Door SirDiceDoor Peter V.
Het antwoord is eenvoudig: als je een nieuw apparaat wil kopen, kijk dan
altijd eerst in de reparatieafdeling. Komt dit apparaat te veel voor in deze
afdeling, dan koop je het niet
Ja en daar kun je je flink in vergissen.. Stel er staat 1 printer van merk A en
10 van merk B.. Is merk B dan slechter?
Dat hoeft dus niet.. Als er bijvoorbeeld van merk A maar 2 zijn verkocht en
er komt er 1 terug (50%) en van B zijn er 100 verkocht en er komen er 10
terug (10%).. Dan is A dus slechter..
Beveiliging is één, maar ik ben niet van plan om mijn systeem te "slopen"
alleen maar omdat Microsoft geen goede Service Pack kan bouwen.
Ik vrees dat je ongelijk hebt en dat je het probleem bij Canon moet zoeken.
Zij maken buggy drivers die niet samenwerken met SP2. Da's niet het
probleem van MS maar van Canon.
OK, dat is ook waar. Waar ik mee zit is dat fabrikanten als Microsoft en
Canon (om maar even een paar te noemen) gewoonweg niet om de tafel
hebben gezeten en deze versie SP2 op bepaalde printers heeft uitgetest.
Dat vind ik gewoonweg bijzonder kwalijk. Ik vind dat de consument het
recht heeft op een goed werkend apparaat en goed werkende software.
Waar de prutsers precies zitten weet ik ook niet, maar het vertrouwen in de
gevestigde industrie heeft hier bij mij wel een deuk opgelopen....
Wat je statistische voorbeeld betreft. Ik heb verzuimd erbij te vermelden dat ik natuurlijk niet naar kleine verzamelingen kijk. Bij een reparatieafdeling kan je aan een technicus rustig vragen welke apparaten e.d. hij het meest gezien heeft op zijn afdeling - zeg de afgelopen maanden. Dan krijg je een redelijk goed beeld.