Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

internetverbinding verbreekt telkens

03-10-2013, 22:32 door redlady50, 11 reacties
heb veel last van dat automatisch internetverbinding verbreekt
weet niet waar het aan ligt ,kan iemand mij helpen mss ligt het aan een bepaalde instelling
graag hulp want ik word er niet goed van
Reacties (11)
04-10-2013, 11:09 door Vittazz
Ik denk dat het handig is om eerst wat meer informatie te verschaffen bijv:

Welke versie van windows gebruik je?
Maak je gebruik van draadloos internet of via een kabel ?
Hoe lang heb je al last van het probleem ?
04-10-2013, 12:39 door redlady50
heb windows7,kabel
gebeurt wel 6x perdag dat internetverbinding verbreekt,dan zie ik op bureaublad in internet pctogram een gele driehoek verschijnen,is irritant
04-10-2013, 13:17 door Anoniem
Door redlady50: heb windows7,kabel
gebeurt wel 6x perdag dat internetverbinding verbreekt,dan zie ik op bureaublad in internet pctogram een gele driehoek verschijnen,is irritant

Ok, dit is nog niet heel veel om wat mee te kunnen.

Welke provider heb je precies?
Heb je een modem of een router, zoja, kun je aangeven wat voor merk en model?
Heb je al eens contact opgenomen met je provider hierover?
Wat doe je precies om de verbinding weer terug te krijgen?
Heb je je kabels al eens nagekeken of vervangen (los contactje)?

Hoe meer informatie je verstrekt hoe beter we je kunnen helpen en hoe eerder je je problem kunt oplossen.

Dit is zoiets als naar de garage rijden, je auto naar neerzetten en reopen "hij doet 't nie!" en dat je vervolgens na een uurtje verwacht dat ze 't hebben opgelost...
04-10-2013, 13:38 door Anoniem
eeeuuuhhh contact opnemen met je provider ?
04-10-2013, 13:58 door dddokter
hoe oud is de router die je op het moment gebruikt?
04-10-2013, 16:07 door Vittazz
Door redlady50: heb windows7,kabel
gebeurt wel 6x perdag dat internetverbinding verbreekt,dan zie ik op bureaublad in internet pctogram een gele driehoek verschijnen,is irritant

naast de vraag van dddokter, staan er ook nog meerdere computers of apparaten op diezelfde router aangesloten?
04-10-2013, 23:14 door redlady50
heb upc als provider,modem 1 jaar oud,
merk modem epc 3925.
me man zit ook op het zelfde modem aangesloten maar die heeft geen storing ligt alleen aan mij
05-10-2013, 07:43 door Euro10000
Opstarten met een livecd van ubuntu, dus vanaf cd booten, dan kun je gelijk internet op, indien internet nu niet uitvalt, dan ligt het aan windows/virussen/spyware/software, dus windows opnieuw installeren.

Wel storing met ubuntu, dan op andere netwerk kabel aansluiten.(waar de andere pc op aangesloten staat).
Misschien andere netwerkkaart proberen.
Andere pc op jouw plaats aansluiten, indien wel storing dan ligt het aan je pc.

Router 5 minuten uitzetten(stroom eraf halen dmv stroomkabel losmaken), en dan weer opstarten kun je ook nog proberen.
05-10-2013, 11:33 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 05-10-2013, 11:35
Door Euro10000:
Wel storing met ubuntu, dan op andere netwerk kabel aansluiten. (waar de andere pc op aangesloten staat).
Andere pc op jouw plaats aansluiten, indien wel storing dan ligt het aan je pc.
Alternatieve mogelijkheid:
Gelijk eerst je computer aansluiten met een andere netwerkkabel, bijvoorbeeld de kabel waarmee nu je man aangesloten is. Treed het probleem nu niet meer op, dan lag het aan de netwerkkabel.
Zou je kunnen ruilen van aansluiting en/of netwerkkabel met je man en de problemen treden vervolgens op diens computer op, dan bevestigt dat dat de aansluiting de oorzaak is en was.

Aanvullende vragen:
Sinds wanneer treedt je probleem op?
Is er voorafgaand aan het moment dat het probleem begon op te treden iets veranderd in jullie netwerk, de kabels, de instellingen?
Is er voorafgaand aan het optreden van het probleem iets veranderd in de instellingen op je computer, of is voorafgaand aan het optreden van het probleem bepaalde software voor het eerst geïnstalleerd?
05-10-2013, 13:30 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 05-10-2013, 13:32
[Verwijderd]
08-10-2013, 10:33 door Spiff has left the building
redlady50,

Heb je de hierboven door verschillende personen voorgestelde testjes inmiddels al uitgeprobeerd?
- Andere netwerkkabel tussen modem-router en computer;
- kabel van jou en je man omwisselen, of de computers omwisselen;
- modem-router uitschakelen, loshalen van elektriciteits-aansluiting, en na enige minuten weer aansluiten en inschakelen;
- opstarten met Linux-cd en zien of de verbinding nu ook of nu mogelijk nu niet verbreekt;
- scan uitvoeren met HitmanPro.
Wat waren de resultaten van die verschillende testjes? Of heb je misschien nog niet alles getest?

En mijn aanvullende vragen van 05-10-2013, 11:33 uur, staan ook nog open:
- Sinds wanneer treedt je probleem op?
- Is er voorafgaand aan het moment dat het probleem begon op te treden iets veranderd in jullie netwerk, de kabels, de instellingen?
- Is er voorafgaand aan het optreden van het probleem iets veranderd in de instellingen op je computer, of is voorafgaand aan het optreden van het probleem bepaalde software voor het eerst geïnstalleerd?

Is je probleem opgelost,
dan horen we dat ook graag nog even, en ook hoe het opgelost is.
Bedankt alvast.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.