mensen
50 Euro zie betalen voor anti-virus software. Sukkels, ha...
De performance moet ook enorm afnemen met die software neem
ik aan, je 10 Gig aan gedownloade muziek en films scan je
niet 1.2.3....

Maar nee, .. ik vind het erg dat mensen zo massaal misleid
worden.
25-08-2004, 21:19 door Anoniem
Feiten:
1
Windows XP hoem editie: 264Euro
Suse Linux 9.1- PersonalEdition: 30 Euro
Windows bijna 9 keer zo duur als Suse Linux

2
Windows XP home editie: 264Euro
Mandrake Linux 10.0 Download Edition : 0 Euro
Vergelijkings-Error: Windows oneindig veel duurder dan
Mandrake Linux
26-08-2004, 01:48 door Anoniem
Uhm SuSE is ook gratis hoor... Je betaald voor de support en boeken,
niet voor het OS zelf.
26-08-2004, 02:49 door Anoniem
Vraag me af wat er nu eigenlijk vergeleken is, de hardware of de software
(operating systems) ?!

SysCo
26-08-2004, 03:46 door Anoniem
Wat hebben ze toch met broertje Linux joh, Windows kan zich
toch niet meten aan Unix. Dat is compileren, configureren en
vervolgens onophoudelijk vlammen: zonder zorgen op vakantie.
26-08-2004, 08:13 door Anoniem
Appels met Peren vergelijken doet M$ al jaren en niet alleen met Linux maar
ook met andere concurrenten......

Als je een beetje "in de computers zit" dan prik je hier zo doorheen, maar legt
wel druk vanuit de onderlaag op het IT-management.

Net als DELL die de zgn. tussenhandel uitschakeld, je gelooft toch niet dat
daardoor de computers goedkoper worden ? Met die tussenhandel verdwijnt
ook expertise. DELL neemt gewoon meer marge en geeft je ook nog eens
een technisch mindere PC.
26-08-2004, 10:04 door Anoniem
vergelijking: ik wil een firewall voor mijn netwerk, en ik
kan kiezen uit een MS product en Linux.

MS:
Win2003 Server met firewall (expensive)
Pentium3 800MHz
512MB RAM
6GB HDD

Linux:
Fedora Core 2 (Free)
oud P1 bakje
128MB RAM
1GB HDD

wat zou duurder zijn :P

en toch is dit 'onderzoek net zo slecht'. Ik draai op
verschillende hardware configs...
26-08-2004, 11:24 door Anoniem
Door Anoniem
Feiten:

Windows XP home editie: 264Euro

Waar heb jij die prijs van 264 euro vandaan getoverd?. Home
editie is voor rond de 90 euro te kopen
27-08-2004, 02:39 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Feiten:

Windows XP home editie: 264Euro

Waar heb jij die prijs van 264 euro vandaan getoverd?. Home
editie is voor rond de 90 euro te kopen

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.
27-08-2004, 02:44 door Anoniem
Door Anoniem
vergelijking: ik wil een firewall voor mijn netwerk, en ik
kan kiezen uit een MS product en Linux.

MS:
Win2003 Server met firewall (expensive)
Pentium3 800MHz
512MB RAM
6GB HDD


wat zou duurder zijn :P

en toch is dit 'onderzoek net zo slecht'. Ik draai op
verschillende hardware configs...

6Gb HDD??? Voor Windows 2003 Ik denk het toch niet.
Windows 2003 Small Business Server eist op de C-schijf
alleen al bijna 9Gb schijfruimte op!!!!!!!!!! (Met
Exchangeserver geinstalleerd.)(
LOL
27-08-2004, 12:22 door Anoniem

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.

Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) € 83,95

wie is er hier nu de "DOMBO".
27-08-2004, 15:02 door Anoniem
Door Anoniem

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.

Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) € 83,95

wie is er hier nu de "DOMBO".


Die prijs klopt, maar je moet er wel een machine bij
aanschaffen.
Zonder is het ietsepietsje duurder :)
27-08-2004, 15:14 door Anoniem
de meeste winkels verkopen gewoon de OEM versie zonder dat
de klant een nieuwe pc heeft verkocht
28-08-2004, 18:01 door Anoniem
Door Anoniem

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.

Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) € 83,95

wie is er hier nu de "DOMBO".

OK.
Feit 2 blijft na mutatie overeind:

2
Windows XP home editie: 83,95Euro
Mandrake Linux 10.0 Download Edition : 0 Euro
Vergelijkings-Error: Windows oneindig veel duurder dan
Mandrake Linux
28-08-2004, 19:40 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Feiten:

Windows XP home editie: 264Euro

Waar heb jij die prijs van 264 euro vandaan getoverd?. Home
editie is voor rond de 90 euro te kopen

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.


hahaha hahahhaaaaahahahahaha

sorry, maar dit is gewoon kostelijk : WOEHA wat een grap !!!

Onafhankelijk onderzoek tussen twee partijen is alleen mogelijk
als er een derde onafhankelijke partij is.
Zodra een van de twee partijen invloed heeft op het onderzoek is
het per definitie ongeldig.
28-08-2004, 19:41 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem

DOMBO windowsgebruiker, 90 EU, dat is een upgrade.

Microsoft Windows XP Home (OEM, NL) € 83,95

wie is er hier nu de "DOMBO".


Die prijs klopt, maar je moet er wel een machine bij
aanschaffen.
Zonder is het ietsepietsje duurder :)


hahahahaaaa
28-08-2004, 19:43 door Anoniem
83,95 euro is nog steeds 83,95 euro teveel als je voor windows
xp kiest ;0)
31-08-2004, 01:47 door Anoniem
Four out of four experts agree: Linux lowers TCO
Can a company count on Linux to lower the total cost of
ownership (TCO) of an enterprise system? Reaction to this
question from CIOs and IT managers usually goes something
like: "Well, of course it saves money on the bottom line. No
sky-high enterprise licensing fees every year. No
over-the-top support subscription costs; you can maintain
the code in-house. Way fewer security and access issues,
keeping the system down time low. No paying for unnecessary
bells and whistles on end-user software. No worrying about
mandatory upgrades every year and a half."


Lees verder ...
http://www.itmanagersjournal.com/management/04/06/04/2114222.shtml
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.