ik heb via de link gewoon een antwoordform van de postbank kunnen
invullen. Kreeg een bevestigingsmail.. en later een antwoord.
m'n hostfile is niet veranderd. Ook na herstart stond er niets anders in.
De uitleg van Erik van Straten is perfect. Dat je na klikken op de link via
google.fr en een japanse msn doorgesturud wordt via een russische .RU
site en uitkomt op de postbank site kon je ook gewoon in de adresbalk van
je browser zien gebeuren. Gebeurd alleen wel snel, maar niet snel genoeg!
=====
Geachte heer/mevrouw,
Sommige mensen hebben vandaag een Engelstalige e-mail ontvangen
die van Postbank afkomstig lijkt te zijn. Hierin wordt gevraagd om op een
link te klikken en gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn Postbank.nl in
te vullen samen met 3 TAN-codes. Deze e-mail komt NIET van Postbank.
Uw wachtwoord is strikt persoonlijk. Postbank zal u daarom nooit naar uw
wachtwoord of TAN-codes vragen. Niet via internet, e-mail, telefonisch, aan
de deur of via welke andere manier dan ook.
Heeft u deze e-mail ontvangen? Dan kunt u het volgende doen: Als u niet
op deze e-mail hebt gereageerd, is er niets aan de hand. Uw gegevens zijn
nog steeds veilig. U kunt, als u dat wilt, natuurlijk altijd uw gebruikersnaam
en/of wachtwoord wijzigen.
Als u wel op de link in de e-mail hebt geklikt en uw gebruikersnaam en
wachtwoord hebt ingevuld, dan moet u het volgende doen:
Wijzig direct uw gebruikersnaam en wachtwoord. Log hiervoor in op Mijn
Postbank.nl. Controleer of u de juiste url hebt. Voor Mijn Postbank.nl is de
url:
https://www.p3.postbank.nl/sesam/. Neem contact op met Postbank,
telefoon 058-2958008 om het voorval te melden. U wordt verder geholpen
door één van onze medewerkers.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
=======