ABN Amro is begonnen om klanten actiever voor internetcriminelen te waarschuwen. De bank waarschuwde al bij het inloggen op internetbankieren, maar na het inloggen krijgen klanten een extra mededeling voordat de rekeninggegevens verschijnen. Deze melding moet de gebruiker zelf weg klikken voordat hij verder kan gaan. In de waarschuwing staat dat internetcriminelen op diverse manieren klanten van Nederlandse banken proberen op te lichten.
"Zo kunnen ze telefonisch contact met u opnemen en zich voordoen als bankmedewerkers. Ga dus niet in op telefonische verzoeken om bijvoorbeeld codes van uw e.dentifier te verstrekken." Ook waarschuwt de bank voor e-mails en vraagt het om te controleren dat het slotje in de browser zichtbaar is. "Soms is het slotje niet direct zichtbaar (Mozilla Firefox). Klik dan op het ABN AMRO logo voor het slotje en beveiligingsinformatie."
Naast de melding verschijnt er wederom een waarschuwing tijdens het uitloggen met advies om veilig te internetbankieren. De laatste weken is er een toename van het aantal phishingaanvallen zichtbaar, die het voornamelijk op ABN Amro-klanten gemunt hebben.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.