ING heeft de Mobiel Bankieren app ook voor BlackBerry-toestellen gelanceerd. Via de applicatie kunnen klanten overal hun bankzaken regelen. "Met de app kunnen zij snel van hun betaal- en spaarrekening geld overmaken, hun actuele saldo checken en de laatste af- en bijschrijvingen bekijken", aldus de bank. Sinds de app in november voor iPhone en Android-toestellen verscheen, is die door 800.000 klanten gedownload.
Gemiddeld wordt de app ongeveer 300.000 keer per dag gebruikt, met een hoogtepunt van meer dan 400.000 gebruikers op één dag. Het bedrag van betaaltransacties dat met de app wordt gedaan, varieert tussen de 140 en 155 euro. Veel jong volwassenen maken gebruik van de app, maar ook ouderen. De oudste gebruiker is volgens de bank 98 jaar oud.
Inloggen
Met de app wordt, in vergelijking met het gebruik van Mijn ING (internetbankieren), vaker en voor kleinere bedragen geld overgemaakt. Klanten loggen gemiddeld iedere dag een keer in, waar ze dat voorheen via Mijn ING.nl 2 à 3 keer per week deden.
De BlackBerry app is volgens de bank vooral bedoeld voor jongeren. "Tussen de 10 en 12% van de klanten die met de browser op hun toestel mobiel inloggen op Mijn ING, is BlackBerry-gebruiker. Het zijn vooral jongeren die mobiel inloggen via de BlackBerry", stelt de bank.
Update
Op 2 maart verscheen een nieuwe versie voor iPhone, iPad en Android. Naast het gebruik van het adresboek, is de app sneller gemaakt door het dataverkeer te comprimeren. Hierdoor kost mobiel bankieren de klant minder data. Klanten kunnen in de nieuwste versie ook hun mobiele pincode wijzigen en klanten met een iPhone kunnen het beginscherm van de app aanpassen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.