Het Tor Project, de organisatie achter het Tor-netwerk en Tor Browser, is een nieuwe donatiecampagne gestart, waarbij het hoopt een bedrag van 75.000 dollar op te halen. Dagelijks maken 2,5 miljoen mensen gebruik van het Tor-netwerk om hun privacy te beschermen en gecensureerde websites te bezoeken. In Nederland zou het om zo'n 75.000 gebruikers gaan.
Hoewel miljoenen mensen van het netwerk gebruikmaken zegt het Tor Project slechts zevenduizend jaarlijkse donateurs te hebben. Als non-profitorganisatie is het Tor Project volledig afhankelijk van giften. Een groot deel van de financiering is afkomstig van de Amerikaanse overheid. Om die afhankelijkheid te verminderen vraagt het Tor Project geregeld om donaties.
De nieuwste campagne heeft als doel om 75.000 dollar en vijftienhonderd nieuwe jaarlijkse donateurs binnen te halen. Wie 25 dollar doneert krijgt een 'Privacy is Possible' sticker. Het Tor Project stelt dat het belangrijk is dat internetgebruikers zich tegen surveillance door Big Tech verzetten en niet bij de pakken neerzitten. "Machthebbers profiteren van dit soort hopeloosheid. Dat je je privacy voor altijd opgeeft is de grootste hoop van Big Tech."
Je bent niet ingelogd en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.