Softwarebedrijf Blue Yonder is nog altijd niet volledig hersteld van de ransomware-aanval waar het drie weken geleden door werd getroffen. Bij een 'groot deel' van de getroffen klanten zou de dienstverlening inmiddels zijn hersteld en er wordt samengewerkt met partijen bij wie dit nog niet zo is, aldus de nieuwste update van het bedrijf.
Blue Yonder biedt software voor ondersteuning van de logistieke keten en distributie, onder andere gebruikt door distributiecentra, alsmede HR, zoals salarisadministratie. Op 21 november was de 'managed services hosted environment' van het softwarebedrijf doelwit van een ransomware-aanval, zo liet het bedrijf eerder weten. Koffieketen Starbucks, Britse supermarktketens Morrisons en Sainsbury’s alsmede Hema en Jumbo in Nederland voelden de gevolgen van de ransomware-aanval.
De aanval werd opgeëist door de criminelen achter de Termite-ransomware. Ze claimen 680 gigabyte aan data bij Blue Yonder te hebben gestolen. Vijf dagen geleden liet het softwarebedrijf weten dat het deze claim onderzocht, maar het heeft nog altijd geen update gegeven of en wat voor soort data er is gestolen. Ook is niet bekendgemaakt hoe de aanvallers toegang tot systemen kregen en het aantal getroffen klanten.
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.