Steeds meer Australische bedrijven en thuisgebruikers klagen dat hun internetprovider teveel spam doorlaat, althans, dat beweert een aanbieder van anti-spam oplossingen. Veel ISP's gebruiken filters om spam te blokkeren, maar dat is niet de juiste manier om spam te bestrijden.
Filters moeten onderhouden worden, waarbij men moet zoeken naar een balans tussen spam en false positives. Of de filters stoppen teveel legitieme mail of ze laten teveel spam door. "Bij filteren moet iemand een aantal gecompliceerde regels binnen de anti-spam software schrijven. Het is een onnauwkeurige manier om spam te bestrijden" zegt Bruce Stewart, die ziet dat steeds meer legitieme e-mail door spamfilters wordt tegengehouden.
Ook blacklisting is niet de oplossing om spam te stoppen, omdat teveel onschuldige mailgebruikers hier de dupe van worden en het tijdsintensief is om de lijsten bij te houden. Uit ons eigen overzicht blijkt dat de meeste Nederlandse ISP's de mail van hun klanten filteren. Of hier ook dezelfde problemen spelen als in Australie is ons niet bekend.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.