Goed voor eindgebruikers, maar bedrijven moeten er niets van hebben. Dat is de strekking van een vragenrondje over Microsoft's anti-spyware onder security bedrijven tijdens de CeBIT beurs in het Duitse Hanover. "Wij zijn van mening dat een enkele oplossing niet veel zin heeft. Je hebt een goede combinatie van anti-virus, anti-spam en anti-spyware nodig om beschermd te zijn. Iets wat zeker geldt op de zakelijke markt." aldus Olaf Linder van Symantec. Toch staat niet iedereen zo afwijzend tegenover de spyware oplossing van Microsoft. Op spywaregebied zal Microsoft vooral een grote speler bij de eindgebruikers worden, en ik heb medelijden met de kleine spywarebedrijven die hierdoor failliet gaan. Binnen bedrijven zal niemand de software van Microsoft aanraken. Een bestuurder vertelde me eens dat Microsoft hem vuil water in plaats van schoon water had verkocht, en dat het nu probeerde een waterfilter te verkopen." Het zijn dan ook bedrijven die zich op de consumentenmarkt richten, die Microsoft's security strategie moeten vrezen. (VNU)
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.