Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

Inloggen op security.nl

29-11-2010, 11:16 door Anoniem, 14 reacties
ik heb een probleem met inloggen op de security.nl website. Wanneer ik probeer aan te loggen met mijn username - wachtwoord word ik niet ingelogd en krijg ik het inlogscherm weer te zien. Wanneer ik via mail mijn wachtwoord aanvraag en de link volg en mijn wachtwoord wijzig word ik netjes ingelogd. Echter wanneer ik daarna uitlog of mijn browser herstart en weer probeer aan te loggen heb ik hetzelfde probleem (ook met de 'blijf 30 dagen ingelogd' optie). Ik word niet ingelogd.

-Zowel Firefox als Internet Explorer hebben hetzelfde probleem (ik gebruik IE overigens niet)
-Ik heb verschillende 'soorten' wachtwoorden geprobeerd (zwak tot sterk;verschillende lengtes;wel en geen speciale tekens).
-Cleanen van mijn browser cache voor inloggen werkt ook niet.
-Met andere sites heb ik geen problemen

Configuratie:
-Windows 7
-Firefox 3.6.12 (geen gebruik van de interne password manager)
-Cookies voor security.nl toegestaan
-Noscript (security.nl volledig toegestaan)

Is er een probleem wellicht met inloggen vanuit bepaalde gedeeltes van de wereld (ik woon en werk in Malawi - Afrika)?

Met vriendelijke groet,

Misja Geuskens
Reacties (14)
29-11-2010, 11:24 door Redactie
Ook mensen uit Afrika kunnen gewoon op Security.nl inloggen :)

Krijg je een bepaalde foutmelding? Het is ook handig om cookies voor https://secure.security.nl toe te staan.
29-11-2010, 11:30 door Above
Volgende keer je echte naam weghalen want nu kom ik van alles over je te weten via Google. Bericht aangemaakt door Anoniem met je echte naam eronder. Tenzij je dat zelf wilt.
http://www.misjageuskens.nl/
29-11-2010, 11:31 door Mysterio
Ik heb geen inlog problemen, maar het 30 dagen vinkje is zinloos aangezien ik elke ochtend opnieuw moet inloggen.
29-11-2010, 11:49 door Spiff has left the building
Er lijkt momenteel wat mis met het inlog-systeem.
Ikzelf kan wel inloggen, maar raak na korte tijd vanzelf uitgelogd, heb ik zonet al twee keer gemerkt.
29-11-2010, 11:59 door Anoniem
Ik heb precies hetzelfde probleem. Emmeloord, Nederland, alleen inloggen via password-reset link :-(
29-11-2010, 12:00 door cjkos
Door Mysterio: Ik heb geen inlog problemen, maar het 30 dagen vinkje is zinloos aangezien ik elke ochtend opnieuw moet inloggen.

Dat vinkje heeft bij mij nog nooit gewerkt. De ene keer onthoud hij me wel, de andere keer niet wanneer ik mijn browser afsluit en weer aanmeld. De volgende dag moet ik altijd inloggen. (Ik blijf het aanvinken in de hoop ....)

Overigens heb ik dus geen problemen om me hier aan te melden.

Misschien dat je via een 'ander pagina op de site' wel in kunt loggen. Heb je dat al geprobeerd?
Of inderdaad de cookies controleren.
29-11-2010, 14:06 door spatieman
hier moet ik iedere 4 dagen weer opnieuw inloggen...
29-11-2010, 21:16 door 0101
Als ik inlog krijg ik vaak een lege pagina te zien. Ik kom uit op de homepage van Security.nl. Volgens de headers (http://pastebin.com/wfaLybP5) is het een 404. Gek genoeg krijg ik de gewone homepage wel te zien als ik het adres normaal intyp. Ook kan ik wel inloggen op school (thuis Solcon als ISP, school gebruikt KPN). Enig idee waar het aan kan liggen?
30-11-2010, 08:08 door Syzygy
Afrika - Emmeloord , ik zie toch een verband.
Wellicht heeft het toch iets met 3de wereld landen te maken ;-)

Sorry kon het niet laten
groeten uit Amsterdam
30-11-2010, 12:33 door Anoniem
Controleer of er een virusscanner/beveiligingssoftware actief is die zich bemoeit met cookies.
Gebruik je opschoonsoftware zoals ccleaner, zorg er dan voor dat deze de cookies niet wist.
30-11-2010, 16:32 door Zeurkool
Door Redactie: Ook mensen uit Afrika kunnen gewoon op Security.nl inloggen :)

Krijg je een bepaalde foutmelding? Het is ook handig om cookies voor https://secure.security.nl toe te staan.

Ik kom niet uit afrika, maar zodra ik van de site af ben, moet ik ook weer opnieuw inloggen hoor, en niet pas na 30 dagen ;-)
30-11-2010, 18:02 door 0101
Door Anoniem: Controleer of er een virusscanner/beveiligingssoftware actief is die zich bemoeit met cookies.
Gebruik je opschoonsoftware zoals ccleaner, zorg er dan voor dat deze de cookies niet wist.
Avast! Free Antivirus bemoeit zich niet met cookies en CCleaner... Als die cookies een keertje wist, dan heb je ze toch zo weer terug?;-)
Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat het netwerk achter een proxy ligt... Any ideas?
30-11-2010, 23:21 door [Account Verwijderd]
Mijn vermoeden is dat je sessie gekoppeld wordt aan je ipadres.
Ik heb thuis nooit moeite met inloggen en ingelogd blijven, maar vanaf mijn werk lukt me dit nooit. Daar wordt mijn verbinding naar buiten geloadbalanced over meerdere ipadressen.
Het zou zomaar kunnen zijn dat je hier tegenaan loopt
01-12-2010, 02:03 door Ilja. _V V
Voor zover ik problemen ondervind bij het alhier inloggen, komt dat toch echt meestal door een typo in de gebruikersnaam of wachtwoord mijnerzijds. Overigens heb ik er helemaal geen probleem mee dat een site me automatisch na verloop van een bepaalde tijd eruit knikkert. Iets waar ik security.nl in het verleden al mee gecomplimenteerd heb, ook al kan dat gebeuren als ik bv. dit nog aan het schrijven ben... Moet je Control+A, Control+C & Control+V maar weten te vinden... ;-)

Iets anders wat me wel alhier opvalt, & ik gebruik uitsluitend IE8 tenzij er een speciale reden anderszins voor is , dan voor mezelf Opera of, klant gerelateerd, andere browsers, is:

De pagina-status geeft aan "Gereed", maar de voortgangsbalk blijft vaak halverwege steken. Ik weet niet of dat te maken heeft met de Compatibiliteitsweergave (uit) of het Smartscreenfilter (aan), wat een mogelijkheid kan zijn omdat door de forum-opzet de site continue (ja, met e!) veranderd.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.