image

KPN zegt twee miljoen keer sorry

maandag 13 februari 2012, 09:37 door Redactie, 7 reacties

KPN heeft via advertenties in De Telegraaf en het Financieele Dagblad (FD) excuses aangeboden voor het tijdelijk afsluiten van de webmail voor klanten. Vrijdag besloot het bedrijf daartoe nadat gegevens van ruim 500 mensen met een KPN e-mailadres waren gelekt. In eerste instantie werd gedacht dat het om gegevens ging die bij de aanval in januari waren buitgemaakt. Zaterdagavond werd bekend dat de wachtwoorden en e-mailadressen van webwinkel Baby-Dump afkomstig waren.

Daarop besloot KPN de toegang tot de webmail weer in te schakelen. Het bedrijf kreeg meer dan 11.000 reacties, voornamelijk klachten en vragen over schademeldingen. Vandaag wordt op de website van het bedrijf een speciaal schademeldpunt geopend.

Begrip
"Beste KPN klant, uw KPN mail was afgelopen vrijdag en zaterdag een tijd uit de lucht. Dit was uit voorzorg om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen", aldus de advertentie in verschillende dagbladen.

Het telecombedrijf vraagt niet om begrip, maar zegt dat het om de veiligheid van gebruikers heeft gedacht. Tevens verwijst het naar het speciale formulier waardoor klanten hun schade kunnen melden en wordt de opmerking gemaakt om regelmatig het wachtwoord te wijzigen.

Reacties (7)
13-02-2012, 10:31 door Anoniem
Da's best netjes van KPN. Heb van Vodaf*ck nog nooit excuses gehad en die UMTS ligt er vrij regelmatig langer dan 2 dagen uit... Verder dan 'heel vervelend, netwerk overbelast' komen ze niet echt... Geen oplossing en geen excuses. Toch maar weer naar KPN overstappen dan?
13-02-2012, 11:49 door Anoniem
Eindelijk eens goede communicatie via de kpn.com site: vroeger zocht je je de krampen naar actuele storingsinfo, nu patsboem voor je neus. Ze kunnen het dus wel, als ze maar willen.
En wat ze dit weekeinde noodgedwongen technisch hebben gedaan lijkt goed te zijn afgelopen.
Dat vind ik toch wel knap. Ga er maar aanstaan: de hele mailomgeving herorganiseren.
13-02-2012, 12:49 door Anoniem
Twee miljoen keer sorry met één pagina vol met rotzooi, ik denk dat klanten daar blij van worden..
13-02-2012, 13:52 door Anoniem
Net politiek..
We zijn hevig geschrokken
We hebben er veel spijt van
We gaan er voor zorgen dat het nooit meer gebeurt.

Zo dat was 3 seconden werk....klaar

Het spijt me dat ik je bestal ik ben er hevig van geschrokken ik zal het nooit meer doen.
En intussen was het een kleptomaan

Zo'n gevoel krijg ik erbij.

Geen woorden maar daden. OPTA doe uw best!
13-02-2012, 14:13 door Anoniem
Gewoon goeie actie toch?
Beter dan dat wachtwoorden van accounts aangepast worden of.. ?

Daarnaast waren deze gegevens niet eens buit gemaakt bij KPN zelf..
dus wie treft hier nu blaam?

OPTA doe uw best? Waar heb jij het over?
13-02-2012, 14:19 door SCLT
Waarom wordt nog steeds de problemen bij KPN gekoppeld aan Baby Dump. Dit zijn twee verschillende zaken.
14-02-2012, 00:01 door Anoniem
OPTA

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/11494005/__Onderzoek_Opta_naar_hack__bij_KPN__.html
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.