Elk bedrijf dat door een virus of worm geinfecteerd is geweest weet hoe ernstig de gevolgen kunnen zijn. Het kost tijd en geld en brengt de bedrijfscontinuiteit in gevaar. In sommige gevallen kan ook de reputatie van het bedrijf getroffen worden, als men bijvoorbeeld per ongeluk de malware doorgeeft aan klanten of partners. Nu zijn het niet alleen virussen en wormen waar bedrijven zich tegen moeten wapenen, want spyware vormt een steeds grotere dreiging. De ongewenste software verspreidt zich via websites, virussen en bijlages en kan toetsaanslagen en andere vertrouwelijke informatie verzamelen.
Deze dreiging roept om een oplossing en de afgelopen jaren zijn er talloze anti-spyware aanbieders verschenen. Het is pas echter de laatste tijd dat ook de grote bedrijven zich met het spyware probleem bemoeien. Intussen hebben de meeste anti-virusproducenten hun eigen anti-spyware oplossing en sindskort is ook Microsoft actief op de anti-spywaremarkt. Toch zijn er twee verschillende opvattingen over het bestrijden van spyware. Zo zijn er anti-virusproducenten die denken dat hun ervaring met het bestrijden van virussen hen de ideale partij maakt in het bieden van anti-spyware technologie. Aan de andere kant zijn er de specifieke anti-spywareaanbieders die vinden dat het probleem veel verder gaat dan virussen, aangezien de dreiging nog zo nieuw is. Bij de aanschaf van anti-spyware moet dan ook gekeken worden naar de ervaringen van andere gebruikers en de stabiliteit van het bedrijf, aldus dit artikel.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.