De directeur van een bedrijf dat zegt identiteitsdiefstal te voorkomen, is zelf dertien keer hiervan slachtoffer geworden. LifeLock kreeg onlangs nog een boete van 12 miljoen dollar wegens misleidende reclame. "Hoewel LifeLock consumenten volledige bescherming tegen alle soorten identiteitsdiefstal belooft, zitten er in bescherming genoeg gaten om een vrachtwagen doorheen te rijden", aldus Jon Leibowitz, voorzitter van de Amerikaanse Federal Trade Commission.
Openheid
Toch geeft het bedrijf nog altijd geen openheid van zake, aldus Phoenix News Times. Het bedrijf beweert dat het persoonlijke informatie nutteloos voor criminelen maakt, waardoor het ook niet uitmaakt als een social security nummer uitlekt.
LifeLock CEO Todd Davis zette zelfs zijn social security nummer op de website en vermeldde die in reclames. Sinds 2007 hebben identiteitsdieven hier dertien keer misbruik van gemaakt. De financiële schade loopt in de duizenden dollars, maar de imagoschade is waarschijnlijk velen malen groter. Een bedrijf waarvan de directeur zo vaak slachtoffer van identiteitsdiefstal is geworden, doet je afvragen in hoeverre het klanten kan beschermen, merkt Kim Zetter van Wired op.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.