Een ransomware-aanval op softwarebedrijf Blue Yonder heeft twee grote Britse supermarktketen geraakt, alsmede Starbucks. Blue Yonder biedt software voor ondersteuning van de logistieke keten en heeft tal van Fortune 500-bedrijven als klant. Op 21 november werd de 'managed services hosted environment' van het softwarebedrijf getroffen door een ransomware-aanval, zo laat het in een verklaring op de eigen website en aan media weten. Verdere details zijn niet gegeven, behalve dat 'meerdere recoverystrategieën' worden onderzocht en het onderzoek nog gaande is.
The Grocer meldt dat supermarktketen Morrisons en Sainsbury’s in het Verenigd Koninkrijk als gevolg van de ransomware-aanval met verstoorde leveringen aan de winkels te maken hebben gekregen. Dit heeft gevolgen voor de beschikbaarheid van bepaalde goederen in de supermarkten. Amerikaanse media melden dat ook koffiewinkelketen Starbucks de gevolgen van de aanval merkt. Zo moet het bedrijf de gewerkte uren en salaris van personeel met pen en papier bijhouden, alsmede het inplannen van werkuren. Blue Yonder heeft nog geen schatting gegeven wanneer de systemen zullen zijn hersteld.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.