Chief information officers moeten meer FUD verspreiden zoals security en service providers dat doen. Door het onder druk zetten van het bestuur en hoger management kan men meer middelen vrij krijgen voor risico management. Volgens Martin Laing moeten CIOs dan ook de verkooptactieken van hun leveranciers gebruiken om de dreigingen aan te pakken waar bedrijven elke dag mee te maken hebben.
Operationele fouten kunnen namelijk grote gevolgen hebben. "Denk aan het niet betalen van de rekeningen voor een paar uur, of een topbestuurder die gepakt wordt terwijl er ongewenste internet websites bezocht worden, dat de volgende dag in de tabloids staat." zegt Laing.
De snelle veranderingen waar CIOs mee te maken krijgen, zorgt ervoor dat men "creatief" moet zijn in het beheer en controleren van operationele risico's. "We moeten een interne FUD (angst, onzekerheid en twijfel) factor creëren die laat zien waar we ons tegen beschermen." aldus de IT-veteraan. Via deze FUD kan de CIO aan het bestuur laten zien wat voor risico's en kwetsbaarheden er zijn, en onderstrepen dat direct optreden vereist is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.