Poll
image

Mijn IT-security held:

maandag 4 september 2006, 12:21 door Redactie, 41 reacties
Kevin Mitnick
15.21%
Bill Gates
17.17%
Rop Gonggrijp
10.02%
Linus Torvalds
12.1%
Richard Stallman
1.38%
Phil Zimmerman
7.26%
Lance Spitzner
1.27%
Bruce Schneier
12.21%
Ron Rivest
3.11%
Anders, ...
20.28%
Reacties (41)
04-09-2006, 12:54 door Anoniem
Kevin Mittnick,
zijn boeken zou iedere ICT Security Professional toch al
gelezen moeten hebbe (al dan niet als tussendoortje op vakantie)
04-09-2006, 12:58 door SirDice
Anders.. Ken Thompson en Dennis Ritchie.. Misschien niet direct te associeren met security maar zonder hun waren we nooit zover gekomen.
04-09-2006, 13:13 door Anoniem
Bill Gates als securityheld?! laat me niet lachen.
04-09-2006, 13:30 door Anoniem
ross anderson, en schneier, rivest en zimmerman
04-09-2006, 13:34 door Anoniem
Ontzettend jammer dat er weer totaal geen
POLA/Capability/authorization based access control namen in
het rijtje voorkomen.
04-09-2006, 14:32 door Anoniem
Bill is zeker een held op het gebied van liefdadigheid, maar waarom hij zo
hoog staat op de lijst van IT-security-held verbaast me erg...
04-09-2006, 14:42 door X10
Onze eigen Rop, natuurlijk.
04-09-2006, 15:13 door Anoniem
Wietse Venema

W. Richard Stevens

Op het lijstje staan alleen mensen met grote ego's, die niet echt iets
hebben bijgedragen. Niet aan security oplossingen in iedergeval.
04-09-2006, 15:42 door Anoniem
Door Anoniem
Bill is zeker een held op het gebied van liefdadigheid, maar
waarom hij zo
hoog staat op de lijst van IT-security-held verbaast me
erg...

de meerderheid van de stemmers op security.nl is wellicht
wat sarcastisch aangelegd...
04-09-2006, 15:47 door SirDice
Door Anoniem
Ontzettend jammer dat er weer totaal geen POLA/Capability/authorization based access control namen in het rijtje voorkomen.
Jammer dat je zelf ook geen namen noemt, stel je voor dat we iets zouden leren..
04-09-2006, 15:52 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Bill is zeker een held op het gebied van liefdadigheid, maar
waarom hij zo
hoog staat op de lijst van IT-security-held verbaast me
erg...

de meerderheid van de stemmers op security.nl is wellicht
wat sarcastisch aangelegd...

Echt niet! Zonder Bill hadden we nooit zoveel werk gehad :))
04-09-2006, 16:03 door Anoniem
Ik kan wel hooggewaardeerde vakmensen aanwijzen in de rij, maar helden
ken ik niet in een profesionele omgeving. tis toch geen sekte wel?
04-09-2006, 16:23 door G-Force
Sekte? Wat is dát nou weer voor prietpraat?!
04-09-2006, 16:57 door SirDice
Door Anoniem
Ik kan wel hooggewaardeerde vakmensen aanwijzen in de rij, maar helden ken ik niet in een profesionele omgeving. tis toch geen sekte wel?
achgossie, heb je dan helemaal geen voorbeeld? Een held is niet per definitie een martelaar hoor ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Held
04-09-2006, 22:51 door Anoniem
Door SirDice
Door Anoniem
Ontzettend jammer dat er weer totaal geen
POLA/Capability/authorization based access control namen in
het rijtje voorkomen.
Jammer dat je zelf ook geen namen noemt, stel je voor dat we
iets zouden leren..


Als je iets over POLA wil leren, kijk eens naar
http://video.google.com/videosearch?q=ABAC
Vooral de presentaties van Alan Karp en Mark Miller (hé,
twee grote namen ;-) ) zijn heel erg
verhelderend. Wat mij betreft zou Mark Miller bijvoorbeeld
een prominente plaats op zo'n lijst moeten hebben. E is echt
fantastisch.
04-09-2006, 23:15 door Anoniem
Rivest en Zimmerman zijn duidelijk ondergewaardeerd hier.
Deze twee mannen hebben de grootste fundamentele bijdrage
geleverd aan de practische beveiliging in de hedendaagse IT.
05-09-2006, 01:28 door Anoniem
Door Anoniem
Ik kan wel hooggewaardeerde vakmensen aanwijzen in de rij,
maar helden
ken ik niet in een profesionele omgeving. tis toch geen
sekte wel?

Volledig mee eens, geen idolen voor mij: ik ben de 12 al
gepasseerd..
05-09-2006, 05:09 door ml2mst
Ja, uh mag ik ook ff?

Wat dacht je van "onze eigen" Jos Visser....

sslsmurf, Dr. Unix... anyone?

FWIW: Geboren op zeer jonge leeftijd in Den Haag :p
05-09-2006, 07:52 door Anoniem
Anders, security.nl :-)
05-09-2006, 13:38 door Anoniem
hoe kan je nou in godsnaam kiezen voor Bill Gates terwijl er
elke dag weer 10 nieuwe exploits voor microsoft producten op
bugtraq staan X_X
05-09-2006, 13:39 door Anoniem
Door Anoniem
Rivest en Zimmerman zijn duidelijk ondergewaardeerd hier.
Deze twee mannen hebben de grootste fundamentele bijdrage
geleverd aan de practische beveiliging in de hedendaagse IT.

Volgens mij beledig je Rivest door het samen in 1 zin met Zimmerman te
noemen en dan ook nog in het kader van hedendaagse IT.

Rivest ligt zo'n 100 jaar voor op de IT en is een wetenschapper op het
gebied van informatietheorie. Dat heeft weinig te maken met
hedendaagse ICT. Wetenschap is wat anders dan techniek.
05-09-2006, 16:09 door Anoniem
Joost Pol natuurlijk! doh Onze aller held. En g0bbles
misschien, maar dat telt niet.
05-09-2006, 17:21 door Anoniem
Steve Gibson, the security gooroo
06-09-2006, 10:10 door Security Consultant
Ik dacht aan ons aller Paul Overbeek
06-09-2006, 10:20 door Anoniem
Bij nader inzien.....

Een goede tweede is:

John C. Glover, CISSP CISA
06-09-2006, 10:26 door Kevin Mitnik
What about Tsutomu Shimomura?
06-09-2006, 10:37 door Security Consultant
Door Kevin Mitnik
What about Tsutomu Shimomura?

Helaas wordt Tsutomu door velen onderschat.
06-09-2006, 11:20 door Anoniem
Er staan maar 3 a 4 serieuze namen op de lijst. Schneier
Rivest Zimmerman en mischien nog Spitzner. Wat Gates,
Torvalds en Stallman in het lijstje
te zoeken hebben is mij een raadsel, waarom er mensen dan
ook nog voor
stemmen al helemaal. Gates en Torvalds zorgen samen
mischien voor meer werkgelegenheid in de security ofzo en
zijn daarom stemwaardig ?

Als de lijst 1000 lang was geweest, dan hadden Mitnick en
Gongrijp ergens onderaan mischien ook nog wel een plekje
verdient ofzo, maar lui van hun kaliber zijn er echt te veel
om ze een serieuze plek op zo'n korte lijst te geven imho.

Kan iemand mij alsjeblieft
uitleggen wat die 5 (Gates,Torvalds,Stallman,Mitnick en
Gongrijp) in hemelsnaam op dit lijstje doen, en waarom ze
vervolgens ook nog eens bij elkaar meer dan de helft van de
stemmen krijgen?
06-09-2006, 11:58 door Kevin Mitnik
Door Security Consultant
Door Kevin Mitnik
What about Tsutomu Shimomura?

Helaas wordt Tsutomu door velen onderschat.

What's that ? Well he's pretty darn good, but some are better....
06-09-2006, 17:29 door Anoniem
Zonder Bill is de hele security business werkloos. Dus niet
gek dat hij als held gezien wordt.

Over liefdadigheid: Als je meer geld hebt dan de armste
helft van de wereldbevolking is het makkelijk wat geld te
geven dan wanneer je het iets krapper hebt. En meer dan de
helft van het kapitaal van zijn liefdadigheidsstichting komt
van zijn rijke vriendjes, die echter vergeten worden.
Maargoed, ik wil de handelingen van zijn vrouw niet afkraken
hoor.
06-09-2006, 20:52 door Anoniem
Paul Overbeek?? WTF! En dan daarna elke KPMG'er noemen? Get
a life.
07-09-2006, 09:49 door Anoniem
Door Anoniem
Er staan maar 3 a 4 serieuze namen op de lijst. Schneier
Rivest Zimmerman en mischien nog Spitzner. Wat Gates,
Torvalds en Stallman in het lijstje
te zoeken hebben is mij een raadsel, waarom er mensen dan
ook nog voor
stemmen al helemaal. Gates en Torvalds zorgen samen
mischien voor meer werkgelegenheid in de security ofzo en
zijn daarom stemwaardig ?

Als de lijst 1000 lang was geweest, dan hadden Mitnick en
Gongrijp ergens onderaan mischien ook nog wel een plekje
verdient ofzo, maar lui van hun kaliber zijn er echt te veel
om ze een serieuze plek op zo'n korte lijst te geven imho.

Kan iemand mij alsjeblieft
uitleggen wat die 5 (Gates,Torvalds,Stallman,Mitnick en
Gongrijp) in hemelsnaam op dit lijstje doen, en waarom ze
vervolgens ook nog eens bij elkaar meer dan de helft van de
stemmen krijgen?

Valse profeten doen het altijd goed!
07-09-2006, 09:50 door Anoniem
Ene 'Dr Otto' die mijn systeem heeft gehacked.... ;)
07-09-2006, 11:28 door Anoniem
Door Anoniem
Door Anoniem
Ik kan wel hooggewaardeerde vakmensen aanwijzen in de rij,
maar helden
ken ik niet in een profesionele omgeving. tis toch geen
sekte wel?

Volledig mee eens, geen idolen voor mij: ik ben de 12 al
gepasseerd..

Maakt dat nou uit? Het is een geinige poll: stemmen, beetje over kleppen
en weer over tot de orde van de dag.
07-09-2006, 11:40 door Anoniem
Door Anoniem
Zonder Bill is de hele security business werkloos. Dus niet
gek dat hij als held gezien wordt.


Niet alleen Bill, ook Linus draagt goed bij aan de security
werkgelegenheid.
Ok, de nieuwe POLA compatible POSIX draft anonymous
directory API
calls zijn leuk voor security, maar LSM is denk ik wel het
bewijs dat security
voor Linux in kernel development kringen een non-issue is.
SELinux en
LSM zorgen er mooi voor dat security onbruikbaar wordt en
ook nog eens
behoorlijk incompleet. We blijven dus aan het patchen met
RSBAC of grsecurity, heel goed voor de werkgelegenheid ;-)
07-09-2006, 16:33 door SirDice
Door ml2mst
FWIW: Geboren op zeer jonge leeftijd in Den Haag :p
Lijkt me sterk dat'ie oud geboren is..
07-09-2006, 17:21 door Anoniem
Door Anoniem
Zonder Bill is de hele security business werkloos. Dus niet
gek dat hij als held gezien wordt.

Over liefdadigheid: Als je meer geld hebt dan de armste
helft van de wereldbevolking is het makkelijk wat geld te
geven dan wanneer je het iets krapper hebt. En meer dan de
helft van het kapitaal van zijn liefdadigheidsstichting komt
van zijn rijke vriendjes, die echter vergeten worden.
Maargoed, ik wil de handelingen van zijn vrouw niet afkraken
hoor.
Dus jij denkt dat de hele security wereld om M$ spullenboel
draait ? **** tringgg **** de wekker ....

Waarom als ergens Bill ter sprake komt, komt ook meteen weer
het verhaal van de liefdadigheid naar voren ? Tuurlijk is
het iets wat de man goed doet, maar waarom word het er te
pas en te onpas bij gehaald ?
08-09-2006, 09:38 door Anoniem
Zimmerman. Zwaar onderschat wat hij gedaan heeft om crypto
bereikbaar te maken voor de gewone man/vrouw! En zijn eigen
carriere op het spel zetten voor de zaak waar hij in
gelooft. Hulde!

Schneier is trouwens een goede gedeeld derde, samen met Ron
Rivest. Schneier voor het bieden van de referentie op het
gebied van cryptoboeken, Rivest vanwege de wetenschappelijke
bijdrage. De rest van het lijstje komt niet eens in de buurt.
08-09-2006, 09:41 door Security Consultant
Door Anoniem
Paul Overbeek?? WTF! En dan daarna elke KPMG'er noemen? Get
a life.


hee hee, Paul kun je niet over één kam scheren met iedere willekeurige
KPMG-er hoor. (nee, ik werk bij een heel ander bedrijf en ik zal nooit voor
KPMG gaan werken).
08-09-2006, 09:42 door Security Consultant
Door Kevin Mitnik
Door Security Consultant
Door Kevin Mitnik
What about Tsutomu Shimomura?

Helaas wordt Tsutomu door velen onderschat.

What's that ? Well he's pretty darn good, but some are
better....

*hihi* Kevin himself !!
10-09-2006, 12:06 door Anoniem
Theo de Raadt.
De oprichter van onder andere OpenBSD en OpenSSH.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.