image

Steeds meer helpdeskvragen over beveiliging

maandag 13 november 2006, 16:09 door Redactie, 0 reacties

Het aantal helpdeskvragen over beveiliging gerelateerde problemen blijft maar toenemen. Om telewerkers beter te kunnen beschermen, is de meerderheid van de IT-beslissers (67 procent) daarom van plan om de uitgaven aan beveiliging het komende jaar te verhogen.

Van alle IT-beslissers die meewerkten aan het onderzoek, gaf 38 procent aan dat het aantal vragen aan de helpdesk met betrekking tot de beveiliging groeit. Gebruikers en hun apparaten krijgen te maken met virusaanvallen, phishing, identiteitsdiefstal, hacking en andere verraderlijke activiteiten.

In India rapporteerde meer dan de helft van de IT-respondenten (55 procent) een verhoging van het aantal aan beveiliging gerelateerde helpdeskvragen. Daarbij ging de meerderheid van de vragen over virussen (70 procent), phishing-aanvallen via spam (61 procent) en spyware (55 procent). Gemixte aanvallen van spam en phishing zijn de meest voorkomende kwesties. Meer dan de helft van alle IT-respondenten (52 procent) geeft aan dat de verhoging van het aantal helpdeskvragen gerelateerd is aan deze gecombineerde bedreiging.

"Aangezien veel gebruikers de autoriteit van de IT-afdeling niet accepteren, missen zij ook de neiging om hun IT-team te betrekken en best practices over te nemen. Het is daarom niet verwonderlijk dat de IT-afdeling een verhoging in het aantal helpdeskvragen waarneemt en meer geld uitgeeft aan beveiliging." zegt Cisco's Jeff Platon.

Nog geen reacties
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.