Paypal (betaalvriend) is nu even mijn vriend niet meer. Het begon allemaal eind mei, begin juni. Ik zag een mooie versterker op internet voor € 1800,-. Versterker inmiddels gekocht en ik zo trots als een pauw zitten wachten op het pakket . Toen het pakket aan is gekomen was al snel te zien dat de doos kapot was en dit ook snel gemeld aan de verkoper. In de doos leek de versterker goed te zijn, dus aansluiten maar. Ook hier bleek al snel dat er een storing in het apparaat was opgetreden, wellicht door de schade bij verzending. Eerst contact opgenomen met de verkoper, maar deze begon al gelijk van ik ben niet verantwoordelijk, terwijl hij de versterker toch met verzekerde waarde heeft opgestuurd (ervan uitgaande dat de versterker bij hem thuis wel goed was...). Toen maar gelijk een claim ingediend bij paypal die ook al snel in mijn voordeel werd beslist. Naïef als ik was dacht ik dat nu alles uiteindelijk goed zou komen, maar helaas, het verhaal gaat verder.... Gaandeweg moest ik diverse bewijzen opsturen, dat het apparaat inderdaad kapot was, dit is ook gelijk gedaan en toen moest ik het apparaat terugzenden aan de verkoper en dan zou ik mijn geld terugontvangen. De versterker is de 11e verzonden en op 17 juni in italië aangekomen, maar daar wordt verteld dat het adres niet zou kloppen, het adres dat ik van de verkoper en van paypal heb ontvangen nota bene!!! Omdat het om een paypal geschil ging waarvan de claim aan mij was toegekend en ik het geld teruggestort zou krijgen heb ik aan TNT laten weten dat het pakket koste wat kost zeker naar de verkoper in Italië teruggestuurd moest worden. Paypal vertelde me dat alles goed was als ik het tracknummer maar door kon geven met het originele bewijs, ook dit heb ik vandaag gedaan en toen ontving ik vandaag een mailtje met de korte tekst:
"Beste Henry van der Burgh,
Het onderzoek naar deze kwestie is afgerond. Helaas is deze claim niet in uw voordeel beslist". Uhmmm, de claim was toch al toegekend!!?? Nu zit ik dus met het vervelende feit dat ik op dit moment mijn € 1800,-, plus verzendkosten = 1850,-, plus verzendkosten naar Italië ongeveer € 60,- plus al mijn kosten van het vele schrijven, mailen en bellen (TNT € 0,48 pm) allemaal kwijt ben, plus ook geen versterker meer heb. Paypal heeft vandaag gezegd dat ze bij de collega's in Italië in bezwaar zijn gegaan en kijken of de claim weer geopend kan worden...... Of ik over een week of twee wilde terugbellen. uiteindelijk mag ik dan nu vrijdag al weer bellen. Ik houd jullie op de hoogte, in de tussentijd WEES GEWAARSCHUWD!!!