image

Omvang spamberichten verdubbeld door plaatjes spam

dinsdag 27 maart 2007, 12:53 door Redactie, 11 reacties

De gemiddelde grootte van spamberichten is sinds september vorig jaar met 77% toegenomen en wordt alleen maar groter, zo waarschuwt een spambestrijder. De groei is voornamelijk te danken aan het gebruik van plaatjes, en heeft als gevolg dat steeds meer bedrijven in bandbreedte en opslagruimte moeten investeren.

Sinds september is een gemiddeld spambericht gegroeid van 6,62KB naar 11,76KB. Het lijkt misschien niet veel, maar vanwege de hoeveelheid spam heeft zelfs een kleine toename grote gevolgen. Zels bedrijven die spam op hun mailservers stoppen moeten nog voor de bandbreedte betalen, en afhankelijk van hoe de e-mail back-up geregeld is, kunnen opslagkosten sterk groeien als ook spam gearchiveerd wordt. (Softscan)

Reacties (11)
27-03-2007, 13:56 door sjonniev
Het idiote is dat heel veel bedrijven het nodig blijven
vinden om hun company logo´s en weet ik wat voor
plaatjesrommel in e-mailtjes te plakken.

Die komen nu allemaal in het contentfilter terecht...
27-03-2007, 15:02 door Anoniem
slechte contentfilter...
27-03-2007, 15:40 door Anoniem
Wat Softscan vergeet is dat de email reputatiesystemen van bv Secure
Computing, Karmasphere of Trend Micro op SMTP connectienivo werken.

Dat argument van "bandbreedte bespaar je alleen bij een outsourced
provider" is dus niet in alle gevallen correct.
27-03-2007, 15:55 door sjonniev
nee hoor, gewoon ingesteld om alle mail met .gif attachments
op te vangen, waarvan 99% spam is.
27-03-2007, 16:28 door Sheriff
Dus als ik het goed begrijp zullen veel kleine isp's op hun
gat vallen als alle spam gestopt word. Omdat dan simpel weg
niet goed genoeg verdient gaat worden aan de gebruikte
bandbreedte?

Of de prijzen schieten als raketten omhoog....
27-03-2007, 16:33 door LaFolie
Door Sheriff
Dus als ik het goed begrijp zullen veel kleine isp's op hun
gat vallen als alle spam gestopt word. Omdat dan simpel weg
niet goed genoeg verdient gaat worden aan de gebruikte
bandbreedte?

Of de prijzen schieten als raketten omhoog....

Of het gefilterd wodt of niet is in dit geval van geen
belang, de bandbreedte word toch wel gebruikt en inderdaad
schieten voor 'ons' de kosten evenredig met de spam mee
omhoog.....
27-03-2007, 17:30 door Anoniem
Door Anoniem
Wat Softscan vergeet is dat de email reputatiesystemen van bv Secure
Computing, Karmasphere of Trend Micro op SMTP connectienivo werken.

Dat argument van "bandbreedte bespaar je alleen bij een
outsourced
provider" is dus niet in alle gevallen correct.

Wat jij vergeet is dat reputatiesystemen false positives hebben. In een
bedrijf wil je dat niet. Je zou eens een belangrijke klant missen door een
sender IP filter.
27-03-2007, 22:48 door TheM
Door sjonniev
Het idiote is dat heel veel bedrijven het nodig blijven
vinden om hun company logo´s en weet ik wat voor
plaatjesrommel in e-mailtjes te plakken.

Die komen nu allemaal in het contentfilter terecht...

Tjah en als je het goed doet en dus een webimage in je email
zet doet een spamfilter ook moeilijk.

En niet om het 1 of ander maar ik kan wel begrijpen dat een
bedrijf z'n logo in een email wil hebben. Ze hebben ook niet
voor niets briefpapier met een mooi logo en al.
En dingen als een html of een rtf mail zijn natuurlijk niet
voor niets verzonnen.
28-03-2007, 07:35 door Anoniem
Rob uut AM*DAM

Leuke info maar al worden ze 4 x zo groot met een beetje spamfilter ben je
toch gered.
De eerste maand moet je even kijken wat er wel en niet doorglipt en hier
en daar de boel wat aanpassen maar daarna werkt het goed.
29-03-2007, 17:58 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Wat Softscan vergeet is dat de email reputatiesystemen van bv Secure
Computing, Karmasphere of Trend Micro op SMTP connectienivo werken.

Dat argument van "bandbreedte bespaar je alleen bij een
outsourced
provider" is dus niet in alle gevallen correct.

Wat jij vergeet is dat reputatiesystemen false positives hebben. In een
bedrijf wil je dat niet. Je zou eens een belangrijke klant missen door een
sender IP filter.
Reputatiesystemen worden gebruikt om zombies te identificeren en email
die hiervan komt op connectie nivo te stoppen. Een reputatie wordt, naar
wat ik ervan begrepen heb, over tijd gebouwd. Niet genoeg gegevens voor
het maken van een reputatie betekent doorsturen naar het achterliggende
antiSPAM systeem.

Het lijkt mij dat fabrikanten die reputatiesystemen gebruiken dit alleen
doen om de 100% zekere rommel, die afkomstig is van botnetwerken, van
het netwerk af te houden.
Je blijft immers altijd nog je lokale systeem SpamAssissin, IronMail of
IMSS houden om de twijfelgevallen te filteren.
02-04-2007, 17:09 door spatieman
alle BASE64 zooi zonder pardon killen..
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.