image

9 zakelijke virusscanners getest

woensdag 28 september 2011, 10:48 door Redactie, 5 reacties

Ook voor bedrijven is het verstandig om anti-virus software te gebruiken, reden voor het Oostenrijkse testorgaan AV-Comparatives om negen producten naast elkaar te leggen. In tegenstelling tot de tests van consumentenproducten, werd er nu niet gekeken naar de detectie van malware, maar zaken als installatie en uitrol, adminconsole, client software en handleiding.

Van de negen scanners, scoorden AVIRA, BitDefender, ESET, G Data, Kaspersky, McAfee, Symantec en Trend Micro 4,5 sterren. Alleen eScan moest het met vier sterren doen. Voor systeembeheerders die de software op het bedrijfsnetwerk moeten uitrollen bevat het testrapport ook een overzicht van alle features, opties en mogelijkheden. Verder worden verschillende screenshots van de adminconsole, gebruik en installatieschermen getoond.

Reacties (5)
28-09-2011, 12:52 door Anoniem
Waarom staat Sophos er niet tussen?
28-09-2011, 13:11 door Anoniem
Ik snap sommige resultaten niet. We gebruiken nu Symantec en overwegen die op te ruimen, zelfs als dat betekent dat we zelf iets moeten verzinnen voor de uitrol. Erger dan wat we nu hebben, is bijna niet mogelijk,

Na een zekere tijd gebruiken ontstaan er discrepanties tussen wat er op de werkplekken aan versies software en signature bestanden staat en wat er zou moeten staan volgens de beheer console. Die blijft beweren dat systemen up-to-date zijn en als je dan op een (natuurlijk) besmette werkplek gaat kijken, dan blijkt dat ding al maanden niet bijgewerkt te zijn. De logging van de beheer console meldt wel leuk dat het steeds is gebeurd. Er vindt dus waarschijnlijk geen terugkoppeling plaats om aan te geven of het wel of niet heeft gewerkt.

Peter
28-09-2011, 13:35 door Anoniem
Omdat ze die niet getest hebben?
28-09-2011, 16:51 door Anoniem
Sophos is het niet eens met de manier waarop getest wordt en is daarom nooit terug te vinden hierin.
30-09-2011, 09:16 door Anoniem
Door Anoniem: Ik snap sommige resultaten niet. We gebruiken nu Symantec en overwegen die op te ruimen, zelfs als dat betekent dat we zelf iets moeten verzinnen voor de uitrol. Erger dan wat we nu hebben, is bijna niet mogelijk,

Na een zekere tijd gebruiken ontstaan er discrepanties tussen wat er op de werkplekken aan versies software en signature bestanden staat en wat er zou moeten staan volgens de beheer console. Die blijft beweren dat systemen up-to-date zijn en als je dan op een (natuurlijk) besmette werkplek gaat kijken, dan blijkt dat ding al maanden niet bijgewerkt te zijn. De logging van de beheer console meldt wel leuk dat het steeds is gebeurd. Er vindt dus waarschijnlijk geen terugkoppeling plaats om aan te geven of het wel of niet heeft gewerkt.

Peter

Lijkt mij eerder te liggen aan slechte setup/config dan aan het product...
Ik ken omgevingen met duizenden workstations waar zo'n problemen nooit of heel zelden voorkomen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.