Security aanbieder Symantec heeft stilletjes de prijzen van Norton anti-virus en andere progamma's verhoogd. Iets wat volgens sommigen als een laatste graai gezien kan worden voordat Microsoft volgend jaar de security markt voor consumenten zal betreden. Norton gebruikers moeten voor een nieuw jaar met updates maar liefst 33% meer betalen.
Symantec kondigde vorige maand de 2006 edities van haar produkten aan, en de prijzen voor nieuwe gebruikers. De nieuwe prijzen voor bestaande gebruikers werden toen niet bekend gemaakt. Symantec heeft zo'n 40 miljoen abonnees, waardoor de verhoging zo'n 225 miljoen euro kan opleveren.
Volgens onderzoeksbureau Forrester Research is de prijsverhoging niet normaal, en verwachten consumenten juist dat prijzen gelijk blijven of dalen. Veel mensen hebben de prijs echter niet in de gaten als ze hun produkt verlengen.
Security experts vinden de prijsverhoging geen goed idee, maar voor andere virusaanbieders biedt het juist de gelegenheid om nieuwe klanten te winnen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.