KPN heeft via advertenties in De Telegraaf en het Financieele Dagblad (FD) excuses aangeboden voor het tijdelijk afsluiten van de webmail voor klanten. Vrijdag besloot het bedrijf daartoe nadat gegevens van ruim 500 mensen met een KPN e-mailadres waren gelekt. In eerste instantie werd gedacht dat het om gegevens ging die bij de aanval in januari waren buitgemaakt. Zaterdagavond werd bekend dat de wachtwoorden en e-mailadressen van webwinkel Baby-Dump afkomstig waren.
Daarop besloot KPN de toegang tot de webmail weer in te schakelen. Het bedrijf kreeg meer dan 11.000 reacties, voornamelijk klachten en vragen over schademeldingen. Vandaag wordt op de website van het bedrijf een speciaal schademeldpunt geopend.
Begrip
"Beste KPN klant, uw KPN mail was afgelopen vrijdag en zaterdag een tijd uit de lucht. Dit was uit voorzorg om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen", aldus de advertentie in verschillende dagbladen.
Het telecombedrijf vraagt niet om begrip, maar zegt dat het om de veiligheid van gebruikers heeft gedacht. Tevens verwijst het naar het speciale formulier waardoor klanten hun schade kunnen melden en wordt de opmerking gemaakt om regelmatig het wachtwoord te wijzigen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.