Archief - De topics van lang geleden

Linux fanaten Opgelet!

25-05-2007, 15:21 door Anoniem, 21 reacties
Reacties (21)
25-05-2007, 15:30 door SirDice
Niet alleen Linux:
uses vulnerabilities in OpenOffice to infect Windows,
Linux and Mac OS X.

En..
http://www.security.nl/article/16077/1/Stoute_paashaas_infecteert_OpenOffice.org_gebruikers_%2Aupdate%2A.html
25-05-2007, 16:53 door ml2mst
Hoogst waarschijnlijk ben je zelf een Microsoft Zeloot, die
toch - o zo gelukkig is - dat er nu dan toch eindelijk een
Virus onder GNU/Linux is :-)

Voor jouw informatie, dit zogenaamde "virus" is niets anders
dan een proof on concept, het is dus geen kwaadaardig virus
en niets anders dan een experiment, om te onderzoeken, of
OOo vatbaar voor ongewenste code is.

Je maakt jezelf ontzettend belachelijk (wat ik zelf ook van
tijd tot tijd doe), maar helaas bewijs je hiermee ook je
eigen incompetentie en heel security minnend Nederland, mag
hier getuige van zijn.

Ga toch krassen, dan win je nog 'ns wat :-)

De meeste "Linux fanaten" hebben toch schijnbaar meer
ervaring met Windows XP Professional, dan jij hebt.

Zolang als je niet als root/administrator onder welk
besturingssysteem dan ook werkt, is er niks aan de hand!

Gaaaap ;-)
25-05-2007, 17:41 door SirDice
Door ml2mst
- dat er nu dan toch eindelijk een Virus onder GNU/Linux is
:-)
I'd hate to rain on your parade... Maar er zijn er wel meer
hoor...

Verder heb je wel gelijk ;)
26-05-2007, 02:37 door Anoniem
Door SirDice
Niet alleen Linux:
uses vulnerabilities in OpenOffice to infect Windows,
Linux and Mac OS X.

En..
http://www.security.nl/article/16077/1/Stoute_paashaas_infecteert_OpenOffice.org_gebruikers_*update*.html

Inderdaad goed gelezen. Alleen beweerde ik niet dat het
alleen linux betrof...
26-05-2007, 02:38 door Anoniem
Door ml2mst
Hoogst waarschijnlijk ben je zelf een Microsoft Zeloot, die
toch - o zo gelukkig is - dat er nu dan toch eindelijk een
Virus onder GNU/Linux is :-)

Voor jouw informatie, dit zogenaamde "virus" is
niets anders
dan een proof on concept, het is dus geen kwaadaardig virus
en niets anders dan een experiment, om te onderzoeken, of
OOo vatbaar voor ongewenste code is.

Je maakt jezelf ontzettend belachelijk (wat ik zelf ook van
tijd tot tijd doe), maar helaas bewijs je hiermee ook je
eigen incompetentie en heel security minnend Nederland, mag
hier getuige van zijn.

Ga toch krassen, dan win je nog 'ns wat :-)

De meeste "Linux fanaten" hebben toch schijnbaar meer
ervaring met Windows XP Professional, dan jij hebt.

Zolang als je niet als root/administrator onder welk
besturingssysteem dan ook werkt, is er niks aan de hand!

Gaaaap ;-)

Mijn God....een Zeloot voor Windows? Kerel wat denk je wel?
Hoe weet je nu dat ik Windows heb? Kan wel Zadkamiraf weze...!
26-05-2007, 02:40 door Anoniem
Door ml2mst
Hoogst waarschijnlijk ben je zelf een Microsoft Zeloot, die
toch - o zo gelukkig is - dat er nu dan toch eindelijk een
Virus onder GNU/Linux is :-)

Voor jouw informatie, dit zogenaamde "virus" is
niets anders
dan een proof on concept, het is dus geen kwaadaardig virus
en niets anders dan een experiment, om te onderzoeken, of
OOo vatbaar voor ongewenste code is.

Je maakt jezelf ontzettend belachelijk (wat ik zelf ook van
tijd tot tijd doe), maar helaas bewijs je hiermee ook je
eigen incompetentie en heel security minnend Nederland, mag
hier getuige van zijn.

Ga toch krassen, dan win je nog 'ns wat :-)

De meeste "Linux fanaten" hebben toch schijnbaar meer
ervaring met Windows XP Professional, dan jij hebt.

Zolang als je niet als root/administrator onder welk
besturingssysteem dan ook werkt, is er niks aan de hand!

Gaaaap ;-)

Dus.....toch een Linux-complex opgelopen...
26-05-2007, 22:53 door Anoniem
Inderdaad goed gelezen. Alleen beweerde ik niet
dat het alleen linux betrof
...

En de kop van dit topic is:

Linux fanaten Opgelet!

Uit deze kop maak ik op dat, uitsluitend Linux gebruikers
(fanaten in jouw woorden) gevaar lopen.

Maar goed, duidelijk is dat je het niet zo bedoelde als de
manier waarop het over kwam.

Doet er in principe ook niet zo veel toe. Als maar duidelijk
is geworden, dat het allemaal best wel mee valt.
28-05-2007, 06:12 door Anoniem
Microsoft, linux, apple, what ever....

UNIX boven Alles :P
28-05-2007, 06:13 door [Account Verwijderd]
[Verwijderd]
31-05-2007, 13:24 door meneer
En voor geïnteresseerden: het om een macro-worm. Dat
betekent dat uitsluitend via de macro-omgeving schade
aangericht zou kunnen worden voor zover de gebruiker rechten
heeft. Ik zou dan ook willen zeggen:

Windows OO.o gebruikers die met admin-rechten inloggen Opgelet!

Maar ja, dat is niet zo spannend, daar zijn er niet zo heel
veel van. De meeste OO.o gebruikers loggen in met minder
rechten en dan bij voorkeur op een linux of mac systeem.
31-05-2007, 14:08 door SirDice
Door meneer
Windows OO.o gebruikers die met admin-rechten inloggen Opgelet!

Maar ja, dat is niet zo spannend, daar zijn er niet zo heel veel van. De meeste OO.o gebruikers loggen in met minder rechten en dan bij voorkeur op een linux of mac systeem.

Dat kan wel zo zijn maar het is toch knap vervelend als die gebruiker ineens al z'n bestanden kwijt is. Bovendien kan 't zichzelf dan nog steeds net zo hard verspreiden.
31-05-2007, 19:00 door Anoniem
Ik gebruik WInXP én Linux[Ubuntu-based]. Ik vind mezelf geen
adept, geen fanaat, geen goeroe en geen slaaf. Ik bevind me
in een milieu dat door Microsoft dusdanig is bewerkt dat
niks anders meer kan of mag. Wie is dan de fanaat of de zeloot?
Ik gebruik beide OS'en tot meerdere vreugde van mezelf. Met
WInXP kan ik nog altijd heel veel commerciele software
gebruiken, en met Linux heel veel OpenSource-software, en ik
laat mij elke dag verrassen. Doet u dat ook?
02-06-2007, 17:27 door Anoniem
Door SirDice
Door ml2mst
- dat er nu dan toch eindelijk een Virus onder GNU/Linux is
:-)
I'd hate to rain on your parade... Maar er zijn er wel meer
hoor...

Verder heb je wel gelijk ;)

Duh Schattebout?

Iedereen is mij al een decennium lang aan het beloven, dat
ik virussen onder Linux krijg:

Men zegt: als Linux eenmaal populair op de desktop is,
zullen er ook virussen voor Linux worden geschreven.

Welnu, ik werk met 1998/99 met Linux (weet het niet meer
precies), maar ik zit nog steeds - vol verwachting - op mijn
eerste virus te wachten!

Ik heb al anti virus programma's onder Linux geïnstalleerd,
maar dat bleek. tot nu toe nog altijd een tijds verkwisting.

For sake of security, draai ik regelmatig zo iets als "check
rootkit" of "rootkit hunter".

Hoe dan ook, of jullie het er nu mee eens zijn of niet, er
zijn nog steeds geen gevaarlijke virussen onder GNU/Linux of
andere Unix systemen. Het OOo "virus" is een lachertje :-)
04-06-2007, 16:07 door SirDice
Door ml2mst
Welnu, ik werk met 1998/99 met Linux (weet het niet meer precies), maar ik zit nog steeds - vol verwachting - op mijn eerste virus te wachten!
Hoe dan ook, of jullie het er nu mee eens zijn of niet, er
zijn nog steeds geen gevaarlijke virussen onder GNU/Linux of
andere Unix systemen. Het OOo "virus" is een lachertje :-)


http://search.mcafee.com/search?q=linux&site=us_site.VirusThreats&num=10&sort=date:D:L:d1&output=xml_no_dtd&proxystylesheet=default_frontend&client=default_frontend&getFields=description&ie=UTF-8&oe=UTF-8&filter=0&
04-06-2007, 19:02 door Anoniem
Wat wil je precies met deze lijst bewijzen SirDice ?

Er staan enkele resultaten voor nieuwe data files die
inderdaad scannen voor enkele linux exploits, ik zie geen
toegevoegde virussen.

Ook staan er resultaten van W32 virussen, maar (bijvoorbeeld
W32.kidala.a@MM) maar deze komt daar terecht omdat er staat:
Avoids sending itself to email addresses that contain any of
the following strings:
(...)
linux
(...)
04-06-2007, 21:21 door SirDice
Ok.. Ik ben wat kortaf geweest laat ik eens proberen
duidelijk te maken wat het probleem eigenlijk is.

Dit is zeker een leuke poging, erg interessant. Niemand had
immers ooit Melissa of een Kournikova verwacht. Wat ik een
beetje jammer vind aan het hele windows/linux/*nix gesteggel
is dat er veel te veel wordt gedacht aan de dingen die niet
mogelijk zijn en men vergeet de dingen die wel mogelijk zijn.

Hoeveel rechten heb je nodig om te e-mailen? Elk 'gewoon'
user account kan dat. Is toch geen probleem? find $HOME
-name '*.mp3' -exec rm {} ; ? Toch sneu dan.. Webverkeer?
Een simpele telnet naar een willekeurige poort? IRC? Genoeg
wapens om het leven op Internet behoorlijk aan te tasten..
En het enige wat je hoeft te doen is dit ene programmaatje
te downloaden en te starten.. Of, in dit geval, een
documentje te openen.

Simpel gezegt, het is een kwestie van getallen. OS-X, Linux,
BSD hebben gewoon nog niet de "critical mass" bereikt om het
aantal personen die die actie wel uitvoert tot een probleem
te maken.
04-06-2007, 23:57 door Anoniem
Door SirDice
Ok.. Ik ben wat kortaf geweest laat ik eens proberen
duidelijk te maken wat het probleem eigenlijk is.

Dit is zeker een leuke poging, erg interessant. Niemand had
immers ooit Melissa of een Kournikova verwacht. Wat ik een
beetje jammer vind aan het hele windows/linux/*nix gesteggel
is dat er veel te veel wordt gedacht aan de dingen die niet
mogelijk zijn en men vergeet de dingen die wel mogelijk zijn.

Hoeveel rechten heb je nodig om te e-mailen? Elk 'gewoon'
user account kan dat. Is toch geen probleem? find $HOME
-name '*.mp3' -exec rm {} ; ? Toch sneu dan.. Webverkeer?
Een simpele telnet naar een willekeurige poort? IRC? Genoeg
wapens om het leven op Internet behoorlijk aan te tasten..
En het enige wat je hoeft te doen is dit ene programmaatje
te downloaden en te starten.. Of, in dit geval, een
documentje te openen.

Simpel gezegt, het is een kwestie van getallen. OS-X, Linux,
BSD hebben gewoon nog niet de "critical mass" bereikt om het
aantal personen die die actie wel uitvoert tot een probleem
te maken.

uhhhh.. 1988 Internet worm Robert Morris?

http://en.wikipedia.org/wiki/Morris_worm
05-06-2007, 10:57 door SirDice
Door Anoniem
uhhhh.. 1988 Internet worm Robert Morris?

http://en.wikipedia.org/wiki/Morris_worm
Critical Mass. Meer dan 80% van het "Internet" toen bestond uit VAX (BSD) en Sun machines die vatbaar waren. Vergelijk dat eens met de verhoudingen nu?
12-06-2007, 12:09 door plop
Door ml2mst
Hoogst waarschijnlijk ben je zelf een Microsoft Zeloot, die
toch - o zo gelukkig is - dat er nu dan toch eindelijk een
Virus onder GNU/Linux is :-)

Voor jouw informatie, dit zogenaamde "virus" is niets anders
dan een proof on concept, het is dus geen kwaadaardig virus
en niets anders dan een experiment, om te onderzoeken, of
OOo vatbaar voor ongewenste code is.

Je maakt jezelf ontzettend belachelijk (wat ik zelf ook van
tijd tot tijd doe), maar helaas bewijs je hiermee ook je
eigen incompetentie en heel security minnend Nederland, mag
hier getuige van zijn.

Ga toch krassen, dan win je nog 'ns wat :-)

De meeste "Linux fanaten" hebben toch schijnbaar meer
ervaring met Windows XP Professional, dan jij hebt.

Zolang als je niet als root/administrator onder welk
besturingssysteem dan ook werkt, is er niks aan de hand!

Gaaaap ;-)
jij maakt jezelf ook belachelijk want dit bewijst dat jij zo'n linuxfanaat bent.
ik gebruik zelf ook linux en ook xp , maar om nou te zeggen dat linux
zonder bugs is.
je komt wel een beetje elitair over, dat haat ik nou bij sommige
linuxfanaten.
15-06-2007, 02:28 door ml2mst
jij maakt jezelf ook belachelijk want dit bewijst dat
jij zo'n linuxfanaat bent.

Uhm ja, ik werk met 8 verschillende besturingssystemen per
dag, maar ik ben dus een Linux fanaat :-)

ik gebruik zelf ook linux en ook xp , maar om nou te
zeggen dat llinux
zonder bugs is.

Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit heb geschreven, dat
Linux, of welk ander besturingssysteem zonder bugs is. Onder
elk besturingssysteem moet je regelmatig patches binnen halen.

je komt wel een beetje elitair over, dat haat ik nou
bij sommige
linuxfanaten.

Het spijt mij ontzettend als ik "elitair" over kom, dat is
nooit mijn bedoeling. Het enige probleem is, dat ik meer dan
20 jaar ervaring met computers en de meest uiteenlopende
besturingssystemen heb.

De OP zit gewoon uit zijn nek te lallen en daar heb ik fel
op gereageerd.

Dat heeft niets met "elitair" te maken, maar met een gebrek
aan kennis bij de op en derhalve blijf ik van mening dat hij
zichzelf belachelijk maakt.
15-06-2007, 23:10 door Anoniem
Door rookie
Microsoft, linux, apple, what ever....

UNIX boven Alles! :P

"All OS's are equal, but some are more equal than others" ??
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.