Door Jos BuurmanZo kan iemand met logistieke ervaring erg
nuttig zijn. Of iemand met verzekeringservaring. Of mensen die zich in
grotere organisaties met de administratieve organisatie hebben
beziggehouden.
Waarom lees ik hier niet tussen dat je mensen zou kunnen gebruiken met
een goede sociale vaardigheid? Iemand die inzicht heeft in communicatie,
maar ook psychologie, gedragswetenschap enz.
Grootste veiligheids risico is de gebruiker zegt men al. Daarnaast schijnt
social engineering een grote factor te zijn. Mijn idee is iemand die
sociologie kent of gewoon erg goed sociaal denkt en zich kan verplaatsen
in een ander, hier prima geschikt voor kan zijn. Mits diegene affiniteit heeft
met informatievoorziening en computers.
Niet voor niets dat ik me aanmeld hoor. Het lijkt me serieus wat. En als
Unomi zegt serieus, dan is dat met een *S*. ;-)
Alleen kan ik me voorstellen dat dit wel wat lastig communiceerd met de
techneuten.
Maar eigenlijk vind ik dat ik als klant niet met techneuten hoef te praten.
Ik praat het liefst met een vertegenwoordiger van de ICT organisatie welke
in staat is mijn business babbel te vertalen naar ICT babbel.
Dan kan ik me tenminste bezig houden met taken waar ik voor betaald
wordt...
Ik weet genoeg van ICT en ik kan mensen die geen knowhow hebben van
techniek prima uitleggen met bepaalde relativiteit hoe iets in elkaar steekt,
wat de gevolgen zijn enz.
Ik ben dus een prima ICT-bobo-socio-security-tolk. Voila een nieuw beroep.
- Unomi -