Bedrijven die werknemers ontslaan doen er verstandig aan om eerst hun smartphone te wipen, dat zegt Microsoft MVP Jesper Johansson. Volgens de expert komt in het in de VS vaak voor dat bedrijven via e-mail de bedrijfsgegevens van een mobiele telefoon verwijderen. Exchange ondersteunt deze optie en stelt systeembeheerders in staat om een wipe commando te versturen of het gebeurt als de gebruiker zelf verbinding maakt.
Exchange
Volgens Johansson is er een probleem bij het remote wipen via Exchange. In veel gevallen wordt het account van een ontslagen werknemers door de automatiseringsafdeling uitgeschakeld of verwijderd. Vervolgens wil men de vertrouwelijke gegevens wipen, maar dat kan alleen als de werknemer zichzelf authenticeert. Iets wat onmogelijk is, aangezien zijn account is verwijderd. Bedrijven moeten dus eerst de inhoud van de telefoon wipen en dan pas het account verwijderen, aldus Johansson.
Toch noemt hij dit een gemis van Exchange. De remote wipe optie is volgens hem alleen zinnig als een gebruiker zijn of haar smartphone verliest. "En zelfs dan schiet het tekort, aangezien je het apparaat niet kunt bereiken om te wipen. Remote wipe in Exchange is helemaal zinloos als mensen worden ontslagen."
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.