Sinds gisteren de e-mailaccounts van KPN-klanten weer volledig werken, hebben 30.000 mensen hun wachtwoord gewijzigd. "Daarmee kunnen zij hun e-mailverkeer veilig gebruiken", aldus het telecombedrijf. Vanaf zaterdagnacht zijn groepsgewijs e-mails naar klanten verstuurd. "Wij verwachten dat in de loop van vandaag en morgen alle klanten deze e-mail hebben ontvangen", laat een woordvoerster op de website weten.
"Wij wijzen onze klanten op het belang hun wachtwoord van hun e-mailaccount uit voorzorg te wijzigen." Klanten die hier problemen mee hebben kunnen het klantnummer bellen of via webcare met het bedrijf contact opnemen.
Schademeldingen
Via Twitter, Facebook en het KPN-klantenforum verschenen meer dan 11.000 reacties. Het zou voornamelijk om klanten met klachten en vragen over schademeldingen gaan. "KPN betreurt het enorm dat zijn klanten in meer of mindere mate last hebben van de maatregelen die wij hebben moeten treffen om de veiligheid van de gegevens van onze klanten op ons netwerk te beschermen. En tegelijk beseffen we dat dit voor klanten mogelijk gevolgen heeft gehad."
Klanten die denken dat zij door het uitvallen van de e-mail directe financiële schade hebben geleden, kunnen dit vanaf maandag via een speciaal formulier op KPN.com kenbaar maken. Per geval zal de telecomaanbieder bekijken of klanten voor een vergoeding in aanmerking komen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.