Ik heb de hele video gezien en wil als anti-inbraakspecialist wel iets over kwijt.
1. De lockpikking gebeurt (volgens de video) met een
conventionele sleutel.
2. Voor de lockpikking heb je een vrij ingewikkelde tool
nodig om de sleutel leffers af te tasten
3. Aan beide kanten van de baard van de sleutel moet de
combinatie (de stand van de leffers) worden afgetast
4. Vervolgens moet men deze leffers met een
blank (kopie)
nabootsen. Daarvoor worden dus twee baarden in een
sleutelkop gestoken
5. De valse sleutel is nu klaar en kan gebruikt worden om
het slot te openen.
In vaktermen betekent het dat je voor het braakvrij openen
van de deur alleen een blank nodig hebt. Maar de blank is
niet te gebruiken om de auto te starten aangezien de zender
in de sleutelkop niet aanwezig is om de startonderbreker te
activeren. Deze methode is alleen erg handig om een auto
braakvrij te openen, maar verder ook niet.
Inbrekers kunnen in twee categorieën worden ingedeeld:
A. De professionals
B. De amateurs.
Het hangt bij voertuigcriminaliteit vooral af of je met een
duur model auto zit of een goedkope auto. Duurdere modellen
zijn vooral in trek bij de georganiseerde autobendes en voor
hen geldt dat zij door jarenlange expertise elke auto kunnen
inbreken en stelen van het type waarin ze gespecialiseerd zijn.
De amateurs breken bijna nooit in met een blank of valse
sleutel. Vaak wordt eerst gekeken of de wagen wel is
afgesloten (rond de 20 procent van de autobezitters vergeet
de auto te vergrendelen). De rest probeert via braak (het
inslaan van een ruitje) binnen te komen.
De methode in de video is inderdaad erg handig voor de
vakhandel als een automobilist zijn sleutel verliest of zich
heeft buitengesloten. Dat is op zichzelf niets bijzonders,
aangezien in nogal wat sectoren specialisten aanwezig zijn
die in geval van nood kunnen helpen. Voor de amateur is dit
geen relevante inbraakmethode: die zal altijd stukken
eenvoudiger zijn dan in de video getoond werd.
Overigens: bedankt koekie voor deze tip!
Link:
http://www.xs4all.nl/~pgv123/IP.html