De afgelopen jaren is het percentage spam bijna elke maand toegenomen. Het lijkt er echter op dat ongewenste commerciele e-mail over haar hoogtepunt heen is. Verschillende filterbedrijven melden namelijk dat de hoeveelheid spam de afgelopen maanden gelijk is gebleven. Provider AOL, dat agressief optreedt tegen spammers, meldt zelfs een scherpe afname van de hoeveelheid junkmail. Nu hebben filterbedrijven niet zoveel baat bij het verdwijnen van spam, aangezien hun verkopen van dreiging afhankelijk zijn. Feit is wel dat spam niet meer toeneemt. Het einde van de groei zou vooral te danken zijn aan nieuwe wetgeving, het vervolgen van spammers en de steeds beter wordende anti-spam programma's. Hierdoor zouden spammers worden ontmoedigd en wordt het aantal spamberichten dat het postvak bereikt steeds kleiner. De hoeveelheid spam mag dan gelijkblijven en afnemen, filterbedrijven zien wel een toename van het aantal phishingberichten, zo kunnen we in dit artikel lezen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.