image

Anti-virus programma ziet GNU licentie als virus

woensdag 6 oktober 2004, 10:09 door Redactie, 21 reacties

Het populaire open source anti-virus programma Clamav is vandaag geupdate om een "false positive," die ervoor zorgde dat het de GNU Publieke Licentie als een virus beschouwde, te verwijderen. Duizenden open source programma's, waaronder Clamav zelf, bevatten een kopie van de licentie. (The Inquirer)

Reacties (21)
06-10-2004, 10:20 door Anoniem
Hahaha, nou ben ik een groot voorstander van de gpl, maar
hier moest ik toch wel even hartelijk om lachen.
06-10-2004, 10:20 door Anoniem
GNU is spreading....uh my God! Kill it before it reaches your company
desktops...
06-10-2004, 10:39 door Anoniem
Door Anoniem
Open Source Sucks :D

You suck
06-10-2004, 10:40 door Anoniem
Door Anoniem
Open Source Sucks :D
you suck me!
06-10-2004, 10:45 door Anoniem
fags
06-10-2004, 10:48 door Anoniem
*zucht* Kinderen, kinderen... Flamewars zijn helemaal
nergens voor nodig.
06-10-2004, 11:41 door Anoniem
GPL *IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
06-10-2004, 13:07 door Anoniem
Nee hoor
06-10-2004, 13:27 door Anoniem
Omigod, het leek even de goede kant op te gaan hier, maar onze gezellige
hyperintelligente puistenkoppies laten zich weer van hun beste kant zien!

Stelletje trieste menselijke slijmsporen van een irritatieopwekkend
ondergronds niveau, ga gvd toch gewoon lekker in de zandbak spelen!

Just my 2 cents.
06-10-2004, 13:39 door Anoniem
kan je een linux-bak laten scannen door McAfee zodat alle
GPL-troep eraf is voor je 'm aan het internet koppelt? ;) :D
06-10-2004, 14:46 door SirDice
Door Anoniem
GPL *IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
Als je alleen naar FUD van MS luistert dan heb je gelijk.
06-10-2004, 15:03 door Anoniem
Door Anoniem
GPL *IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
100% de GPL license heeft een viraal karakter.
06-10-2004, 15:03 door Anoniem
Over FUD gesproken, hoe gaat t eigenlijk met Red Hat?
06-10-2004, 15:14 door Anoniem
Geef mij maar geen brakke open source troep.
Er zal best wel een goede reden zijn geweest.

Geef mij maar lekker windowsXP, altijd lekker duidelijk.

LOL Red Hat zal niets meer worden.
06-10-2004, 15:28 door Anoniem
Door Anoniem
GPL *IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
GPL is volgens mij een licentietype maar ik ben benieuwd
naar je argumenten.
Hier alvast het aloude bewijs dat Windows geen virus is:
Is Windows a virus?

No, Windows is not a virus. Here's what viruses (viri?) do:

1. They replicate quickly -- okay, Windows does that.
2. Viruses use up valuable system resources, slowing down
the system as they do so -- okay, Windows does that.
3. Viruses will, from time to time, trash your hard disk
-- okay, Windows does that, too.
4. Viruses are usually carried, unknown to the user,
along with valuable programs and systems. Sigh... Windows
does that, too.
5. Viruses will occasionally make the user suspect their
system is too slow (see 2) and the user will buy new
hardware. Yup, that's with Windows, too.

So it seems Windows is a virus, but there are some
fundamental differences: Viruses are well supported by their
authors, run on a wide range of hardware, have fast, compact
and efficient program code, and tend to become more
sophisticated as they mature.

So, Windows is not a virus.
07-10-2004, 01:51 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
GPL *IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
GPL is volgens mij een licentietype maar ik ben benieuwd
naar je argumenten.

Lees de GPL en het artikel. De makers hebben het virale aspect met opzet
ingebouwd. Het is niet nodig argumenten aan te dragen voor iets waar
iedereen het al mee eens is, inclusief de makers van GPL.
07-10-2004, 10:22 door Anoniem
Ik zeg dat het niet zo is, en het is niet nodig argumenten
aan te dragen voor iets dat overduidelijk is.
07-10-2004, 10:23 door Anoniem
En waar iedereen het mee eens is trouwens.
07-10-2004, 17:21 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem GPL
*IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
GPL is volgens mij een licentietype maar ik ben benieuwd
naar je argumenten.

Lees de GPL en het artikel. De makers hebben het virale
aspect met opzet ingebouwd. Het is niet nodig argumenten
aan te dragen voor iets waar iedereen het al mee eens is,
inclusief de makers van GPL.

Oftewel: het is zoals ik zeg dat het is want zo is het. Da's
erg sterk! Je hebt me overtuigd.
08-10-2004, 00:16 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem GPL
*IS* een virus, dus het helemaal zo gek nog niet.
GPL is volgens mij een licentietype maar ik ben benieuwd
naar je argumenten.

Lees de GPL en het artikel. De makers hebben het virale
aspect met opzet ingebouwd. Het is niet nodig argumenten
aan te dragen voor iets waar iedereen het al mee eens is,
inclusief de makers van GPL.

Oftewel: het is zoals ik zeg dat het is want zo is het. Da's
erg sterk! Je hebt me overtuigd.

Doe zelf maar wat onderzoek. Ik ben je moeder niet.
09-10-2004, 12:41 door Anoniem
De GPL is *geen* virus. Dit heeft Richard Stallman (de
bedenker) laatst in Amsterdam nog uitgelegd.

De GPL "verspreidt" zich alleen als een programmeur er voor
KIEST om code te gebruiken die onder de GPL valt. De
betreffende programmeur heeft dus een bewuste keuze gemaakt.
Hij had net zo goed de functionaliteit die hij wilde hebben
zelf kunnen programmeren. Hij koos hier echter niet voor,
maar besloot zelf om GPL code te gebruiken.

Hier in zit dus ook het verschil met een virus. Een virus
verspreidt zich zonder toestemming van de programmeur van
het "doelwit" programma.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.