Veilig internetbankieren is ook een taak van consumenten, aldus de Rabobank in een inmiddels verwijderd bericht op de banksite. De bank reageerde wederom op een artikel dat eind februari in ochtendkrant Spits verscheen. "Naar aanleiding van het krantenartikel in Spits laten wij u nogmaals weten dat de Rabobank er alles aan doet om u veilig te kunnen laten internetbankieren", zo meldt de Rabobank Alblasserwaard Noord en Oost.
Opletten
De bank ziet ook een taak voor klanten weggelegd. "Voor veilig internetbankieren hebben we u ook nodig." Daarbij wordt opgemerkt dat de bank maatregelen neemt, maar dat ook consumenten hun steetje kunnen bijdragen. Wie tijdens het inloggen of het verzenden van betaalopdrachten iets afwijkends ziet, krijgt het advies om te stoppen en de helpdesk te bellen.
Het artikel van vorige week staat niet meer online, maar is nog wel in de cache van Google te vinden.
Eigen risico
Onlangs speelde nog de discussie over een mogelijk eigen risico voor het gebruik van internetbankieren. De banken stelden dat het invoeren van zo'n maatregel op dit moment nog niet opportuun is.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.