Door Anoniem: Door Ren? V: Een email wachtwoord wordt NOOIT naar een emailadres verzonden bij Ziggo. Wat wel kan is dat wanneer je je inlog gegevens voor Mijn Ziggo (om facturen te bekijken, email adressen aanmaken en email wachtwoorden wijzigen) kan opvragen en deze laten toesturen naar een alternatief email adres (als je bijv je ww vergeten bent voor je hoofd email account, kun je dit alleen in Mijn Ziggo aanpassen). Maar goed, wanneer dat gebeurt, kun je dus inloggen op iemands "Mijn Ziggo" en daar het wachtwoord laten aanpassen. Niet erg veilig inderdaad. Bovendien is de nieuwe Mijn Ziggo pagina zeeeeer gebruikers onvriendelijk.
Maar ja, wat kan het management dat schelen? Die willen cijfertjes zien, da's veel belangrijker dan een goede en veilige klanten-service. *zucht* Jammer, maar het is helaas zo.
Wat eigenlijk te allen tijden gevraagd zou moeten worden, is iemands klant nummer. Dit is iets wat in de regel alleen de betreffende klant zelf kan weten.
DUS WEL!!!!!!!!!! ik heb het bewijs in mijn inbox.......en deze was niet geregistreerd. zonder klantnummer zoals gemeld.
Dan is dat een ernstige fout van de medewerker (waarschijnlijk iemand van een extern callcenter) geweest. Want van het Ziggo beleid mag dit dus absoluut niet! Als de medewerker hierop betrapt wordt dan staat hem/haar op z?n minst een berisping te wachten, in het ernstigste geval zelfs ontslag.
Punt is dat het geen Ziggo beleid is. Maar ja, als mensen de regels niet weten, kennen of in acht nemen en toch dingen doen die eigenlijk niet toegestaan zijn.. dan kan het dus gebeuren. Maar het is niet gebruikelijk om een wachtwoord via de mail (en zeker niet op een mail adres welke anders is dan het hoofd email account van de betreffende gebruiker, maar ja, daar kan hij niet inkomen :P) toe te sturen. Meestal wordt zoals gezegd de klant aangeraden om het zelf aan te passen via Mijn Ziggo, of een medewerker (met de vereiste rechten) kan het wachtwoord aanpassen, wanneer deze geverifieerd heeft dat degene met wie hij spreekt de klant is. En dat gebeurt in de regel door het vragen van naam, postcode, geboortedatum en klantnummer.