image

Het einde van het internet is nabij

dinsdag 28 september 2004, 11:41 door Redactie, 35 reacties

Volgens Graham Whitehead van British Telecom is het internet stervende, maar is de toekomst voor breedband en netwerktechnologie zonnig. Tijdens een speech liet Whitehead weten dat de gevaarlijke natuur van het publieke internet ervoor zorgt dat bedrijven hun eigen private IP netwerken opzetten. "Het internet is dood of stervende; het is vol virussen, wormen en porno, je moet een kevlar vest dragen voordat je online gaat," aldus de principal consultant van BT. Verder geeft hij in dit artikel een korte blik op de toekomst, waarbij het huishouden door een virtuele huishouder beheerd zal worden en technologie wordt gestuurd door demografische veranderingen in de samenleving. (The Register)

Reacties (35)
28-09-2004, 12:00 door Anoniem
Waar koop je een kevlar vest?
28-09-2004, 12:04 door Anoniem
Bij de bakker.. duh..
28-09-2004, 12:05 door Anoniem
Slaat nergens op. Internet is weer tha best als het hele
bergip anoniem surfen wordt aangepakt.
28-09-2004, 12:06 door Anoniem
wat is er mis met porno?
28-09-2004, 12:06 door Anoniem
Door Anoniem
wat is er mis met porno?

niks
28-09-2004, 12:09 door Anoniem
porno in een kevlar vest?
28-09-2004, 12:09 door Anoniem
Verder geeft hij in dit artikel een korte blik op de
toekomst, waarbij het huishouden door een virtuele
huishouder beheerd zal worden en technologie wordt gestuurd
door demografische veranderingen in de samenleving.
En dan moeten we het voorgaande serieus gaan nemen?
28-09-2004, 12:14 door Anoniem
Waar kan ik het Internet downloaden???
28-09-2004, 12:17 door Anoniem
Door Anoniem
Waar kan ik het Internet downloaden???
<a href="http://www.w3schools.com/downloadwww.htm">hier</a>
28-09-2004, 12:17 door Anoniem
Dacht niet dat het zover was.....misschien in theorie misschien.

Het concept van internet ?? Eigenlijk ook niet.. vreemd verhaal, die man
moeten ze maar weer degraderen tot een helpdesk medewerker.
28-09-2004, 12:19 door Anoniem
Tja oversteken schijnt ook gevaarlijk te zijn. Maar in mijn hele leven ben ik
nog nooit aangeden. Kwestie van goed uitkijken en gezond verstand
gebruiken. Virussen en Wormen is toch een kwestie van niet oplettende
gebruikers. Private netwerken zijn leuk maar als je dan toch wilt mailen naar
iemand die niet in je netwerk zit moet je toch een deurtje open houden naar
het boze internet, dus spam virussen en wormen zijn weer welkom in dat
geval.

Klinkt mij meer als een leuk stukje waardoor deze man weer wat aandacht
krijgt wat ie in mijn ogen niet verdient. Iedereen kan wel dit soort dingen
gaan roepen. Hoop geschreeuw weinig wol.
Volgens mij moet er een bepaalde dienst verkocht worden...
28-09-2004, 12:21 door Anoniem
Door Anoniem
Dacht niet dat het zover was.....misschien in theorie misschien.

Het concept van internet ?? Eigenlijk ook niet.. vreemd
verhaal, die man
moeten ze maar weer degraderen tot een helpdesk
medewerker.

mee eens, maar dan zonder telefoon, internet, etc
28-09-2004, 12:41 door Anoniem
Internet is niet meer dan een dwarsdoorsnede van de
maatschappij. Aan porno is behoefte, en dat wordt in dit
bericht negatief belicht. Dat het Internet ook heel veel
goeds te bieden heeft wordt voor het gemak verzwegen.

Dat bedrijven Internet ''links'' laten liggen klopt
gedeelteijk. Veelal biedt het Internet met geavanceerde
tunnelingstechnieken veel meer dan bijvoorbeeld frame relay,
tegen een veel lagere kostprijs.

Kortom, het Internet stervende ?

Laat Whitehead maar lekker bij Telecom verder dagdromen. Hij
zal het lijk wel zien drijven, want ook IP telefonie raakt
verder ingeburgerd, en dan weldra is hij zijn baantje kwijt.
28-09-2004, 13:01 door Anoniem
van analoog naar digitaal is best moeilijk hoor, als je oud bent (en al je hele
leven in de telecom werkt)
28-09-2004, 13:22 door Anoniem
Als er een iemand is die graag voor flink wat geld wat raak
praat dan is het Graham wel. In de afgelopen jaren was hij
voornamelijk gastspreker, met ruim 300 presentaties per
jaar, video's, columns en opinies voor kranten en
tijdschriften met zijn gedachte over business en IT etc.
Deze man heeft zich tot 1992 als opperhoofd manager
opgewerkt voor wat technische onderdelen en is zich daarna
volledig gaan storten op geld verdienen door mensen naar je
te laten luisteren en daarnaast van de top nog wat populair
te managen zonder contact te hebben met de gebruikers.
Kortom, ik neem deze man totaal niet serieus. Hij ziet voor
het gemak tal van voordelen over het hoofd en praat een
beetje de siencefiction schrijvers van de jaren '60 en '70
na met al de doem scenario's en grote plannen over IT.
Kortom, ook de speakers hebben ontdekt dat retro
tegenwoordig een behoorlijk populair onderwerp is waar goed
geld mee te verdienen valt.
28-09-2004, 13:30 door Anoniem
Wat een ZWARTKIJKER is die Engelse meneer, zeg!
28-09-2004, 13:34 door Anoniem
Internet is verpest door spam, scriptkiddies, FXP-kleuters,
virus/worm schrijvers en ander uitschot. Als de gemiddelde
thuisgebruiker wordt beschermt voor dit soort vandalistjes
zal het internet een minder slechte naam krijgen. Zoals al
eerder hier vermeld is, is het gemiddelde bedrijf behoorlijk
beveiligd tegen dit soort onkundige kindjes, en hoeven in
principe "alleen nog maar" de thuisgebruikers beveiligd te
worden.

Zelf ben ik van mening dat internet providers in principe
zoveel mogelijk poorten dicht moeten gooien, tenzij de klant
vraagt deze open te zetten en hiervoor een goede reden
geeft. Daarnaast kan er in een kabel/adsl modem ook nog eens
een firewall gebouwd worden. Ook denk ik dat het aanbieden
van een anti virus programma door de provider veel kan
betekenen. Ik denk dat gebruikers best 5 of 10 euro per
maand over hebben om niet "gehackt" te worden. Het zal de
ISP ook telefoontjes op de helpdesk schelen.

Maar goed, wie ben ik....
28-09-2004, 13:46 door Anoniem
Als de gemiddelde
thuisgebruiker wordt beschermt voor dit soort vandalistjes
zal het internet een minder slechte naam krijgen.
Al die problemen zijn pas ontstaan toen dat zooitje op
internet terecht kwam. Nu de hele wereld er perse mee moet
gaan werken krijg je dat soort dingen natuurlijk!
Als er nog steeds geen onkundige gebruikers waren had spam
weinig zin, scriptkiddies konden niets meer doen, FXP'ers
moesten TIG keer zoveel moeite doen.
Internet is ontworpen voor onderzoek e.d., nu
jan-en-alle-man erop hangen vraag je om problemen
natuurlijk. Vraag een -echte- admin eens wat voor zin
ActiveX, Internet Explorer, IIS en al die rommel heeft
(oorzaak van veel problemen), die zal je vertellen dat het
nutteloze troep is. Maar goed, de gebruiker wil onwetend
zijn en dat alles automatisch (fout) gaat en vooral
FLITSENDE troep zien met mooie CPU vretende irritanten ronde
XP balkjes.
28-09-2004, 13:47 door SirDice
Misschien 2 soorten abo's? Een Internet newbie account, geheel gefilterd
en alleen http(s) en email (van/naar de provider met spamfilter/virusscanner
etc.). En voor de cracks een expert account die totaal ongefilterd is.
Misschien zelfs wat meer soorten/variaties?
28-09-2004, 14:36 door Anoniem
wat is in godsnaam een FXP-kleuter?
Ik heb het aan mijn eigen kleuter gevraagd maar hij wist het ook niet
een bezorgde daddy van 1 kid
28-09-2004, 15:07 door Anoniem
een FXP kleuter kraakt pc's om allerlei ongein uit te
wisselen met andere FXP kleuters.

Ennuh, anoniem van 13:46, gaarne niet weer een flame topic
uitdagen, die zijn er al zat.

De 2 soorten abbo's vind ik op zich wel een plan, maar k ben
van mening dat je wel moet aan kunnen tonen dat je waardig
bent om dit soort dingen open te hebben staan. De meeste
IT'ers hoeven ook geen rare poorten open te hebben staan.
Ik denk dat t een idee is om mensen met IT opleiding een
"open poort abbo" te geven. Er zijn teveel "professionele
hobbyisten" die "verstand van zaken" hebben, maar wel zitten
te computeren op een zombie PC. Ik heb het nu vooral over
middelbare scholieren.
28-09-2004, 17:03 door Anoniem
Ik, vind dat hij gelijk heeft, we moeten het publieke
internet afschaffen en dit vervangen door privé netwerken.
En om er voor te zorgen dat je een mail naar een ander privé
netwerk kunt sturen moet je die netwerken gewoon met elkaar
verbinden, moeilijk is dat niet om te begrijpen.

PS rara wat klopt hier niet
28-09-2004, 18:07 door Anoniem
Door porno wordt iets groot.
Is ook met VHS zo gegaan en ook met internet.

Anders hadden we nu betere systemen gehad zoiets van Beta of
video2000. Dit is gewoon de eerste aanzet van een bedrijf om het internet
te kunnen monitoren. Dus alles gaat eerst langs alle overheden voordat je
iets kan doen. Dan is internet idd stervende.
28-09-2004, 18:37 door Anoniem
Door Anoniem
Ik, vind dat hij gelijk heeft, we moeten het publieke
internet afschaffen en dit vervangen door privé netwerken.
En om er voor te zorgen dat je een mail naar een ander privé
netwerk kunt sturen moet je die netwerken gewoon met elkaar
verbinden, moeilijk is dat niet om te begrijpen.

PS rara wat klopt hier niet
Hahaha

Toch heeft die mijnheer wel een beetje een punt nl. dat het
oorsponkelijke Inet bedoeld was als een netwerk van
computers waarbij iedereen mee kan doen. Nu gaat het toch
meer in de richting van 'amusements-broacast' zoals TV., met
aanbieders en afnemenrs. Kijk maar naar je
aDSL,: 1120/352. Ook het gebruik van NAT routing
draagt daartoe bij.
Ik heb bij een Inet-bedrijf gewerkt waar iedereen gewoon op
zijn eigen PC een echt Inet adres had, de mailserver stond
ook ergens op het Inet, wij werkten dus echt op het Inet en
niet in een private netwwerk met een mail/http-pipe naar het
Inet . Dat waren nog eens tijden !!
28-09-2004, 19:41 door Anoniem
Ik geloof in het zelfregulerende vermogen op internet.
28-09-2004, 19:47 door Anoniem
Door Anoniem
Ik geloof in het zelfregulerende vermogen op internet.
Inderdaad!
Als je naar buiten gaat, doe je een jas aan. Voor een one
night stand gebruik je een condoom en voor internet zorg je
dat je een beschermde pc hebt. Of een die niet gevoelig is
voor al die meuk.
Overheden moeten hun burgers waarschuwen voor de gevaren
ervan. Net zoals ze waarschuwen voor te vet vreten. En ISP's
moeten gewoon zorgen dat de boel draait.
En iedereen die het hier niet mee eens is, die moet .... ;)
28-09-2004, 20:19 door Anoniem
Het einde van internet? Dat is al jaren bekend:
http://www.theverylastpageoftheinternet.com/
28-09-2004, 23:15 door Anoniem
jullie kunnen er leuk en aardig over doen maar het is wel een feit dat de een
net geinstalleerde (windows) pc het nog geen 20 minuten uithoudt op
internet zonder te worden besmet.....deze tijd zal alleen maar korter worden
met als uiteindelijke resultaat dat je geen meer tijd hebt om 100.000
patches en service packs te downloaden en te installen.....ik schat nog
hooguit een paar jaar.....en dan zegt internet gewoon "plop"
29-09-2004, 08:12 door Anoniem
Ik dacht dat het einde van internet de laatste pagina was. Die bestaat al
eventjes hoor:
http://www.1112.net/lastpage.html
29-09-2004, 10:26 door Anoniem
Door Anoniem
Door porno wordt iets groot.
Is ook met VHS zo gegaan en ook met internet.

Anders hadden we nu betere systemen gehad zoiets van Beta of
video2000. Dit is gewoon de eerste aanzet van een bedrijf om het internet
te kunnen monitoren. Dus alles gaat eerst langs alle overheden voordat je
iets kan doen. Dan is internet idd stervende.

Kan iemand dan eindelijk een manier verzinnen waardoor we Ipv6 nodig
hebben om Porno te kunnen bekijken, komt dat ook eindelijk van de grond!
29-09-2004, 11:33 door Anoniem
Door Anoniem
Waar kan ik het Internet downloaden???

je kan het wel uitzetten
http://www.turnofftheinternet.com/
29-09-2004, 12:47 door Anoniem
"het is vol virussen, wormen en porno"

Ik zit ook vol met virussen, wormen en porno en ik ben ook stervende :)
29-09-2004, 19:33 door Anoniem
04-10-2004, 12:26 door Anoniem
Door Anoniem
porno in een kevlar vest?

Kevlar condooms!
04-10-2004, 12:43 door Anoniem
Quote: "Het internet is dood of stervende; het is vol virussen, wormen en
porno, je moet een kevlar vest dragen voordat je online gaat,"

Elk mens loopt voortdurend virii op (ooit gehoord van griep?), en heeft
last van parasieten - weet je wat er allemaal leeft in je darmen?

En porno is nooit echt onbekend geweest bij de mensheid.. (oudste beroep,
etc).

Graham Whitehead stelt kortom dat het Internet eindelijk een normale
afspiegeling van het dagelijks leven begint te worden, en dat het dagelijks
leven zo erg is dat we allemaal moeten gaan leven in 'Gated Communities'

'Gated Communities' zijn misschien leuk voor die paar bejaarden in Amerika,
maar ik denk dat een ruime meerderheid er niet voor zal kiezen zichzelf op
te sluiten in een getto.

Een betere reactie is niet door jezelf op te sluiten, maar om jezelf te leren om
te gaan met mogelijke vreemde situaties. Elke toerist die naar een grote stad
gaat hoeft maar een keer bestolen te zijn om te weten dat je niet teveel geld
in je portemenee moet hebben, dat je zeer dure camera niet los op het tafeltje
moet laten liggen, dat je je misschien moet wapenen als je in een ongure
buurt rondloopt, etc.

In essentie zijn deze techieken hetzelfde op het internet :

- Speiding van risico (geld op een locatie = data/functionaliteit op een
systeem)
- Preventie ( camera niet zichtbaar laten liggen = niet onnodig rondbazuinen
wat je specs zijn )
- Hardeing / Verdediging ( afslaan/afschikken overvallers = firewall,
virusscanner, hardening)

Huidige Internauten zijn als een boer uit de achterhoek die gaat stappen in
Amsterdam. Maar ook een boer stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.