image

29 virusscanners getest, AVK 2007 nummer één

donderdag 24 mei 2007, 12:45 door Redactie, 36 reacties

Het bekende onafhankelijke testorgaan AV-Test.org heeft weer een groot aantal virusscanners op de pijnbank gelegd. De scanners werden bestookt met 68.864 backdoors, 407.487 Trojaanse paarden, 47.891 bots en 82.659 wormen. Als beste kwam WebWasher uit de test, maar dit is een gateway oplossing. De beste desktop scanner is met een score van 99,56 procent AVK 2007. De slechtste beveiliging wordt geboden door Computer Associates's eTrust-VET, dat slechts 62,12% van alle malware detecteerde.

Microsoft doet het nog steeds erg matig, met een score van 80,56%, waarmee het ruim onder de gemiddelde virusscanner zit. Hieronder de volledige lijst:

Programma - Detectie
1. WebWasher    99,83%
2. AVK 2007    99,56%
3. AntiVir    99,42%
4. F-Secure    97,93%
5. Symantec    97,77%
6. Kaspersky    97,64%
7. Fortinet    97,06%
8. Avast!    96,32%
9. AVG    96,15%
10. Rising    96,02%
11. BitDefender    95,68%
12. Norman    94,66%
13. Ikarus    92,54%
14. Panda    92,09%
15. Trend Micro    90,97%
16. Nod32    88,32%
17. McAfee    87,28%
18. Dr Web    85,84%
19. F-Prot    85,27%
20. VBA32    82,10%
21. Sophos    81,75%
22. eSafe    81,57%
23. Microsoft    80,56%
24. Ewido    75,24%
25. VirusBuster    72,72%
26. Command    68,22%
27. ClamAV    63,81%
28. QuickHeal    63,03%
29. eTrust-VET   62,12%

Met dank aan Rick H. voor het melden van dit nieuws

Reacties (36)
24-05-2007, 12:51 door Anoniem
Nu ben ik wel benieuwd hoe Kaspersky versie 7.0 deze test had
doorstaan... Deze zou namelijk veel beter zijn tegen Trojans...
24-05-2007, 12:55 door Anoniem
Ik ben blij dat Antivir nog zo hoog staat (nummer 3). Het is
alleen wel jammer dat ze nu al een paar dagen problemen
hebben met de updateservers, dus moet ik nog maar even
handmatig updates binnenhalen en installeren. Een kleine
smet op het geweldige pakket.
24-05-2007, 12:57 door Anoniem
Vind dit een vreemde uitslag, Bij voorbeeld NOD32, Bitdefender die
normaliter goed uit de testen komen laten hier punten vallen.
24-05-2007, 12:58 door Anoniem
Hoe moet ik dit lijstje lezen?
Waar ik me over verbaas is dat namen die ik zelf hoog had ingeschat
(NOD32, F-Prot) wel erg veel bedreigingen laten schieten!
24-05-2007, 13:39 door Anoniem
Onvoorstelbaar dat gratis AVG en Avast zoveel beter scoren dan mcrosoft.
Gdata avk is beter dan de gratis scanners, maar een paar procentjes
beter, maar wel errug prijzig met 55 euroo..
24-05-2007, 14:34 door Anoniem
Zo zie je maar waar dat gratis tools beter kunnen zijn dan veel te duren
tools! Lang leve antivir
24-05-2007, 15:00 door Anoniem
Als je Webmaster even wegdenkt, dan staat Kaspersky op de 5e
plaats. Niet gek. Maar het blijkt uit de andere gegevens van
deze lijst dat het anti-virusplaatje aan nogal wat
veranderingen onderhevig zijn.
24-05-2007, 15:30 door Anoniem
Door Anoniem
Hoe moet ik dit lijstje lezen?
Waar ik me over verbaas is dat namen die ik zelf hoog had ingeschat
(NOD32, F-Prot) wel erg veel bedreigingen laten schieten!
AV-Test.org is a joint research project of the University of Magdeburg and
GEGA IT-Solutions GbR. The Otto-von-Guericke University Magdeburg is
located in Germany and has over 13500 students. The tests are conducted
in the research labs at the Workgroup Business Information Systems at
the Institute of Technical and Business Information systems.

Het lijkt het songfestival wel.
De scanners uit de buurlanden doen het goed. ;-)
24-05-2007, 15:53 door [Account Verwijderd]
Houd er wel rekening mee dat de percentages wat aan de hoge
kant uitvallen omdat er "backlog" gevoerd wordt aan de
virusscanners - de detectiepercentages voor nieuwere malware
liggen lager, zo merken we bij http://www.quarantainenet.nl
24-05-2007, 16:28 door Anoniem
netjes zo'n test.
al hoewel er natuurlijk over de speculeren valt, ondertussen
zijn er weer nieuwe varianten, die mischien weer door die
hoog gerankte scanner weer niet gevonden worden.

maar wat ik bij zo'n test nooit lees, en wat heel belangrijk is.
wat je de cpu load als je zo'n virusscanner mee hebt lopen.
en dat met diverse configuraties.

beginnende met P2 tot de huidige stand van zaken, zowel AMD
als intel.
dan weer, hoe wordt gescant, wordt puur op virussen gescant,
of worden er ook bestanden heen en weer geschoven, etc,etc.

ik wil geen P4 4GHZ hebben, die erna, de performance heeft
van een P3 op 500 mhz.

ik weet van symantec zooi dat zij nogal een aanslag op je
cpu doen.

en.!
niet vergeten, hoe groot zijn alle pakketen.
bij symantec mag je er al vanuit gaan dat je al meteen 1 GB
aan HD ruimte kwijt bent..

ben ik u een zeur, of een kniesoor :)
24-05-2007, 19:52 door K800i
Drie keer raden welke engine AVK gebruikt : de engine van Kaspersky als
belangrijkste engine gecombineerd met Bitdefender. en F-secure gebruikt trouwens ook de Kaspersky engine.

Symantec boven Kaspersky dat is vast een foutje.
24-05-2007, 22:53 door Anoniem
vreemd dat nod zo laag scoort...

kga nog maar ff verder lezen op http://www.AV-Test.org
25-05-2007, 08:36 door Anoniem
En wat is AVK dan? Een zoektocht op internet leverde van alles op, maar
geen antivirussoftware.
25-05-2007, 08:45 door Anoniem
Door Anoniem
Onvoorstelbaar dat gratis AVG en Avast zoveel beter scoren dan mcrosoft.
Gdata avk is beter dan de gratis scanners, maar een paar procentjes
beter, maar wel errug prijzig met 55 euroo..
55 EUR? Dan zou je beter even de prijzen nakijken in een paar winkels in
je buurt. Doorgaans staat AVK 2007 voor 35 EUR of zelfs 29 EUR geprijsd.
25-05-2007, 08:47 door Anoniem
Door K800i
Drie keer raden welke engine AVK gebruikt : de engine van Kaspersky als
belangrijkste engine gecombineerd met Bitdefender. en F-secure gebruikt
trouwens ook de Kaspersky engine.

Symantec boven Kaspersky dat is vast een foutje.
Klopt niet: de combinatie in AVK 2007is Kasperksy en Avast (die sinds de
versie 2007 BitDefender vervangt)
25-05-2007, 09:16 door Anoniem
In de originele test wordt Microsoft helemaal niet expliciet genoemd.
Waarom dan hier wel? Om weer eens te kunnen schoppen tegen
Microsoft? Begint een beetje zielig te worden.
25-05-2007, 10:34 door K800i
Door Anoniem
Door K800i
Drie keer raden welke engine AVK gebruikt : de engine van
Kaspersky als
belangrijkste engine gecombineerd met Bitdefender. en
F-secure gebruikt
trouwens ook de Kaspersky engine.

Symantec boven Kaspersky dat is vast een foutje.
Klopt niet: de combinatie in AVK 2007is Kasperksy en Avast
(die sinds de
versie 2007 BitDefender vervangt)

Oke, wist ik niet. maar het gaat er in iedergeval om dat
ze als belangrijkste engine Kasperksy gebruiken.

Ik zou graag een keer een trail van AVK willen gebruiken
maar die hebben ze niet want ik heb gehoord dat AVK je pc
erg vertraagd.

En deze test is wel heel leuk maar het geeft geen compleet
beeld stel dat er een grote virusuitbraak is dan gaat het
erom wie als eerste de update klaarheeft om je te beschermen
en dat is in de meeste gevallen toch Kaspersky.
25-05-2007, 10:50 door Anoniem
Oke, wist ik niet. maar het gaat er in
iedergeval om dat
ze als belangrijkste engine Kasperksy gebruiken.

Ik zou graag een keer een trail van AVK willen gebruiken
maar die hebben ze niet want ik heb gehoord dat AVK je pc
erg vertraagd.

En deze test is wel heel leuk maar het geeft geen compleet
beeld stel dat er een grote virusuitbraak is dan gaat het
erom wie als eerste de update klaarheeft om je te beschermen
en dat is in de meeste gevallen toch Kaspersky.


Vreemd genoeg staat er bij G-Data (de fabrikant van AVK)
alleen een trial versie op de Duitstalige pagina :
http://www.gdata.de/trade/DE/productview/705/3

Ik gebruik AVK al jaren naar volle tevredenheid. Dat van die
vertraging klopt inderdaad wel, al is het sinds de
vervanging van de Bitdefender engine door de Avast engine
wel verbeterd.
25-05-2007, 11:22 door Anoniem
Door Anoniem
En wat is AVK dan? Een zoektocht op internet leverde van alles op, maar
geen antivirussoftware.
AVK staat voor AntiVirusKit van G DATA (http://www.gdata.nl)

En er staat weldegelijk een NL trial op hun site:

http://www.gdata.de/support/NL/list/81/
25-05-2007, 11:53 door K800i
Blijkbaar verschillen de sites per taal bij de duitse site
kun je meteen de trail downloaden bij de product pagina en
bij de nederlandse pagina moet je eerst naar Ondersteuning.
25-05-2007, 12:40 door Anoniem
Door Anoniem
In de originele test wordt Microsoft helemaal niet expliciet genoemd.
Waarom dan hier wel? Om weer eens te kunnen schoppen tegen
Microsoft? Begint een beetje zielig te worden.

M$ schaamt zich met te testresultaten, daarom houd m$ zijn mond erover
dicht. Dus voor ons een goede reden om M$ weer een lekker af te kraken :-
)
25-05-2007, 13:28 door Anoniem
Door K800i
Drie keer raden welke engine AVK gebruikt : de engine van
Kaspersky als
belangrijkste engine gecombineerd met Bitdefender. en
F-secure gebruikt trouwens ook de Kaspersky engine.

Symantec boven Kaspersky dat is vast een foutje.
Tegenwoordig wordt er gebruik gemaakt van de Kaspersky
engine en Avast engine, omdat deze gecombineerd een beter
resultaat opleveren en een minder hoge belasting voor de CPU
(wat dus wel uit de test blijkt).
25-05-2007, 16:00 door Anoniem
Nou toch wel fijn dat het gratis programma Avast redelijk is.
Vond het altijd een goede gratis oplossing.
26-05-2007, 16:49 door Anoniem
Antivir is ook gratis en staat nummer 3.Dus waarom zeuren mensen
steeds over avast.Avast is de simpelste virus scanner om te bypassen als
het gaat om virussen weer undetected te maken.dus stap uit jullie
droomwereld en download gewoon antivir, ook het moeilijkste te bypassen
en het meest gebruiksvriendelijk en simpel.
27-05-2007, 22:36 door holwortel
Door Anoniem
Zo zie je maar waar dat gratis tools beter kunnen zijn dan
veel te duren
tools! Lang leve antivir

Met de kanttekening dat getest is met de (uitgebreide)
Premium versie in plaats van de gratis PE Classic, kan een
verschil maken op de ranglijst!
28-05-2007, 00:04 door Anoniem
NOD32 is toch wel opmerkelijk veel gezakt :S
28-05-2007, 00:05 door Anoniem
en volgens mij staat webwasher op nr 1?
29-05-2007, 12:20 door Anoniem
Webwasher is een gateway oplossing, geen desktop product.

Met het bewieroken van de gratis scanners is inderdaad voorzichtigheid
geboden: de meeste van deze uitgevers hebben ook een betalende versie
en het is vaak net die versie die getest wordt, niet de gratis versie.

Doorgaans zijn de gratis scanners heel goed in het detecteren
van "klassieke" virussen, maar die vormen vandaag de dag niet echt meer
een groot risico omdat ze niet vaak meer gebruikt worden. De betalende
oplossingen zijn meestal beduidend beter bij de nieuwere vormen van
internet-bedreigingen.
29-05-2007, 13:37 door Anoniem
Het resultaat van NOD32 viel inderdaad niet mee.
Al denk ik dat bij en volgende Test de zaken weer rechtgetrokken zijn.
Ze zijn met een 3 in 1 versie bezig,dus misschien dat daar momenteel
veel energie ingestoken wordt.
Zelf moet ik er niet aan denken om weer met een Free verder te moeten.
Sinds 6 maanden met NOD32 geen mug meer binnen gekregen.
Dat was daarvoor wel anders.
29-05-2007, 16:49 door Anoniem
Door mijn werk heb ik ze bijna allemaal uitgeprobeerd en uitvoerig getest
en weet dus uit ervaring wat de voor en nadelen zijn.
NIS 2007 is het beste maar je moet hiervoor wel een snelle pc hebben
(niet ouder dan 1,5 jaar oud)
29-05-2007, 17:57 door Anoniem
We moeten avast niet te veel gaan aanprijzen hoor , straks is hij hij niet
meer gratis . Ik heb hem 2 jaar geleden ontdekt en ik moet zeggen echt
een topper . Dit is echt niet te vergelijken met die rommel van norton .
Groeten Garmt.
07-06-2007, 09:22 door Coop
De resultaten zijn bekend van de nieuwe "comparative review" van Virus
Bulletin (june 2007). En ook daar scoort AVK van G Data perfect op alle onderdelen (100% in alle categorieën en geen enkele false positive).
09-06-2007, 18:54 door Anoniem
Ongelofelijk, nooit gedacht dat AVK zo hoog zou scoren, ik gebruik hem
zelf, maar dat ie op nummer 1 staat..
23-08-2007, 21:48 door Anoniem
vergelijk de lijst van boven genoemd en dan van onderstaande link

http://www.security.nl/article/16741/1/29_virusscanners_getest%
2C_AVK_2007_weer_nummer_%E9%E9n.html

ik heb m ff niet
12-12-2007, 14:18 door Anoniem
leuke site man.....
23-10-2014, 06:28 door Anoniem
vind het vreemd dat avira antivirus hier niet bij staat want die komt heel close bij AVK kijk maar eens naar deze website zo zien we weer dat bij lange na niet en dat geld voor heel veel testen ogeacht welke de tests anders uitvallen

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/vergelijkinganti-virus
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.