Onderzoek onder tweeduizend Engelse consumenten laat zien dat een overgrote meerderheid niemand vertrouwt als het gaat om het beschermen van persoonlijke gegevens. Bijna 75% vindt dat de ondernemingen die dit soort gegevens bewaren ook voor de beveiliging verantwoordelijk zouden moeten zijn. De meeste consumenten vinden bedrijven echter niet betrouwbaar genoeg om dit ook te doen.
De helft van de Engelsen vindt dat banken voldoende te vertrouwen zijn als het gaat om het bewaren van persoonlijke gegevens. De overheid kan slechts op het vertrouwen van een kwart van de mensen rekenen. Mobiele telecomaanbieders doen het met minder dan 10% nog veel slechter.
Aardig detail is dat jongeren meer vertrouwen dan hun ouders hebben. Zo heeft 21% van de jongeren tussen de 18 en 24 jaar vertrouwen in mobiele telecomaanbieders, terwijl dit bij de groep van boven de 55 jaar slechts 5% is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.