image

Ziggo wijst besmette Mac-gebruikers op Apple-tool

zondag 27 mei 2012, 09:46 door Redactie, 4 reacties

Ziggo geeft abonnees die met de Flashback-malware besmet zijn toch advies op maat. Maandag kwam Security.nl met het bericht dat de internetprovider een standaard brief naar abonnees stuurde die met Flashback besmet waren. Deze malware voor Mac OS X verspreidt zich via lekken in Java en wist zo'n 800.000 Macs te infecteren.

In de brief werd gesteld dat men de computer het beste kon formatteren en dat als er geen actie volgde, de abonnee na vijf dagen zou worden afgesloten.

Tool
Om Flashback eenvoudig van Mac-computers te verwijderen bracht Apple een tool uit die dit via een maar muisklikken doet. De tool werd echter niet in de brief genoemd. Er is nu een nieuwe brief naar abonnees gestuurd waarin 'een extra tip' over het verwijderen van het virus wordt gegeven. Het gaat om een link naar de website van Apple waar de gratis verwijdertool is te downloaden.

"Houd u er rekening mee dat Ziggo niet verantwoordelijk is voor de inhoud van deze website en geen verdere ondersteuning kan bieden bij het verwijderen van virussen en internetwormen", zo laat de brief verder weten.

Reacties (4)
27-05-2012, 10:16 door Fwiffo
Er valt vast nog wat op aan te merken, maar ik vind het toch heel netjes van Ziggo dat ze nog een brief sturen. Ze doen hun best hun Apple klanten van dienst te zijn hier.
27-05-2012, 11:50 door Anoniem
Er wordt gewoon verwezen naar "software update" van Apple, ik snap niet dat mensen continu hun updates wegklikken.
Kost een paar minuten, meer niet!

Sommige mensen zijn echt hardleers.

Voor die mensen is het idd aardig dat Ziggo ze nog een kans geeft.

Mensen die hun security updates niet installeren, heb ik geen medelijden mee.
27-05-2012, 14:06 door Anoniem
pff apple rotzooi vindt ik het dat geld waarmee je een apple koopt koop ik een dikke gaming pc die de Apple pc pwnt en ik hou nog 200 euro over ofz
27-05-2012, 14:23 door Anoniem
Door Fwiffo: Er valt vast nog wat op aan te merken, maar ik vind het toch heel netjes van Ziggo dat ze nog een brief sturen. Ze doen hun best hun Apple klanten van dienst te zijn hier.

Inderdaad, ze waren al eerder netjes bezig door te waarschuwen tegen phishing. Ze hebben blijkbaar goede security mensen in dienst en ze tonen herstellend vermogen. Dat doen niet veel access providers ze na.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.